Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1864 ggr
Ninnii
0

RIKSFINAL i Vartofta!

Idag är det riksfinalen i Vartofta, Ulrika Gindemo med Corall är med och tävlar för sitt lag ERF. Ska dit och grooma med henne i dressyr och precision.

Lycka till idag!

Anette
0

Åh va kul! Lycka till!!!Glad

Annette
0

Lycka till!

Hade det inte krockat med Mantorp hade jag åkt dit och hejjat på er!

Charlotte-Aveback
0

Heja Ulrika och Corall! Vi håller tummarna för er! Glad

Annelie-P
0

Lycka till! Hoppas det går riktigt bra!

dranto
0

Lycka till allihopa! Särskilt till Karin W. och hennes lagkompisar.
Synd att det var så långt annars hade jag åkt och tittat!

Ninnii
0

När jag åkte i från Vartofta så låg Ulrika och Corre på första plats med  52 straff. Men det var tre ekipage kvar.  återkommer med resultatet när Ulrika hört av sig till mig!

Kris_J
0

Vad spännande!

Veritas odium paretFörvånad

Ninnii
0

Nu är det klart! Ulrika och Corre vann dressyren!

Lycka till inför morgon dagen, då är det maraton!

Hanna-D
0

Grattis Ulrika och lycka till i morgon!

Charlotte-Aveback
0

#8: Åh, vad kul! Grattis Ulrika! Glad

Lycka till i morgon!

Ahnna
0

Grattis! Håller tummarna för att det går minst lika bra idag!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Milla
0

Grattis, håller tummarna här också

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

Hur har det gått idag? Jag är så nyfiken …

Ninnii
0

Jag vet att laget kommit 2:a, sen hade det gått bra i maratonen trots en sträcka på 1 mil. mne jag vet inte det individuella resultatet. Vi får vänta tills hon kommit hem.Glad

ThiffannyJ
0

Grattis Ulrika!! Bra jobba!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss hemkommen från Vartofta. Kan rekommendera att vara med i lagserien, det är jättekul! Helgen har varit full av skratt och tårar:

Corall klarade maratonmomentet med glans, synd bara att kusken var så IQ-befriad att hon körde kilometer ett och två på sträcka A en minut och 30 sek för fort och fick 18 straffpoäng på det. Därav kom vi 10:a av 12 ponnyekipage i maraton.

I precisionen klarade vi grundomgången felfritt och på jättebra tid. Men den IQ-befriade kusken körde port 4 i omkörningen, vilken inte skulle vara med.

Dressyren vann vi på 108 poäng, vilket kändes jättebra. TACK Ninni som groomade, klippa! Efter dressyren kom dommaren fram och frågade om hon fick köpa min häst   ;-)

"Mitt" lag (Eskilstunaortens Ryttarförening) kom tvåa i Riksfinalen av sex lag. Hälsar Ulrika och Corall

UG
0

Maratonbanan innehöll tre sträckor eftersom det var regional svårighetsgrad: steget svårare än lokal lätt klass. Totalsträckan var en mil.

Sträcka 1 (A) var ca 7 km grusväg där tempot för A-ponny var 6 minuter på en kilometer. Sträcka 2 (D) var skrittsträckan där man elimineras om man får fler än tre taktande steg. Efter det var det veterinärpaus på 10 min då hästen även erbjuds vatten. Vetten pulsade alla hästar. Coralls puls var 70 när vi kom dit vilket var för högt, fem minuter senare var pulsen nere i 55 vilket är utmärkt och vi fick grönt att fortsätta till den mest krävande sträckan:

Sträcka 3 (E) utgjordes av fyra maratonhinder med minst 200 meters mellanrum. Här förvandlades Corall från pigg och ärtig till explosiv sportponny. Jag kan inte förstå hur han hade sådana krafter kvar, (tänk om jag faktiskt lyckats med träningen hemma ;-)
I mål var han svett på underkroppen men såg ut att vilja och orka ta ett hinder till! Min galna, duktiga ponny!

UG
0

Min lagkamrat Lena Elander med sin gerländer New Hero, i full fart ut ur hinder ett. *dreggel*

PP
0

Ni är så duktiga!

Charlotte-Aveback
0

Stort GRATTIS Ulrika! Du och Corall är fantastiska! Vilken bedrift! Skrattande

RebeckaSvensson
0

Stort grattis!

Kris_J
0

Grattis Ulrika och Corall!Glad

Veritas odium paretFörvånad

Ahnna
0

Grattis, vad duktiga ni är! Skrattande Luskade lite i helgen, om vi kunde få ihop ett RKS-lag nästa år. Det verkar inte helt omöjligt.

www.stuteriprecious.se

UG
0

Tack vad ni är snälla! Jag är fortfarande lite chockad hur Corall kunde orka bättre än många stora hästar. Jag antar att det är vår ras som är ihärdig, uthållig, seg, villig och oslagbar! Denna bild är tagen i sista hindret, vi har alltså här kört en mil.

#24 Klart vi ska ha ett shetlandslag nästa år! Får vi med oss Sofia Ögren så tar vi hem det :-)  Bäst att vara fyra så att mitt resultat räknas bort när jag klantar till det ;-)

Ahnna
0

#24 Eh… Det lär ju vara MITT resultat vi ska räkna bort i så fall! Flört Min pålla är ju helt grön, så det kan gå hur galet som helst.

www.stuteriprecious.se

Charlotte-Aveback
0

#24: Vilken fantastisk bedrift! Nog har du lyckats med din träning, alltid! Glad

Härligt också att Corall har en sådan kämpaglöd. Shettisar - de har det rätta virket! Glad

sonja
0

# 16. Grattis till det fina resultatet, bra jobbat!

/Sonja

Ellinor Johansson
0

Stort Grattis Corall och Ulrika!Glad