Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 3287 ggr
jullan
0

Travhingst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon något försalg på vilken hingst jag skulle kunna använda till mitt sto Linnéa III. Jag vill ha ett föl efter henne som förhoppningsvis skulle kunna bli nåt inom ponnytravet!Linnéa III är jätte fin extriört men aldrig startad!Har du något förslag på hingst????

Har tänkt på Gläntans Domino , Sue-perstar , Stjärngossen 210 , Kärlingehults Max men jag vet inte har du något förslag????

Här är en bild på Linnéa III

Colt
0

Det är Gläntans Dominos avkommor som går bäst för tillfället, men det är ju vädligt viktigt vad han får för ston också. Vad har din för stam?
Det är lite svårare att säga någon hingst som oftast lämnar bra avkommor, shettisaveln är lite svårare, de har en tendens att springa lite som de vill även om stammen är bra. Oskyldig

Annars har du ju Maxmer? han har inte lämnat lika många bra som Domino men några finns det.

Lilla_My
0

Stjärngossen såklart ;D mitt sto e eu: honom, och vet ett flertal ponnysar som är e: honom :) Alla som jag känner som betäckt med honom är jättenöjda! Jag vet inget direkt om honom förutom som sagt att dom som betäckt med honom är väldigt nöjda med resultatet

AnnaLundin
0

Vad är det för stam på henne?

Kärlingehults Max är död sedan mååånga år tillbaka, men han har ju lämnat flera goda travaravkommor! Han har ju ättlingar i avel, t.ex Dollman och hans söner (Haodo, Rasmus, Pepsi, Center och kanske någon mer?), Titol och hans son (Luffsen) och Maxmer för att nämna några.

Rasmus har inte haft särskilt många ston, de flesta avkommorna (ALLA?) har kommit till start och flera av dem har gått bra! (Gransjöns Humus, Gransjöns Knutte, Quattro Mo och Ruffs Mo är några exempel)

Sen är frågan, har jag tolkat det helt fel, bor du inte i Dalarna? I så fall, varför inte passa på innan han försvinner av åldersskäl: Kärlingehults Orkan som är far till Domino finns i dina trakter!

Johanna-Granberg
0

Charley vd Provincialeweg RS 257 finns i Västmanland som bla har lämnat Norrskenets Grim 2.15, Hamras Benny, Pralin, Emmeros Diamant mfl. Han har även lämnat många bra utställnings och avels hästar. Varför inte kombinera allt i ettFlört

MVH Johanna

thira
0

Håller med #4, Charley skulle passa bra till henne!

Hanna-D
0

Smedens Remington kanske? Jag är inte så insatt i ponnytravet men jag visade fram honom på hingstpremieringen i höstas och han "slapp" bruksprovet tack vare sina travmeriter, minns inte hans rekord/meriter dock.

RebeckaKihlberg
0

Dom travmeriter som krävs för att slippa brukprovet är inget sådär direkt..tror de är 1godkänt kvallopp och 1 eller 2 godkända lopp, men han är ju efter Haodo som i sig har gett en del på travbanan…de kan man ju ha i åtankte. KOlla med STPF vad han har för meriter på bana….så har du lite koll i allafall

Kris_J
0

Smedens Remington har ett  travrekord på 2.26 från i fjol.

Veritas odium paretFörvånad

Hanna-D
0

#8 Okej, tack. Säger mig iofs inte så mkt. Är det "bra"?

Asagard
0

#9 Det finns några magiska gränser. Under 3 minuter är väl allas mål?! Under 2.45 är strålande. Neråt är vädligt bra! I alla fall i mina ögon. Rekordet ligger väl någonstans under 2.07 om jag inte minns helt fel?? Är dåligt uppdaterad dock.

Miii4
0

Haodo finns ju tyvärr inte kvar på jorden längre så blir lite svårt med han men kanske föra blodet vidare genom Remington vore ngt?

Asagard
0

#11 Visst är det tråkigt!? Har aldrig varit så förtjust i Dollman som hingst och inte hans avkommor i någon större utsträckning heller (personlig åsikt, ingen kritik mot hingsten, han är ju populär hos andra. Skrattande), men Haodo, wow säger jag bara! Så trist att han gick bort. Gråter

ester
0

Hamras Fridolf

Colt
0

ja det var sååååå synd att Haodo gick bort! :(
Hans avkommor har ju vart toppen!

RIP Haodo

Hanna-D
0

#12 Haodo var ju iofs efter Dollman Flört

Sen finns ju Columbus också (e. Haodo) för att föra det blodet vidare men han har inga travmeriter själv.

Peppe
0

Har hört nån gång att Domino har erkordet på 2.07.0

Honom skulle jag ta :)

Fast sen gillar jag ju LightCrystal…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

VeronicaP
0

Domino har nytt volt rekord på 2.06,7

jullan
0

#2 ja har en kille som är efter Stjärngossen.Hyr honom från Birgitt Wikström som äger honom.Och även Stjärngossen.

Cecilia_
0

Kärlingehults Orkan är en väldigt fin hingst som har lämnat några hästar under 2.20.. Han tycker jag inte ska glömmas bort, han kan ses mera på medlem.spray.se/alvasens

Cattis
0

#19 Länken funkar inte. Man måste skriva hela adressen inkl http…

Älvåsens Stuteri

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cecilia_
0

okej glömde att skriva htttp före.. Ursäkta..

jullan
0

#21 ingen fara! Jag vet hur Kärlingehults Orkan ser ut! Men tack ändå.Orkan vore kanske inte ett så dumt alternative.Då det inte är så långt härifrån till Maj.Har varit hos henne en gång och kikat.Så ja vad vet jag vi får se.

Är Orkan fortfarande verksam inom sin avel,han är ju iaf 23år om jag inte har fel!?

/Jullan

Asagard
0

#12 Det var just det jag menade. Att han var e. Dollman, som jag inte år så förtjust i, men Haodo gillar (gillade) jag skarp. Skrattande

jullan
0

Ja hado har ju avkommor så man häpnar!

Men Orkan är han efter Dollman? Haodo är han släkt med Orkan på når virssans vis?

Fundersam

Nån som kan fixa fram en bild på Dollman?

Asagard
0
Asagard
0

Inte för att den bilden är någon hit. Kom på att han finns på http://web.telia.com/~u49810639/dollman.html, då Gervalds Stuteri har honom på station i år. Populär är han på Gotland, har haft en hel del ston i år!

Cecilia_
0

jag tror fortfarande att orkan är i avel maj har ju fått ett föl efter han i år, men hör med henne för säkerhets skull då jag inte är riktigt säker..

Peppe
0

Någon som har en bild på Kärlingehults Max?

jullan
0

#28 kolla Älvåsens stuteri

Peppe
0

Tackar

Mollberg
0

Hur hög är stoet som vi talar om? Är hon lite mindre så skulle jag säga Lufsen II..vi håller på att köra in en avkomma efter honom och Roxette, otroligt lugn och snäll häst!

Rör inte bilden!

Cecilia_
0

lufsen II grymt fin o bra häst;P

jullan
0

#31 Hon är 105cm hög och stor shettis Lägger in en bild

Mollberg
0

Okeej…Lufsen är ju också ganska stor. Jag tror iaf att Lufsen kommer bli en grym avelshingst! Hans första kull kommer ut iår.

brawina
0

Dollman kanske inte är den snyggaste själv men har lämnat 4-5 godkända hingstar vilket måste vara ett + i kanten. Sen har över hälften av hans avkommor sprungit under 3 min.Glad

Kratern
0

Jag rekommenderar Dollman om du vill ha travponny.

Mitt sto e.Dollman har dessutom fått 41p på utställning.

jennie-w
0

Någon som har bild på Dollman?

RebeckaKihlberg
0

#37 I inlägg 26-26 finns länk till bild på Dollman

Kratern
0

#37 Jag har bild på Dollman, kan lägga in den på min hemsida ikväll under Stenstugu Nittionian.

jullan
0

Dollman,LuffsenII,Stjärngossen,Kärligeh.Max inte vet jag HJÄLP!Finns så många att välja mellan!

Tack för alla fina svar….Nu måste jag fundera.

Kratern
0

#40 Du kan inte ta Kärlingehults Max eftersom han är jättedöd. Flört

Lilla_My
0

#18 ok, va kul =) vet. som besiktigade ponnyn vid körtävling i maj blev helt överlycklig när jag sa att hon var ue stjärngossen… hon har nämnligen ägt honom fick jag veta sen… christine heter hon tror jag…

Denna kommentar har tagits bort.
Hanna-D
0

#42 Det stämmer. Han stod här i trakterna förut.

CarolaCarro
0

Kärlingehults Orkan =) de är Dominos pappa..

StuteriLA
0

Jag tycker Du ska betäcka med min hingst, Sir Douglas RS 310. Han har bla. lämnat Daizy ll, som har svenskt rekord för 5-åriga ston. Han har dessutom lämnat flera andra bra avkommor inom travet. Anna Lundin: Du borde kunna hjälpa mig att göra lite reklam för Douglas..det är ju din " gamla hingst "

Douglas har utstrålning och rörelser som få.

Vill man inte betäcka med Douglas men vill satsa på trav, skulle jag lätt betäcka med Smedens Remington. Han står inte allt för långt bort från Dig och är familjens Seppäläs val av arvinge till Haodo. Dessutom har de ju Maxmer…han har lämnat massor av bra. Bland anat den snabbaste treårigen i år, Smedens Attack

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

StuteriLA
0

Hej

Vad blev det för hingst?

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar