God morgon!!! 22/9-08
Idag har vi en halvmulen dag, blir nog inget regn men kyligt iaf. Snart ska jag åka ut till stallet för att se till kusarna. I eftermiddag ska jag på besök hos syrran. Skulle nog behöva handla lite oxå. Sen blir det städning av huset, får dra lite med med snabelsugaren o en sväng med moppen.
Ni får alla ha en trevlig dag :)
Morrn
Här är grått och trist idag, går sista dagen på kursen idag, sen möte i eftermiddag.
Idag fyller Rasmus 9 år fast han firades igår då släkt och vänner jobbar idag. Men en liten tårtbit blir det i kväll med för honom och nån present.
Blir en sväng upp i kväll och titta till hästarna, fylla på vatten i hinkarna i hagen och ev sätta på regntäcke vid regn.
Ha en bra dag
Gomorron !
Här är det frost, -0,9 när jag klev upp 6,45…
Är ganska glad att mitt bete är slut snart för det är ju nu det är vanskligt med fången och så..Känns ganska lugnt med höet nu när nordisen är borta på foder.
Ser ut att kunna bli en riktigt fin höstdag här utanför Edsbyn, Ska iväg och handla lite kläder som behövs åt barnen sen pyssla ute när det är så fint.
Ha en bra dag!

Godmorgon!
Här i Uddevalla ser det ut att bli ännu en fin dag. Solen håller som bäst på att bryta igenom dimmorna och det är så vackert.
Svävar fortfarande på små moln efter helgens äventyr….. och det där fåniga leendet går int att få bort ännu.
Birger fick byta hage när vi kom hem i lördags (behöver ju inte snåla på maten längre….) så nu kan jag njuta av anblicken av vår lille guldklimp från köksfönstret hela dagarna…..
Önskar er alla en skön dag!!

God morgon!
Jag är ledig idag för jag skall jobba på lördag då det är skördefest här i bygden och det är baluns där mitt jobb är inblandat.
Så istället för arbete skall vi åka på en liten utflykt :)
God morgon!
Här är det mulet och det är väl risk för regn. Det blir jobb som vanligt, sedan hästgöra ikväll en riktig rengöring på hästarna.
Ha en bra dag alla!
God morgon
Ytterligare en dag me strålande sol =) Igår var jag ute o tömkörde Ella för första gången efter den lååånga sommarvilan, det gick SUPER BRA!! Så roligt! En riktig liten klippa är hon =) Ska ringa vetten o beställa tid till att kastrera Optimist idag, hoppas han blir lite "lugnare" sen ;-)
Nä, nu ska jag gräva ner mig i skolböckerna igen *pust*
Ha en toppen dag alla!!!
Godmorgon
Här är det alldeles mjölkvitt ute. Det var lika dant i går då blrv det en strålande höstdag med blå himmel och sol hela dagen. Blir nog lika i dag som det verkar.
Ha en bra dag alla.

Gråmulet i Helsingborg. Sitter på jobb, segt på måndagar…
Helgen har varit ganska lugn. Olivia (3 år) red i lördags på favoriten Zettan och provade på att trava för första gången! Hon skrattade mest, sen gick de över bommar och då säger hon att hon har hoppat hinder - ungar är härliga 
Igår lämnade jag Hygglo hos en kompis som behövde sällskap till sitt nya stjärnskott (arab-hingstföl). Annars lugnt på hästfronten, de går fortfarande på bete och verkar ganska nöjda med det…
God eftermiddag eller god och god jag är smått irriterad 
Har varit på praktik idag på en pallativ vårdavdelning och jag trodde i mitt stilla sinne att jag skulle få göra något, men ack som jag bedrog mig. JAg började kl 7 i morse och slutade tidigare dvs halv 3 och på denna tiden så jobbade jag aktivt i max 30 min, resterande tid satt vi (jag och vårdpersonal) i en soffa och pratade. Till saken hör att dom ringde från jobb idag och hade behövt mig men jag fick ju tacka nej.
Dom var 4 personal på 5 vårdtagare så där var inte mycket att göra och jag fixar inte att bara sitta av tiden men fick snällt hålla minen. Ska vara där i 4 dagar till och det känns inte super duper hurra.
Förstår bara inte hur 17 dom ska kunna bedömma mig, eller bedömmer dom efter hur man sitter i soffan? 
Jaja när mina 5 dagar är över så har jag gjort min praktik för denna gången, bara en himla tur att jag inte skulle vara där i fyra hela veckor för då hade jag nog inte kunnat vara tyst.
Nu ska vi iväg och veckohandla och sen ska jag ta och bädda ner mig i min säng för jag är trött och frusen och irriterad 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se