Hur får jag en smutsgul svans kritvit ??
Vet att jag frågat detta för nåt år sen,hittar inte den tråden och behöver lite tips inför Vreta utställningen.

Blanda jodopax och såpa i en hink, fyll på med vatten tills skummet är kritvitt.
#1 du skojjar va? Blir inte svansen ännu gulare av jodopaxen?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

"blötlägg" först svansen i så hett vatten du vågar. Tvätta sedan minst ett par ggr med koncentrerat diskmedel. Därefter tvätt med skimmelschampo tex true blue el. liknande 
Lycka till!
Använder vanlig Grumme såpa till våra pållar! Även "Bamse" var badad i det till hingstpremieringen samt schampoo från Maria Jansson.
Delad glädje är dubbel glädje :)

#1 Jodopax !!! stämmer det verkligen,eller skojar du lite med mig nu ??

det stämmer och fungerar med jodopaxen, provade det på en kompis svartskäck i helgen och det blev riktigt vitt 
Måste fråga, hur mycket Jodipax rör det sig om att man ska blanda ut?

måste kolla upp det, har det inte i huvudet, återkommer så fort jag har fördelningen
Men det blev riktigt fint måste jag få säga, trodde inte riktigt på det, men allt det gula försvann när det torkade och blev fint vitt
Hm ja de har jag aldrig provat, men man måste ju så klart testa! Vill gärna veta så man inte står och blandar i en halv flaska eller nått!

intressant! 

En "skvätt" jodopax och ganska rikligt med såpa, man vet att man blandat rätt när skummet är kritvitt 
Billigt mirakel medel kallas det 

Hälsingesåpan funkar bra för mig.

Jag kan inte rekommendera jodopax… Socker hade kritvit man och svans innan jag provade sen såg den pissgul ut och jag fick tvätta henne som en stolle för att få henne vettig till utställningen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Om manen blivit gul har du använt påtok för mycket jodopax!! Och det är ändå rätt svårt att överdosera..
Måste prova på min shettis som har vita ben. De brukar alltid vara gula.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det varnas ju för att använda Jodopax på ljust färgade djur. Jodopax gulfärgar även golvbeklädnader ( mattor ) och tyger. Försvinner i allafall efter hand på djuren. Men jag ska prova på mina skäckar för att bli övertygad.
Annars använder vi duschgel för människor, de vita blir kritvitt.

Jag kan bara säga att man slutar aldrig att förundras över olika knep. Detta har jag aldrig hört talas om, men riktigt häftigt:)….

#20 Fast manen är ju inte så vit om jag ska vara lite kritisk
, kroppen är ju jättevit däremot , men det kan inte vara så att man och svans drar åt sig mer än pälsen?
Denna tog Magnus Archenhotlz förra året när vi var i Svalöv på Hallowen utställningen och jag tycker nog att Dee-Dee är riktigt vit förutom lite på hennes bakben (skita ner sig på vägen )

#22 vågar ej uttala mig om manen. men den är ej lika vit som kroppen i vanliga fall heller.

Problemet som jag ser det är inte att få kroppen vit utan det är ju alltid svansen på ston som aldrig blir vit och jag har provat allt som ni ovan har skrivit.
Är det ingen som har ett bra knep på att få svansen vit.
Jag använder silvershampo på mina hundar och det funkar jättebra, borde även funka på hästar. Finns att köpa hos frisören, var bara lite försiktig för det färgar på kläder o dyligt.