Tokigheter i stallet!
Ja tokigt blir det ibland när som helst.
Igår fick jag hjälp av min dotter på 2 år. Vi vägde höpåsar och sopade o hade oss. Men så va oturen framme på en sekund.. Hon fick tag på balsamsprayen i rykthinken och hon har ju lärt sig att om man trycker på handtaget så sprutar det ut i andra änden. Bara det att hon hade den riktad mot sig själv och fick fullt med balsamsprayg i ansiktet. Gud va hon spottade o fräste! Fast hon höll uppe humöret väldigt iaf fast det måste ju ha smakat unk!
MEn va härligt det är när barnen blir lite större och kan vara med på ett helt annat sätt!
Får ni nån hjälp av era små?
Jag ser fram emot när man kan åka på lite längre körturer med kanske en picknickkorg med sig!
// Veronica
Mina barn är större men kompisen har ett på 4 år som gärna "hjälper till" i stallet.
Först så ryker spöna, då ska det fiskas! I slaskhinken, i boxarna i torven.. Sen ska det tydligen möbleras om! Inga grejor på dom vanliga ställena
.Flaskor och dyligt håller jag undan räckhåll då jag tycker att dom behöver inte hällas ut och göra "soppa" på.
Det kan se ut som sju svåra år när han varit och "hjälpt till" men det är roligt, så han får hålla på inom vissa gränser förståss.

Haha! Ja kan nästan se det framför mig hur det möbleras om och fixas!
Min dotter har nu en egen soppborste och en egen liten kratta i stallet.
Åh så kommer hon med den stora soppborsten och säger, mamma… sopa!! Haha… ja jag städar så dåligt tycker hon kanske.
Japp, efter vår lilla incident så hålls numera alla flaskor o spray högt uppe på en stor hylla!
Vår äldsta grabb på 6 år hjälpe oss igår och lassa in hö på skullen. Han va så duktig fastän det va tungt.
Annars vill de väl inte göra så mkt i stallet. Har ju två grabbar och de är inte så särskilt intresserade av hästarna tyvärr.
Spön används till svärd. Vagnen kan vara kul att skjutsa varann i.
Just nu gillar båda ungarna på 4 och 1 år att ge äpplen till hästarna. Det blir väldigt många rundor mellan stallet och hagen. Borsta en liiiiten stund går ju också bra. Annars är det absolut bästa att få sitta på hästarna en liten runda.
Tösabiten gillar att strö ny halm också, fast på något sätt hamnar mer utanför boxen än innanför. hmmmm.