Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 560 ggr
[randi]
0

måla i box

Undrar om man kan måla om i stallet nu? Vilken sorts färg skall man använda?

h00jff
0

Det går väl bra! Det tar lite längre tid innan det torkar bara (pga temperaturen). Torktid brukar räknas på att det är 20 grader.

Vi har använt en speciell stallfärg som ska göra att smutsen inte fäster så lätt. Har en kompis som först har betsat och sedan lackat med båtlack ovanpå, det blir också lättstädat. Annars kan du väl använda vilken typ av färg som helst, men vattenbaserad är bra eftersom den inte luktar så mycket!

[Anna-N]
0

Rekommenderas att använda utomhusfärg i stall. Helst oljebaserad (på trä) men eftersom det börjar bli kallt nu fördröjs torktiden och det kan därför ta ett bra tag innan den är helt genomtorr. Man bör helst inte måla under +5 för att få ett gott resultat.
Har du puts/ betong går en silikatfärg bra att använda. Den är vattenbaserad och har en någorlunda snabb torktid.

Ahnna
0

Använd uteakrylat. Väldigt enkelt att rengöra händer och penslar eftersom den är vattenlöslig. Går att bryta i alla färger. På Coop kostar 10 liter ca 900:-. (Att jämföra med färghandlarna som brukar vilja ha runt 1700:- för samma.)

Har uteakrylat i vitt och grönt i mina boxar, sitter bra (om man grundar rätt) och ger en snygg finish som är lätt att torka av. (Och jag börjar låta som en TV-reklam för rengöringsmedel…)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[randi]
0

Tack för råden.

#3 du kanske jobbar för reklam, hihi

Ahnna
0

#4 Mja, jag har jobbat med PR, kan vara därför… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus