Finalen i Falkenberg
Är det någon som vet hur det gått på ungponnyhelgen i Falkenberg? Fanns det några shetlandsponnyer i startfältet?
Viking skulle väl dit och vara med i gångartsfinalen?
Hur gick det för Riccardo i Årets Ponny?

Riccardo (Shetland) kom 3:a i finalen och
Lucky Look (Minishetland) kom 4:a i finalen
Vann gjorden en welsh sekt.C
2:a kom Kurt Larssons fuxiga russhingst

Grattis Mia :) Och grattis till Riccardo och teamet också såklart.

Grattis Mia :-) och Grattis till Riccardo också :-)
Nope Viking åkte aldrig vi valde att åka till svalöv istället.
Grattis till Mia och Riccardo
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grattis Cim & Tobbe för Riccardos placering och Mia för Lucky Looks placering. Härligt att shettisarna håller sig framme! 
Tydligen var det lokalpolitiker som röstade fram åretsponny…
Veritas odium paretFörvånad

#6. Då var det nog tur att tävlingen inte avgjordes i Skövde…
Har varit på finalerna. Såg bara shetlandsponnyer i Årets Ponny-ringen - men dom var jättefina.
#6 Nä, det var riktiga halländska hästgubbar. Jättespännande, dom kan verkligen häst men är inte ponnyfolk. Att båda shetlänningarna fångade ögat på dessa varmblods- och kallblodsgubbar och gick till final bland de fem bästa var väl kanonbra!
Grattis till fina framgångar!
#8 Vilken tur att det var så, jag blev besviken när jag fick besked om domare. Jag kontaktade Aina i fredags för att förhöra mig om vilka som skulle döma och fick då beskedet att det var kommunalpolitiker. Vilket gjorde att jag valde att inte åka och titta, jag har ju ganska nära till Falkenberg. Synd att få fel besked om vilka som dömde….
Veritas odium paretFörvånad
Grattis till fina Shetlands-prestationer!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Stort grattis till fina resultat
#10 årets ponny har ju avgjorts på lite olika sätt genom åren. Förra året var det Ronny Johnsson som ensam dömde alla (han hade dessutom dömt russriks innan och därmed varit med och sett ut en av deltagarna). Något år har det varit representanter för de olika raserna som har fått rösta (men inte på sin ras). I år var det tre domare (vad jag förstod). Kanske var de politiker men även hästfolk. Personligen gillar jag den metoden då olika rasrepresentanter röstar, även om dessa inte är domare. Men smaken är ju olika.
#1 Aha, jag uppfattade aldrig att det var i ordning de sista plockades ut, trodde det var nummerordning som innan de fem i final.
#0 är nästan säker på att de enda shettisar som var med var de två redan nämnda i årets ponny. Orkar inte kika igenom katalogen just nu.