Wee Foal ???
Har någon av er använt Wee Foal, dräktighetstest ? Det lär ju ska vara så säkert ??? (98 %) Och enkelt att använda.
Men har någon provat det, är det så enkelt och säkert som säljaren säger i annonsen (på Blocket bl.a) ??
Och, hur tar man urinprov på en shettis som inte har täcke att sätta fast urinsamlaren i ? Tips och råd mottages tacksamt.

Hm, jag hade tänkt prova detta i år men tänkte att man bara kunde vara påpasslig med en burk (hink?) när tillfälle ges… 
Tänkte testa det senare i höst. Svåraste blir ju just att få fatt på pinket :-)
Jag tänkte ställa stoet i boxen och helt enkelt vänta tills hon pinkar och hoppas att hon inte har nåt emot att jag springer dit med en bunke.
Då hon gått på fribetäckning har jag ingen aning om när hon ev blev dräktig. Så jag väntar tills det har gått 120 dagar efter det datum jag hämtade henne.

#0 Har du köpt ett test och det ingår någon form av urinuppsamlare för täcke..?

det ingår ingen behållare.. men ta typ en bigpack låda.. jag väntade efter jag tog in mina på kvällen, redo med burken, tog en stund men det gick bra.
gjorde på 3 hästar. 1visade dräktig.. hon har fölat. 1visade ej dräktig… inget föl där . den sista visade mkt svag dräktig… hon har antagligen kastat strax innan o gick sen skendräktig.. alltså inget föl.. men pratade med dom som sålde provet o dom trodde att hormonerna fanns kvar i kroppen..
jag ska kolla en till i höst med det, hon är ej ultraljudad.
#3 Nej jag har inte köpt något test. Ännu, ska jag väl säga. Om det här provet är så bra som reklamen säger, då är det säkrare än blodprov och billigare.
Jag såg på www.avelssto.se en bild där man hade satt fast en urinuppsamlare i täcket.
Måste bara lyfta upp denna tråd.
Väntade i boxen igår kväll och efter bara 5 minuter pinkade hon så jag kunde sätta under en "tillbringare".
Utförde sedan testet och det visade starkt DRÄKTIG direkt. Blev så himla glad.
Ett himla enkelt och billigt sätt att dräktigshetstesta sitt sto.
Rekommenderas verkligen.
Mitt sto var hos hingsten mellan 4 maj och 16 juni så hon är ju ca 105-150 dagars dräktig.
Ikväll ska jag testa det andra stoet. Spännande!

Jo, jag tänkte också testa wee foal i år. Visserligen är Gardenia UL konstaterat dräktig, men vi har varit ute och tävlat en del efter det plus att hon har gjort en lång flytt från skåne till norrland. Vill för säkerhets skull kolla så att man inte går och väntar förgäves till våren… Alla som ser henne säger att hon ser dräktig ut men det känns bättre att kolla en gång för mycket :)
#6 gratulerar till dräktigheten
hur många dygn ska stoet ha gått innan man testar med det här?
Och vad kostar det? Vart får man tag i det?

#8 jättebra info på www.avelsto.se
de rekommenderar 120 dygn och det kostar 290:-/st inkl. moms. Kan beställas på ovanstående sida 
okidoo, Tack för det
ingen användning av det i år, men förhoppningsvis nästa