hästpass
Hej jag skickade in mina uppgifter för pass i januari har inte hört något alla papper var i ordning är orolig att de försvunnit

Gå in i webstamboken och titta under händelser. Där finns olika rubriker med anknytning till passansökan.

Om det var en passansökan för en äldre ponny, som hade registreringsbevis redan, då lär du få vänta ett tag till.
På webbstamboken står att de just nu utfärdar pass till dem som skickade in sina handlingar strax före årsskiftet.
Det handlar om många, många passansökningar som inkom strax före och efter årsskiftet, så det tar sin lilla tid. Bara att härda ut. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag väntar fortfarnde på passet, och vi skickade in papper i oktober.

#3 Passansökningarna som skickades in i oktober skall ha varit klara nu. Om det är ngt som saknades i ansökan, kan du se det i webbstamboken under händelser. Dels på icke kompletta handlingar och dels att det är registrerat att ansökningen inkommit. De som skickade in i december har ju redan fått sina pass ganska nyligen.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#4 Japp, hämtade ut "Minas" idag, inskickat av förra ägaren 29/12.
Fundering: Betalade 200 + postförskott 60 kr, och då ingick ägarbytet. Trodde det kostade 60 kr, men det kanske inte är så när passen nytillverkas från reg.pappret och ägarbytet sker på samma gång???
#5. Nej, då kostar det fullt pris. 60 :- är vid ägarbyte då redan ett befintligt pass finns.
#6 Njaa, uttryckte mig kanske lite luddigt, jag hade nog snarare trott det skulle kosta 200 för passet och 60 kr för ägarbytet + postförskott, dvs 320 kr…

#7. Bra att bli överraskad åt det hållet.