Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 707 ggr
stallostby
0

Unga hingstar med ston

När särar ni era unghingstar från stona?

Hanna-D
0

Vid 7-8 månaders ålder senast.

UG
0

Vid tio månader senast.

AnnaLundin
0

om de går med ston som inte är dräktiga så tar jag bort hingstungarna vid 6-7 månaders ålder, för att inte riskera en oönskad betäckning och dräktighet

exitingsvillemo
0

är mamman inte dräktig på nytt så blir det vid 6-7 månader annars får dom vara kvar ett tag till

Moheda
0

Jag har också ett hingstföl som vi planerar att behålla. Vi har tyvärr ingen möjlighet att låta honom gå i annan hage. Så det blir nog till att kastrera honom….. fast å andra sidan har jag inte haft några planer på att behålla honom som hingst.

Annette
0

Jag har sparat en valack, delvis med tanke på kommande hingstföl. Sen att han är världens bästa är ju extra bonus FlörtKyss.
Det skall bli spännande att se vad han i framtiden tycker om att vara plastfarsa.

MalinLarsson
0

6-7mån om stoet/stona inte är dräktiga

AusaBausa
0

oj så tidigt!?! Då får jag nog börja se mig om efter alternativt stall till lilleman snart..han blir 6 månader den 19/11

Kefir är ju inte dräktig o Kelda blir 2år -09 så nej tack inga inavelsbetäckningar här,tack!  :-S

Kris_J
0

Vid ca 10 månader, hittils.

Veritas odium paretFörvånad

[Billan]
0

Vi har också fölen kvar i stoflocken tills de är tio månader. Även hingstföl behöver sin mamma.

stallostby
0

Oj säger jag med… så snart….

Kan de betäcka redan vid 6 månader? Kan ett stoföl bli dräktig så tidigt också?

Jag trodde de kunde gå första vintern ihop fram till ettårsdagen…