Passändring valack
Har för mej att jag läst någonstans att veterinären skulle verifiera på något vis att kastrering utförts, när man vill ändra till valack i passet… Hittar dock inget om detta på Webbstamboken nu. Har jag drömt..?
Veterinären ska väl skriva in i passet när kastreringen är klar? Har inte kollat mina shettispass, men i halvblodspasset finns en speciell plats för detta.
Sen kan du meddela Fredrik om ändringen på något sätt.

Jag har bara skickat in passet med en ändringsanmälan om att det skall ändras till valack, inget mer.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Måste man verkligen skicka in passet?
Jag tror man ska skicka in passet för ändring. annars så står det väl fel när man gör katalogerna?
Delad glädje är dubbel glädje :)

#3 Man måste väl inte, det är mer om man vill att det ska vara korrekt och helst skall ju alla ändringar göras så id-handlingen är rätt.
Ska man ställa ut är det ganska smidigt att ha det gjort också, så det står rätt i katalogen och att ponnyn faktiskt bedöms som valack. Med tanke på tävlan om championat osv.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lite OT
När jag skaffade pass till mina shettisvalacker så skrev id-kontrollanten i papprena att de var valacker men likväl står det hingst i passen. De har nog gått efter det som stog i de gamla reg. bevisen kanske? Måste man skicka in o ändra detta?

När min hingst kastrerades så skrev veterinären i de i passet men jag har inte skickat in för å få det ändrat. Vet många som ändrat te valack men ändå står de hingst när man söker upp dem i typ stamboken.