Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 813 ggr
PP
0

Passändring valack

Har för mej att jag läst någonstans att veterinären skulle verifiera på något vis att kastrering utförts, när man vill ändra till valack i passet… Hittar dock inget om detta på Webbstamboken nu. Har jag drömt..?

AnnaLundin
0

Veterinären ska väl skriva in i passet när kastreringen är klar? Har inte kollat mina shettispass, men i halvblodspasset finns en speciell plats för detta.

Sen kan du meddela Fredrik om ändringen på något sätt.

Cattis
0

Jag har bara skickat in passet med en ändringsanmälan om att det skall ändras till valack, inget mer.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Moheda
0

Måste man verkligen skicka in passet?

ThiffannyJ
0

Jag tror man ska skicka in passet för ändring. annars så står det väl fel när man gör katalogerna?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

#3 Man måste väl inte, det är mer om man vill att det ska vara korrekt och helst skall ju alla ändringar göras så id-handlingen är rätt.

Ska man ställa ut är det ganska smidigt att ha det gjort också, så det står rätt i katalogen och att ponnyn faktiskt bedöms som valack. Med tanke på tävlan om championat osv.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

polgara
0

Lite OT

När jag skaffade pass till mina shettisvalacker så skrev id-kontrollanten i papprena att de var valacker men likväl står det hingst i passen. De har nog gått efter det som stog i de gamla reg. bevisen kanske? Måste man skicka in o ändra detta?

Maliiin
0

När min hingst kastrerades så skrev veterinären i de i passet men jag har inte skickat in för å få det ändrat. Vet många som ändrat  te valack men ändå står de hingst när man söker upp dem i typ stamboken.