Hööks regntäcke
Är det fodrat? Isf hur mkt?
Det gäller det spygröna storlek 85 kanske jag ska berätta me :P

Antar att du menar det som är från 85 till 105 cm? (De har ju fler regntäcken i 105 cm, menar jag.)
Jag har 2, ett hyfsat nytt och ett som snart är 10 år gammalt. Båda är fodrade med ett vitt tyg som transporterar bort svett, men det är ingen stoppning i täckena.
Tycker att de är riktigt, särskilt nu när de har bogveck.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Så det är inget att köpa till klippt ponny?

I sånt här milt väder, med plusgrader, så är det inga problem att ha det på en klippt ponny, tycker jag. Men jag skulle inte ha det på en klippt ponny mitt i bistra vintern.
www.stuteriprecious.se

Blir lite kallt när det pissar regn varje dag tror jag..

Om du vill ha fakta om hööks täcken ring dem jag har deras katalog o de har ett tel;nr som man kan ringa till o fråga om olika sakerTex.täcken..
länk www.hooks.se o nt till hööks fråge grej 020-691000 .
så här står de på katalogen om hööks ring grej.=Ring GRATTIS! 020-691000 dyngnet runt! o det är sannt det står så

#6 Jo, tack, men ville bara veta lite snabbt nu. Tänkte nämligen beställa nu i nätshoppen =) Tror inte dom har nattöppet i telefonväxeln :P

NE de tror jag inte häller men varsegod endåda =)

#5 Jag hade haft det på en klippt häst så länge det är några plusgrader och inte blåser iskallt. Hade det varit runt nollan och fortfarande regn så hade jag nog lagt ett ulltäcke under. Fodrade vintertäcken använder jag bara på klippta hästar när det är mer än 5-7 minusgrader. (Om vi pratar helklippning.)
www.stuteriprecious.se

#9 Så du tror det går? Det är ju kallare där uppe hos dej ju så då borde det gå här =)

Min shettis går med ofodrat regntäcke nu när han är klippt! Det är ju trots allt shettisar å man ser ju om en häst fryser:) Min fryser inte iaf vad jag sett:D

020 nummret är till kundtjänst men det är INTE öppet på natten. då finns det telefon svarare.
regntäckena är inte varmfodrade, dom har ett funktionsfoder som absorberar fukt från hästen.
det finns även ett vintertäcke, varmfodrat, om du vill ha till en klippt häst på kalla vintern. Det finns information om täckena på hemsidan, dvs hur mkt foder, fyllning o funktion det är i dem.
beställa går att göra dygnet runt, via internet, telefon, eller så ring dagtid, 8.15-17 o prata med tjejerna på kundtjänst !
Jag har det gröna regntäcket på min helklippta shettis. Mne nu när det inte är jätte varmt här hemma hos oss så har jag ett fleecetäcke under. Sen har jag även vintertäcket men det ska jag ha när det blir kallare. Men jag är nöjd med mitt regn täcke från Hööks.

Ok tack för svar alla. Det blir nog det täcket ja.
#11 Jo visst är det en shettis, men tar du bort pälsen är det som viken häst som helst, ingen mammut längre :P

#14 Självklart! Men man får ju inte täcka en häst för mkt heller! Bara för att man som människa fryser så fryser kanske inte hästen:)

Exakt mina tankar..men klipper man hela hästen så finns inget hår som skyddar ju och då spelar det ingen roll om det är shettis eller arab.. =)

Nää det sa ja ju inte men OFTAST är ju shettisar lite mer tåliga än vad vissa andra raser är! Klippt som oklippt!:) Men sen finns de ju shettisar som är mer känsliga än andra. Men min är inte sån:) Tvärtom!
Min Bill är ganska känslig för att bli kall, därför täckar jag han så han inte blir det. Det märks genom att jag tycker han blir stel i sin gång och lite motvillig så när man ska köra.
Men det är väl tur för mig som älskar att köpa täcken och så

Jag älskar oxå att köpa täcken ju men min häst är inte så frusen av sig:p Byta ett tag?;)