Att tänka på...
… när man skriver inlägg här.
Förutom att man givetvis skall följa sajtens Skrivregler så finns det ett par saker jag skulle vilja be dig att tänka lite extra på:
- **Rubriker
**När du skriver trådar, välj då rubrik med omsorg. Skapa en rubrik som talar om vad tråden handlar om. Då är det mkt lättare att söka efter tråden när den med tiden åker "ner" i listorna. Så skriv gärna korta men tydliga rubriker. Och snälla, skriv dem inte med VERSALER.
- **God morgontrådar
**Döp helst dessa trådar med datum och årtal ex "God Morgon 2007-07-03". Då blir det lättare att hitta trådar när man kanske av olika anledningar vill söka sig bakåt i tiden och läsa ett visst datums tråd.
- Fölboxarna
Dessa lägger vi in som artiklar, så bild och text om fölet som fötts skall mailas till oss (cattis@monkeytoys.com). Den info vi behöver är namn på fölet, födelsedatum, namnet på föräldrarna, fölets färg och en kortare "berättelse" om fölet/fölningen.
- Grupper/kategorier
När du skrivit en tråd, så var noga med att välja vilken grupp/kategori som tråden skall placeras/publiceras i. Lägg den inte bara under "allmänt" om det finns en passande grupp för det ämne du skrivit om. På det sättet sparar man dels en massa jobb för oss som annars får sitta och "städa" och flytta trådarna rätt, och dels så är det lättare att leta efter trådar i olika ämnen om man vet var man skall leta. :-)
Tack på förhand!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Bra saker att tänka på!
Delad glädje är dubbel glädje :)

*putt* :-)
/Cattis
Jag tycker det är viktigt med bra rubriker, att rubriken syftar till innehållet i tråden. Det gör det lättare att söka information.

Påminner om detta. Tänk särskilt på rubrikerna.
Jag bara undrar vad putt betyder? Är lite trög med datorer och dess uttalande? Kanske jag också kommer med i "gramtiden" och inte stannar kvar här i "brosnåldern".
menar givetvis"framtiden"

#5 Det betyder att tråden puttas upp så att den hamnar högre upp i listan med de senaste inläggen med förhopning om att fler kommer läsa den och de som kanske har missade den tidigare läser den nu.

Tänk särskilt på rubrikerna.
Jag har bytt flera rubriker på inlägg senaste tiden. Alla läser inte allting, så skriv en tydlig rubrik, så är chansen större att du får svar på ditt inlägg.
Rubrikerna ska ju locka lite också så man blir intresserad..

*putt*
/Cattis

Puttar upp denna igen. Särskilt viktigt är de at tskriva ordentliga rubriker, och att gärna vara mer moga med daum och sådant i "god morgon"-trådarna.
/Cattis

Jag är själv dålig på att skriva årtal i God Morgon-trådarna, skall genast skärpa mig :)

*putt*
/Cattis