Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 868 ggr
polgara
0

God morgon 2008-10-05

Här sitter jag mitt i natten. Kan inte sova, så jag fördriver lite tid här. Idag kommer det hända lite saker, ska först åka till stallet o ta hand om mina hästar. Sen ska jag åka ut till min pålle som är ute på foder, han ska säljas, fodervärden vill köpa honom. Det är i iaf en vbl travare.

Skulle behöva dra lite lite med dammsugaren här hemma o en sväng med golvmoppen oxå, det synns att man har en fällande Border collie.

Ha en bra dag i blåsten!!!

kajsa-kavat
0

Hej !

Vilket skruttväder, regn och halv storm. Kunde inte vara så mycket sämre. Hoppas inte blåsvädret flyttar sig till Östersjön. För idag ska jag åka på kryssning till Åbo. Och jag är ingen tuffing när det gäller att åka båt, tvärtom. Får preparera mig så gott det går med sjösjukepiller.

Hästkrakarna står mest och kurar i regnet. Dom kan gå in om dom vill, så egentligen är det inte synd om dom alls. Men jag tycker synd om dom i alla fall.

I morgon kommer hovis. Vilken hovslagare jag har. Han tar hästarna trots att jag inte är hemma. Han hämtar dom själv i hagen, inga problem. Nej nu ska jag packa klart. Ha en bra dag !

QuickStep
0

här blåser det sjukt mycket. inge roligt väder.
Hoppas det är lite bättre till kvällen när man ska ut köra shettisen.

Hoppas alla har det bra!
Nån som såg Stjärnos på is igår? Ja tyckte d va så där halvbra men men..

/ / Veronica

zettan
0

God morgon

Här öser regnet ner och slås mot fönstrena. Brr så jäkla kallt och blåsigt. Hästarna är ute med täcken idag. Men dom får nog gå in lite tidigare än vanligt. Dom brukar inte bli ledsna av att komma in tvärtom.
Idag blir de en lugn dag. Lite små pyssel här hemma och lite i stallet sen. Är mkt nöjd med gårdagens Anders Eriksson kurs. De var riktigt kul och Lee skötte sig exemplariskt i ridhuset. Öppnorna gick super bra också. Så de känns kul

Ha en bra dag här

Mija
0

God middag

Här öser regnet ner och har gjort hela dagen.

Idag har pållarna fått komma hem från betet, det blev en mycket blöt tillställning, jag var drypande våt innan alla pållarna var hemma, men nu går de här hemma, de kan om de vill gå in i lösdriften, men se det vill de inte, de går hellre ute i regnet. Min lilla fölis har växt ännu mer och hon ser så fin ut, min goa lilla Geisha.

Nu ska jag börja laga middag, det blir en sen middag idag pga hämtningen av pållarna, men det är gott att ha dem hemma nu. Det ser ju ut att kunna bli lite blåsigt väder framöver igen och då är det skönt att veta att de kan gå in och ta skydd.

Ha det gott

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Så var denna helgen färdig. Vi har haft KM på våran klubb i två dagar. Igår så hade vi dressyr och precision. Då kom vi 4/6 i dressyr och sen 3/6 i precision. Det roligaste var att lille Bill kom före vårat par ekipage som har kvalat till SM för ponny. Tyckte jag var jätte roligtGlad Sen idag hade vi maraton i ös regn. Bill var hur duktig som helst, vilken lite kämpe vi kom på 4/8. Han är minst på våra tävlingar men gud så stark och vilken kondis han har.  Så nu har vi en hel vinter och se om jag kan få upp farten på han. Mne det känns så skönt att det gick så bra för han och han verkligen tog i och tyckte det var roligt. Det var en bra avslutning på denna säsongen.

Nu ska jag bara kura upp i soffan och tina upp.

Ha en fortsatt bra dag!

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här åker vi genom vattnet

Hanna-D
0

#6 Trevliga bilder! Vad är det för stam på Bill?

Ninnii
0

#7 Han är efter Parlington Pimpernell och undan ette sto som min dotters farmor har som heter Lolli Pop