Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 964 ggr
polgara
0

God morgon 2008-10-06

Idag har vi en kylig morgon. Dagen ser ut att bli fin. Här blir det stallet på förmiddan o sen ska jag hämta lite div. foder som börjar ta slut.

I natt ska jag jobba dessutom så det blir väl till o sova lite under dagen oxå.

Ha en fin höstdag allihop!!!

shettismaffian
0

Godmorgon!

Trött och sliten är man hade feber och värk igår men gick till jobbet några timmar. Sen vart två av sönerna bjudna på bio av en kompis så jag fick lov att följa med och hålla reda på dem.

Idag blir det först stallet och sen blir det nog jobba, har inte råd att vara hemma. Ska ut och köra en sväng i blåsten både Puzz och Amadeus behöver röra på sig.

Här har blåst rejält hela natten , kallt är det så nu är verkligen hösten här.

balotte
0

god morgon!

HÄr skiner solen, det blir nog en fin dag. Hästarna har kommit ut och mockat och färdigt för kvällen. Det blir nog en körtur med Balotte efter jobbet, lilla Hessa får titta på.

Ha en bra dag alla!

VeronicaP
0

God morgon , här skiner solen just nu i allafall.

Är trött och sliten efter helgen i Stockholm och Solvalla och sen att man får köra hela vägen hem själv gör ju inte en piggare i början regnade värre än värst och sen så blåste det som attan , jobbigt att köra när det är så och var hemma i natt vid 1 tiden , men inte fick man sova ut för det nä utan bara att ställa klockan så jag kunde ringa och anmäla oss till tävlingarna nästa helg på Axevalla :-)

Idag ska jag försöka sitta och skriva ihop en CV, personligt brev och Intresseanmälan hm inte kul ;-)

Annette
0

God förmiddag! Har varit och städat upp i församlingshemmet efter gårdagens kyrklunch, lämnat tillbaka värmeskåpet samt hämtat en högtryckstvätt. Nu är jag hemma för att äta frukost och byta om, sedan skall jag åka till kyrkogården och rycka upp alla sommarblommor. Gravstenarna skall högtryckstvättas och det kommer att ta några dagar.

Solen skiner och det är en härlig höstdag Glad

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Ska snart åka med minsta dottern till tandläkaren och i eftermiddag blir det trav igen.

Var på avelsvärdering för Russhingstar igår, det var annorlunda Flört Grattis Pia till båda dina hingstars godkännande!!

Ha en bra dag i det fina vädret allihop!

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

God förmiddag!

Här skinner solen och det är himla skönt ute. Själv ska jag iväg till min APU kl 12 - 21 idag och det är min sista dag. Så himla skönt då det har varit något av det tråkigaste jag varit med om. Vi har haft jättelite att göra, vi har varit 5 personal på 8 vårdtagare och på dessa 8 vårdtagare så har endast 3 st behövt hjälp vid uppstigning, ätning och tvättning. Så vi har suttit nästan hela tiden och jag fixar inte det riktigt.

Personalen är jätte trevliga och i normala fall så är dom 3 stycken men så är det då jag och en till som är där på APU och det är synd om den ordinarie för dom får ju också sitta av tiden en hel del. Dom har inte en chans att hjälpa till när vårdtagarna ska äta för vi två som är där på APU är snabba som vinden och "hugger" varsin vårdtagare direkt :-)

Pendlade Heddan i går och det visar att hon är dräktig med ett sto, men den har jag ju gått på redan så det blir garanterat ett svart hingstföl denna gången också :-) Heddan är så fin i sin kropp nu och jag är så glad att hon kan hålla vikten då hon förra året gick ner sig rejält och fick en hel del kraftfoder.

Vill passa på att säga ett stort GRATTIS och LYCKA TILL till Stuteri Lillåkra som har fått tillökning i form av en helt bedårande liten dotter vid namn Anni.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Grattis och Lycka till med dottern Sonja