Kompetensbevis
Vilka har gått kursen? Vad tyckte ni? Funderar på att anmäla mig, vet inte om jag behöver det egentligen men det kanske är en nyttig kurs att gå och inte fel att ha om man ska köra utomlands.

Har inte gått den ännu , har faktiskt inte orkat kolla hur det ligger till ännu heller om jag ska vara ärlig hm.
Jag väntar så klart fortfarande på raka besked .

Jag tycker inte det finns någon anledning att slänga ut så mycket pengar när det är så oklara besked om vad som gäller.

Jag focuserar på mitt BE kort för tillfället efter det ska jag gå kursen eftersom jag måste ha kompetentbeviset i mitt arbete.
Samma som #0. Köra utomlands med häst blir nog inte aktuellt för mig.
Inte mkt till svar från någon av oss, eller hur Hanna!? 
#4 Är nog fel tidpunkt för mig att svara, är så less på allt vad transportörer heter och ska jag någonsin importera häst igen så kommer jag köra själv, därav min tanke på att eventuellt ta detta bevis trots att jag kanske inte egentligen behöver.
När vi köpte Epus (från Danmark och svensk transportör) glömde/lämnades han kvar vid första inbokade transporten! Fixy gick klanderfritt (Holland och holländsk transportör). Nu har jag väntat i nästan tre dygn på min nya pålle (Holland och brittisk/svensk transportör) och de hör inte ens av sig, satt och väntade i 36 timmar utan att höra ett ljud och de svarade inte på något av de nummer jag fått av dem. Så just nu står det mig upp i halsen.
Senaste budet är att hon kommer i kväll - så jag räknar med att hon kommer sent i natt.

Väntar också på mer klara och precisa regler om vilka som ska ha kompetensbevis innan plånboken öppnas upp. Har andra svarta hål som känns roligare/viktigare just nu.
Jag tror inte att det kommer komma tydligare riktilinjer än de som givits ut.
Jag ligger nog sådär lagom på gränsen för att behöva kompetensbeviset och jag tänker gå kursen för säkerhets skull, för att vara säker på att ha mitt på det torra.
Jag har gått kompetenskursen för säkerhets skull. Såvitt jag förstått det blir den obligatoriskt fr o m nästa år om man kör längre sträckor med sin häst (längre än 6 mil). Ska man genom Danmark är kompetensbevis ett absolut måste, för danskarna ska de vara mycket hårda vad gäller detta.
Kursen jag gick var mycket bra och anordnades av Dalagården, Båstad. De åker även ut och håller kurser. De ligger också bra till vad gäller priset. En heldag inkl lunch och fika kostade 1500 kr. Kolla på www.dalagarden.com eller PM:a mig för mer information.

Till mig sa jordbruksverket(i förra veckan) att så länge du inte lever på dina hästar så behövs inte beviset. Men om du har hästarna som levebröd, då ska man ha det. Jag som idag jobbar deltid, behöver det inte men går nu iaf en distanskurs arr av Uppsala SF, men det går trögt för mig…. Av olika anledningar, bl.a att jag nyss har flyttat. Men jag får hålla på i min egna takt så det får oxå bli så…
Hanna, har Kärleken kommit än? 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jasså, så det blev två?? =)
Hon ser jättefin ut!! (Kärleken) =)

#11 Den tvåbenta kärleken väntar vi också kort på….. När han nu inte kunde följa med hem 
#14 Aha, det finns en två bent holländare med?!