Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 35-shetland4fun
Läst 1931 ggr
Animal-3
0

UF, tips och förslag?

Jag har UF (ung företagare) som individuellt val på gymnasiet. Det betyder att jag ska starta och driva ett företag i ett år, sedan aveckla.

Jag vill självklart att det ska ha med djur att göra. Och efter som jag själv har en shettis och tycker det är super svårt att hitta saker funderar jag på att göra en mindre internet butik med endast shetlands saker (ev. häst saker med mest inriktat shettis).

Finns det något intresse i detta, vad skulle man kunna sälva för saker?

(boots, benskydd, longering/tömkörnings gjordar, täcken, grimmor, träns m.m.)

Ge tips på vad ni tror kan sälja vad är svårt att hitta? alla förslag är välkomna. Jag vill bara ha lite tankar. (sedan får man ju göra en realistisk karta hur det ska funka ekonomiskt m.m.) men om vi bortser lite från det ;) tänk fritt.

Vill gärna ha lite mer stilrena saker, är jätte trött på allt rosa och baby blått gulligull till shettisar. Visst det är kul för barn som vill pynta sina älsklingar. Men jag tror det är fler än mig som har en shettlandsponny som inte är en gulligull häst.

jaja, tillbaka till ämnet:D snälla alla kom med ideer, förslag, vad är svårt att hitta, finns det några andra tjänster man skulle kunna ha? allt.

Maliiin
0

Täcken av alla sorter till shettis som inte är babyfärgade och svindyraFlört 

Transportskydd, benskydd, träns. Schabrak tror jag nog det finns folk som söker med!

Animal-3
0

#1 transport skydd och schabrak ja! hade jag inte tänkt på, tack så mkt:D skriver ner detta omedelbart :)

Animal-3
0

Ingen som har fler ideer? håller med om något? har några tips? vad som hällst..

Maliiin
0

Ländtäcken till små! Fölgrimmor i nylon till shettis:)

dranto
0

Tycker det låter jättebra. Gärna lite visningsgrimmor.
Smala bett i små storlekar är ju inte det lättaste att hitta.

Men annars täcken med bra passform som inte är i babyfärger.

Benskydd verkar svårt att hitta tillräckligt små men vet ej hur många som använder det till shettis. Kanske fler skulle göra det om det fanns att köpa?!

Kör på…Här på forumet finns nog köpglada shettisägare:-)

Animal-3
0

#4 och #5 Tack så mkt :D

ländtäcken ännu en sak jag inte tänkte på! ska med på listan.

Animal-3
0

Puttar upp tråden lite här på morgon kvisten fall det vaknar fler kreativa människor;)

Kanske en fundering, vilka stolekar verkar lämpligast att ha? på t.ex. täcken…85? 95? annat? :D

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror du kan köra på enda ner till 75 faktiskt! Har en kompis som har mini och hpon har rätt svårt för å hitta täcken te sin mini. Han har 75 cm! Sen kom ja å tänka på en annan sak som jag letar å letar efter! Å de e såna flughuvor:) Som ja har på bilden jag bifogar här. Såna till shettis! För ponny blir ju för stort oftast för våra små shettisar. Jag har bara lyckats hitta en i storlek shetland!

Animal-3
0

#8 smart :D hamnar på listan. Ska prata med läraren imorgon, sen regga och börja ringa runt ;)

fler ideer?

Maliiin
0

Bara jag som tipsarTungan ute Men lädergrimmor till shettis! Alla i storlek ponny är ju så storaObestämd Däckelunderlägg med!

Och på tal om täckena ska de ju va såna med bogveck å svansskydd. Sen gärna lite halvhals eller helhalsSkrattande

Animal-3
0

#ja spännade ideer :D skrivs ner! ;)