Champion priser osv.
Har en liten fundering om det här med olika champion priser. De flesta priser som man kan vinna inom bruks eller utställning kräver att ägaren själv är medlem i ex. shetland nord om man ska vinna i shetland nord. Nu pratar jag om sådana priser man kan kamma hem för bästa bruks ponny 2007 som exempel.
Är inte det lite taskigt. Det finns ett flertal personer, bland annat jag själv;) som har mina ponnyer på helfoder. Vill säga att jag träffar inte alla ägarna speciellt ofta eller inget alls. Att dessa människor sedan måste vara medlem i en klubb som dom inte ens hört talas om är lite lustigt för mig. Borde det inte vara så att det räcker med att den personen som tävlar hästen bara måste vara medlem, för det skulle jag i så fall förstå.
Finns det någon särskild anledning till att det är så här?

Räknas inte fodervärden som ägare i det här fallet?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

jag vet inte, men det står ägaren. Det skulle säkert bli problem, när det står att ägarna ska vara emdlemmar och att det sedan blir nå¨gon som vinner som inte är ägare. Och vad räknas fodervärd som i så fall.
Man kan ju vara skötare eller bara kalla sig fodervärd osv.

#3 Det är ägaren till hästen som kan säka sådana titlar, inga andra vad jag vet.
#2 För att tävla/ställa ut räcker det om fodervärden är medlem.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Kan man inte köra med begreppet "utställare" i stället för ägare?
#4 men om ägaren inte skulle vara intresserad av något sånt då? Det borde ju räcka om skötaren skickar in resultat? varför måste det vara ägaren om denne person inte har tävlat någonting?

# 4 ja jag vet att man kan tävla och ställa ut även fast man inte äger hästen. och därför borde man kunna vinna dessa priser också. Alla ska väl ha chansen, inte bara dom som råkar ha en egen ponny.

#7. Det är hästen eller ekipaget som vinner priserna, men endast ägaren kan ansöka om det.
Jag tycker när det gäller brukschampionat och årets bruksponny så borde fodervärden kunna ansöka om priset.
Är inte ägaren intresserad och pållen bor hos någon duktig fordervärd och tävlar ponnyn som inte kan söka priset är det kanske inte bästa ponny som vinner

Hej Sara!
Årets Shetland Nordponnyer är ett pris till mest meriterade ponny i bruks, utställning respektive allround som ägaren får ansöka om. Det är klart att det skulle kännas lite märkligt att dela ut ett sådant pris till en Öst/Väst/Syd/Gotlandsägd ponny, men samtidigt har du helt klart en poäng i att det finns fodervärdar som meriterar ponnyerna oxå. Vi har nog helt enkelt inte tänkt så långt.
Vi får ta upp det här på nästa styrelsemöte och diskutera hur vi bör formulera reglerna, så att alla Nordmedlemmar ska känna sej välkomna att ansöka om priserna. Tack för påpekandet!

Men har man skrivit ett fodervärds avtal så borde ju fodervärden kunna ansöka om det eller?

kanon pernilla:)

#12 Nu är reglerna uppdaterade så att det framgår att även fodervärdar kan söka Årets Shetland Nordponny. Lycka till!