Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 971 ggr
VeronicaP
0

Annonser

Är det bara jag som är trött på alla människor som ställer tusen frågor om ens hästar som man har till salu  utan att de är intresserade ??

Ska veta allt och helst lite till men är absolut ändå inte intresserade av hästarna .

Tycker det är dåligt faktistk att man inte kan respektera hästägarna mer , gäller även på denna sidan .

Miija
0

Nej. Det är inte bara du.  Glad Kan bara hålla med till fullo.

carina-w
0

Håller  med

Milla
0

Ja jag håller med till fullo.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Aribigga
0

Jag tycker att om man är seriöst intresserad så ringer man.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Ahnna
0

Får jag vara lite annorlunda ett tag? Jag tycker att det är bra att viss fakta kommer fram, som annonsören kanske har missat. Ibland står inte pris, stam, mankhöjd, utställningsresultat eller ålder. Sånt vill ju en potentiell köpare veta så då gör det ju inget att flera andra redan har frågat om det även om de själva inte var särskilt intresserade. Jag kan irritera mig enormt på annonser på t.ex. Hästnet, där det bara står t.ex. "Vackert sto till avel" och en fin bild men ingen info om stam, ålder etc. Det är mycket bökigare att kontakta en säljare genom såna sidor än att skriva en fråga i en salutråd på ett forum. Och har någon ställt en fråga så ser ju alla det, inte bara den som frågade.

Långt ifrån alla som tittar på annonser är 100% intresserade, men får man den fakta som man vill ha så kanske intresset ökar, jämfört med om det saknas mycket i annonsen och man måste maila säljaren för att få svar. Har flera gånger mailat utan att få svar och får man inte så mycket info om hästen i annonsen då så känns det inte alltid så motiverat att lyfta telefonen och ringa.

Samt att tråden blir upputtad varje gång någon ställer en fråga, det är väl vara bra?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

ThiffannyJ
0

Jag tycker om man inte är intresserad av ponnyn i fråga, varför måste man då få reda på pris och se mer bilder? Vad spelar det för roll? Är man intresserad så skickar man PM, mail eller ringer.

Sen kanske man som annonsör ska läsa igenom annonsen för att dubbelkolla om man har fått med all viktig info om ponnyn i fråga, så som stam, pris, etc, för att just slippa sådana frågor?

Har sett på andra forum att alla tillsalu trådas låses, så att man inte kan göra nått överhuvud taget, och det vore ju trist, man man kanse vill putta upp sin annons eller lagga in någon ny bild eller så…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

Men jag menar många annonsörer länkar till sin hemsida bla där man kan läsa mer om ponnyn och vill man veta pris så får man väl ringa, maila eller skicka pm.

Sen så är det ju även så att är man intresserad *på riktigt* så ringer man eller mailar , skickar pm …

Cattis
0

Jag tycker det är okej om man i tråden frågar om stammen tex, om den inte står med. Men att ställa frågor om varför man säljer, varför priset är si eller så - det får man ta per PM om man verkligen är intresserad av ponnyn.

Det är inte okej att sabba andras annonstrådar!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

Kan vi inte komma överens om att i våra dvs shetlands iFokus annons trådar så plockas inlägg bort om man inte som annonsör själv har skrivit i tråden att frågor besvaras i tråden?

Det är ju så lätt att skicka ett PM om man vill ha mer info eller om man bara vill ställa sina frågor.

Annonsören får då själv stå för att tråden puttas upp eller vad säger ni andra?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

paparatzi
0

Glad Men inte kan väl det spela någon roll att folk vill veta, då ni ändå har så lätt att bli av med det ni vill säljaGlad

Information är aldrig fel.

Cattis
0

#9 Annonsören får själv meddela om den vill att inlägg skall tas bort. Det är omöjligt att sitta och bevaka alla annonstrådar.

#10 Man får fråga annonsören privat via PM/mail eller telefon.

/Cattis

exitingsvillemo
0

som annonsör borde det ju vara enklare att alla frågor kommer i tråden, så slipper man svara på samma frågor 100 ggr i PM?!?

Om annonsören önskar kontakt endast vi mail, PM eller telefon, så ska detta absolut respekteras, men vissa annonser hotas med "låsning" pga diskussion i tråden, där annonsören varit med i diskussionen och alla håller trevlig ton… Varför förbjudet att diskutera i en annons-tråd? Om annonsören tycker att det är OK?

Cattis
0

#12 För att det gränsar ibland på att bli otillåten reklam. Vilket säkert är helt okej för en del annonsörer. Men inte tillåtet.

Vi kommer göra om i reglerna angående annonser framöver, så att stam ex måste finnas med i annonsen. Så då kommer kommentarerna att vara överflödiga hur som helst.

Annonserna skall inte vara diskussionstrådar - punkt slut. Vi skall inte behöva sitta och låsa trådarna bara för att vissa inte kan respektera vad som gäller.

/Cattis

VeronicaP
0

Tycker nog att de flesta annonser jag har sett här att de vill att man ska svara genom tel, mail eller pm , men det respekteras ju inte det heller och jag kan mycket väl hellre svara på samma fråga mer än en gång om det är någon som är allvarligt intresserad och inte bara nyfiken….

Cattis
0

Reglerna är nu ändrade till följande:

Radannonser:

De annonser som tillåts är under forumkategorierna Säljes och Köpes. Där får man annonsera shetlandsponnyer eller tillbehör till dessa.

Shetlandsponnyer som annonseras ut på denna sajt skall vara införda i stamboken för shetlandsponnyer. Föl skall ha föräldrar införda i densamma.
I annonsen skall namn på ponnyn, registreringsnummer (eller RS-nummer), färg, kön, far och mor samt eventuell övrig info/bild finnas med. Även kontaktinfo till säljaren skall finnas i annonsen.
Vi rekommenderar också att man följer Sveriges Shetlandssällskaps rekommenderade minimipriser.

Annonserna är inga diskussionstrådar. Eventuella frågor om det som är till salu får ställas direkt till säljaren, via PM/mail eller telefon.

/Cattis

Annette
0

Det finns de som frågar saker om alla ponnyer som annonseras. Oavsett storlek, ålder, kön, färg osv. För mig är inte det särskilt seriöst utan bara nyfiket.

Dessutom alla dessa förklaringar från folk varför just de inte kan köpa objektet i fråga. Uppriktigt sagt så tror jag säljaren struntar i det. Har hört många annonsörer som ogillar detta.