Glitter
Någon som vet något bra täckande glitter man kan ha i pälsen på ponnnyn? Gärna i sprayflaska.
Har hittat på ponnyprakt.se men hur bra täcker det?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Hööks har, vet ej om det är på sprayflaska dock!

jo det finns en blå liten sprayflaska med glitter på Hööks.
tänk på att inte ha glitter på utställningar bara.. det är ej tillåtet…

#2 Tror det är till Hallowen
#2 Det är till halloween och jag har frågat så just på den utställningen så är det okey :)
Jag ska kolla på hööks, tack för tipset :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#2 Är det inte…? Men, det var en skimmel i Delsbo som glittrade som bara den. Jag hörde inte att det skulle blivit något med den (uteslutning eller så…)
#5 Det står i SSS grundpropp att man inte får ha konstgjord makeup på ponnyn, glitter räknas väl som det?
lurvponnyn.vimeddjur.se
#6 Hmmm, skulle vara intressant att höra om nämnda ponny fick någon kommentar? Jag vet inte vilken det var.
#7 Om du menar den nämda ponnyn som min ponny så ska han inte ha glitter på rumpan förrän 1/11.
lurvponnyn.vimeddjur.se
#8 Nej, jag menade ponnyn i Delsbo. 
#9 Jaha, eftersom du svarade på mitt meddelande blev jag lite förvirrad där :P
lurvponnyn.vimeddjur.se

Det fanns några hästar i Vartofta oxå som var väldigt glittriga !!! blev väldigt förvånade över detta, men det var nog ingen som sa något vilket är konstigt de me..

Men är det egentligen något att hetsa upp sej över..? Visst, att "regler är till för att följas", men är det någon som på allvar tror att lite glitter gör någon skillnad för bedömningen?
Jag blir uppriktigt förvånad över att man ens orkar ödsla energi på en sån liten sak…
Har för övrigt sett glittriga hästar på både stopremiering och utställningar, även om det var i början på 90-talet.
#12 Jag tror inte att någon här är speciellt upphetsad över det, bara förundrade över att det används trots att man inte ska det.
lurvponnyn.vimeddjur.se
#12 Nej, jag är inte ett dugg upphetsad…tyckte faktiskt att skimmeln var fin. Trodde inte att det var förbjudet heller….då.
Kan ändå inte låta bli att undra….hur kan en del svarta ponnyer ha så otroligt svarta manar?
Jag har ett sto som är "mycket" svart, dvs hon är inte brunaktig. Hon har ändå solblekt man. Hur klarar en del av att hålla manen på sina svarta så svart? Tips?
#14 man rullar dom i grillen innan avfärd

#14 De bara är så. Mina svarta ponnyer har väldigt olika nyanser på sina. En del har korpsvart tagel medan andra är väldigt röda.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#16 OK, så det FINNS de som inte blir solblekta då?
En så'n vill jag ha! 
Min ena svarta har manen på en sida. Den blir solblekt, men till show så delar jag den, och de blir den väldigt svart!
Lika så med an av fuxarna. Den är röd/ljus manene, men när man delar på den blir den mycket mörkare röd.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#18 Ahhh, bra tips egentligen!
Bara att jag inte delar manen på mina då…..
Hmmm, kanske får börja med det, trots mina principer…..