Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 961 ggr
Sasser
0

Godmorgon 2008-10-14

Hmm, ännu en dag i paradiset:). Som vanligt vaken, är man inte hemma så är man på jobbet. Jag har precis bytt jobb eller rättare sagt flyttat inom "huset" till en mer öppen avdelning. Det känns väl så där men igår blev jag iaf kallad till en arbetsintervju på torsdag på ett LVU-hem för unga flickor i Uppsala-krokarna. Det intresserar mig så vem vet, vi har ju sagt att jag måste ha ett jobb innan det kan bli flytt av i dessa tider…

I dag ska jag börja dagen med att sova, sen har jag en del att ordna i både stall och hus. Hoppas att ni får en bra dag!

Hanna-D
0

God morgon!

Ännu en underbar (?) morgon på jobbet, kallt som sjutton är det här inne, fullt fart på elementet resulterar bara i bränd lukt, ingen värme…

I dag ska jag försöka fånga in Young och pyssla lite med henne.

Ha en bra dag!

#0 Hoppas att du får jobbet i Uppsala Glad

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Här har man vaknat och ätit frukost. Nu ska man bara göra sig i ordning. Strax efter 7 kommer Sanne och hämtar mig. Är så tacksam för att jag får samåka med henne på morgonen. Guld värt för mig.  I eftermiddag blir det häst pyssel. Igår hade jag puts väder då de var ösregn och blåsigt. Fattar inte hur en av skäckarna lyckas bli svart varje dag? Hon lägger  sig i den sura delen av hagen och verkligen gnider in de vita. Hm inte lätt att få henne ren om kvällarna kan jag ju erkänna. Hon hade verkligen behövt ett bad. Men men de blir inget med de i denna kalla höst

ha en bra dag alla. Sänder med ett kort på den nya färgen kallad smutsskäck

shettismaffian
0

Godmorgon !

Här är man helt slut, igår var det fullt ös medvetslös på jobbet. Man han knappt med att ta rast.

Jobbar med gravt dementa och i går var en riktigt virr dag, fick hämta dem nere vid grinden mot vägen. De gick fel , la sig i fel rum mm.

Men de är goa ändå, kramiga och glada.

Tråkväder ute är det och så ska man cykla de 5 km till jobbet, skönt men hade gärna haft nerförsbacke både dit och hem , men man kan ju inte få allt.

I går tittade en kompis till Puzz, då jag jobbade långpass. Idag ska jag upp sent och titta till och försöka leta fram reflexerna och ta ut henne på en prommis. Behöver träna inför utställningen i Ärentuna.

Ha en riktigt bra dag i höstrusket.

polgara
0

God morgon!!!

Här är man precis hemkommen från jobb o stall. Nu ska jag slänga mig i knoppelådan några timmar så jag är pigg i eftermiddag när jag ska mocka. Sen bär det av till jobbet ikväll igen.

God natt allihop eller säger man god morgon, när man lägger sig vid den här tiden?

Ha en fin höstdag!!!

Sasser
0

#1 Det verkar spännande, men Alunda?! Bättre än Säter säkert…Flört

Hanna-D
0

#5 Alunda… Finns mycket hästar och hästgårdar där!