Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2610 ggr
NettanW
1

Hästbutik.

Nu är jag så himla less på alla dessa söta blå och rosa täcken, så jag tänkte ta tag i saken själv, och har hittat många grossister som har täcken från 85cm som är skit snygga, men dom kräver butikslokal och en stor ingångsorder. Någon som har tips på bra och små grossister som inte kräver sånt?

Jag går nämligen i tankar att starta en "butik" fast bara hemma hos mig och framför allt över internet, just för att man skall kunna hålla nere priserna så mycket som möjligt. Kanske åka ut på utställningar och sälja där också. Men jag vill kunna erbjuda många alternativ och även blått och rosa då.

Snälla någon hjälp mig, jag blir tokig snart..

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

Kris_J
0

Har du inte funderat på att sy själv?

Veritas odium paretFörvånad

NettanW
0

#1  Jo jag har ju gjort det, men då tar allt så mycket längre tid. Men jag är faktiskt utbildad sömmerska. =) Så tanken har slagit mig många gånger, Men det beror på hur mycket tid jag vill lägga ner framför symaskinen, för jag hade tänkt att kunna ha kvar min heltidstjäns.

Sen tycker jag det är lite svårt att veta hur man skall kunna sy riktigt bra täcken för vintern och tex termo täcken. Regn, fleece och ull är ju inga problem att sy. =)

Har du bra tips kanske jag slår slag i saken. =)

Kratern
0

#2 Jag tror inte man kan komma ner till de priser som andra har om man syr själv. Man måste ju räkna på jobbet också.

Annars är det ju en jättebra idé, men då får väl folk räkna med att betala lite mer om det är "handgjort"  och inte barnarbetare som gjort det. Tycker jag i alla fall.

NettanW
0

Vad kan folk tänkas betala för ett Fleece, stall, svett, ylle, regn,kör och vintertäcke av bra kvalite?

Där man får bestämma färgsättning på tyg, band osv själv?

Skulle vara intressant att veta. Jag hoppas att dom flesta här inne köper kvallitets grejor till sina hästar, där passformen är nr1.