Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3219 ggr
[Teddy]
0

Kul namn!

För att slippa kapa en annan tråd som tar upp ämnet om roliga/fula namn så gör jag en egen.

Kan börja med att berätta om ett fullblod som hette Rolig Fan. Hans husse var svensk, inflyttad till Frankrike där han födde upp xxhästar och gav dem knepiga namn; Rolig Fan, Lappdjävel osv.

En häst som tävlade dressyr på min klubb i söndags hette Olik. Olik vem då, hade man ju velat veta!

Och ett fullblod till: Organizedconfusion.

Så nu vill jag veta massor med kul namn!!!

Annette
0

Tammytusan hette en e Tammerfors xx.

Ahnna
0

Just löphästar har ju ofta både roliga och fula namn.

Fat Pig - travare

Chops - travare

Itsapizza - galoppör (namnet har en lååååång historia och började med nästa häst i listan.)

Itsagirl - galoppör

Storstadsbusen - travare

Jultomten - travare

Fångarnas Kör - galoppör (bytte sedan namn till Yes I Will - som om det är bättre?!)

Brown Tea - galoppör

Japan - galoppör

Bringhomethebacon - travare

Bangthetoecap - galoppör

Ifhemoveskillhim - galoppör

Getoffandpushhim - galoppör

Bringmoneyhoney - travare

med flera.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Aribigga
0

Bästa namnet jag har hört måste ändå vara "Clear round then party" någon hopphäst som heter så :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofiaChristina
0

En gammal travare hette Biggus Diccus,roligt tycker jag men så är jag barnsligt förtjust i Life of Brian.

Aribigga
0

#4 Undan Incontinetia eller? ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofiaChristina
0

# 5 Det låter väl troligt.Glad

Milla
0

Sheseallseashells - travare

Plant the Seed - travare

östersjö drillen - galoppör

Jesse the Body - galoppör

Gulltopp - galoppör

Miss Pyjamas - galoppör

Plast flickan - galoppör

Skutte - galoppör

Römi Martäng - galoppör

Berit - galoppör

White Week - galoppör

Ex Bee - galoppör

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

En skolkamrat hade en häst som hette Happy meal :)

Har ett halvblod som heter Bruno och en som heter Ella, det passar inte riktigt på dem tycker jag, mer "skogsmulle" namn..

Maliiin
0

När jag skulle köpa en Irish cob så skulle jag titta på två ston. Den ena hette Berit och den andra hette Beiruth! (Bombad) Haha! De va inte sådär på en häst:p Kan ju tala om att det blev Berit sen.. Men det var inte namnet som avgjorde affärenFlört

Mulla
0

St. atoil -travare. Men tror att St. uttalas sankt annars blir det ju statoil..

Mig Mac -travare

Ellen89
0

min kompis sa att hon horde om en hast som hette 'Totally Naked' och nar dom tavlade sa dom 'here comes ………… on Totally Naked! :)

andaloce
0

Bland travare finns det ju hur knäppa namn som helst! Två hästar får ju inte heta lika, så det är nog lätt att fantasin skenar iväg.

Kommer speciellt ihåg en häst med långt namn som hette Lastcallforalkohol

dajmie
0

Det fulaste namn jag vet det är krama Kjell, en kallblodstravare.

Ahnna
0

Det var ju nån på Buke som döpte sitt föl till Kent-Jesus för ett par år sen.

www.stuteriprecious.se

dajmie
0

#14. Det var ju bedrövlig fult.

Maliiin
0

Å inte tala om b-ponnyn ja hade! Bert!! Hur kan man döpa en ponny till Bert?? Halvbrodern hette Ian..

Mmia
0

Varför vill man döpa sitt föl till något fult namn ? Oskyldig

Maliiin
0

Haha aah det kan man fråga sig!Skrikandes

Saiop
0

det finns massa ponnytravare som heter lite annorlunda också.. ingenting, teflonpannan, namnlöse, kastrullen, etc

JMax
0

Mjuka Mockasinen - travare

Fast jag tycker att det är ett mysigt namn!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

exitingsvillemo
0

#17 #18 Allt är ju relativt… Det som är ett fult namn i den enas öron kanske klingar ljuvt i den andras.

Dom som döpte fölen kanske tyckte att det var jätte läckertFlört

Carita
0

Vi köpte en travare förra helgen på kriterieaktionen som hette Nuärejuligen. Hon ska inom det snaraste byta namn.

#20 å mysig häst

Charlotte-J
0

Jag hade en kallblodtravare för många år sen som hette Lill Kuta.

Ett annat kul namn är Fina Bilen (travare)

Amor vincit omnia Kyss

Nitro
0

Finns många roliga namn på travare, typ;

Enelj
Ruggugglan
Between the sheets

och vips var det mat så jag inte hinner skriva fler ;)

India
0

Vet att det fanns en galoppör som hette Käpphästen.

Dior
0

Ett namn jag först kommer på är ett halvblodsto som fanns på ett stuteri i Värnamo, GOLDSNOPPIS…

Några andra som stod på ett ridhus: UMBERTO-b-ponnykorsning, FABRIKAT-fjordingskorsning, LÖJLIG-russ/?, och en stor, vacker, apelkastad skimmel från en cirkus, NATTSÄCK! Hur tusan kan man komma på det namnet? Och vad ÄR en nattsäck??

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

h00jff
0

På ridskolan i Västervik fanns en häst som hette Nameless (namnlös), minns inte vad hon var för ras, trevlig var hon i alla fall! :o)

I ett stall jag stod fanns en dressyrhäst (vet ej om han var halvblod eller vad han var för ras, stor var han i alla fall), han hette Petter-Niklas (kallades för Petter)… stackars häst!

Mitt halvblodssto heter Jania vilket jag tyckte var ohyggligt fult när jag köpte henne, dock har jag vant mig eftersom jag har haft henne i 13 år! Min pappa (som heter Jan) tyckte att det var ett jättefint namn!

Min fullblodskorsning (englandsimport) hette Ikaros när han kom till Sverige, döptes om till Just Hitch Hiker (borde nog varit Just Hitch Hiking för att vara mer korrekt engelska, eller?!) och kallades Svante vilket jag tycker är ful-sött. Många gillar gubb-/tantnamn på djur.

mili
0

En god vän som hade en häst som hette Bells Wiskey kallades för groggen!

Frida-E
1

I stallet jag jobbade i för ett par år sen fanns det en häst som hette Albert Maräng.. New Forest tror jag han var.. Inte så fula namn var för sig men tillsammans? Njä…

På ridskolan hade vi ett fullblodssto som hette Like Her Mother men kallades Morsan..

Ahnna
1

Fullblodsstoet Ellerhur har fått en dotter som heter Varförinte.

Römi Martäng som nämndes någonstans här ovan fick en dotter 1996 som hette Ledaig (kallades "ledig") som var otroligt trevlig att hålla på med. Tyvärr avliden nu. Gråter

Mitt fullblod har en helsyster som heter Obnoxious.

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Just det, en av mina favvisar genom åren heter Ice Cream Money, kallades "Burken" när han gick på galoppen.

En annan favorit heter Petipa. (Med betoning på a:et.)

www.stuteriprecious.se

Annette
0

#29. Albert Maräng är en New Forest född några km från mig.
Jag tycker inte heller namnet är något vidare.

Ahnna
0

En kompis till mig ägde fullblodet Black Roses For Me för en massa år sen. Kallades Rosa. *brrr*

www.stuteriprecious.se

Milla
0

#30 där ser man jag har skött Martäng när hon stod hos Adielsson, jag red tom några löp på henne. En helt underbar märr det där Tungan ute

Ahnna
0

#34 Kul! Ledaig stod hos Gagga Lindström som 2-3-åring, sen vet jag inte vad som hände med henne. Vet inte varför hon är död heller, men hon blev bara 5 år. Hade Martäng samma fina svartbruna färg?

www.stuteriprecious.se

Anna-karinS
0

Jag har haft en vbl-valack som hette New investment. Inte heller så vackert namn men en väldigt mysig häst. Han kallades för bullen för att dom tyckte att han var så tjock.

Milla
0

#35 lägg av känner du Gagga??? hon jobbade hos Adielsson samtidigt som jag och hon tog över efter Hans när han la ner.

Ja hon hade en fin brun färg, om jag inte minns fel så hade hon även en stjärn.

Kris_J
0

Tårtan hette en häst jag red några år, han var från början namngiven i DK till Sander Gravänge(e Sandro), men döptes om till Tårtan när min kompis köpte honom.

Veritas odium paretFörvånad

Ahnna
0

#37 Javisst, jag "jobbade helger och lov" hos Gagga under typ 3 år, var sen praktikant i stallet på vardagarna i 6 månader. Men det blev lite turbulens när hon splittade med M och han tog sina hästar ur stallet m.m. Sen dess har jag inte sett henne, men hörde att hon jobbade i sekretariatet eller nåt en period.

Ledaig hade också en stjärn. Så fiiiiin hon var, en riktig dröm!

Tillbaka till tråden:

Sonnes Pentylia är förvisso en trevlig häst (fullblod), men namnet är inte så lattjo. Kallas "Petunia".

På tal om ovan nämnda tränare så hade hon flera "knasiga" namn i sin tränarlista… T.ex.:

Earl of Braxen

Ponnyranchens Ess

Personal Pet (kallades George)

Gyllenbloom

Snowball

More Rome (kallades Mormor)

Glideslope

Crux

Little Egypt

Royal Slippers

Breidablik

Mazeigneura (Kallades Göran eller Massor Å Göra. Det var ett sto…)

www.stuteriprecious.se

Livvi
0

Mitt favoritnamn på en travare är Ingen ispuck, kallad "pucken".

PP
0

Hm, jag tycker att flera av namnen som nämns är rätt häftiga faktiskt… Obestämd

För länge sedan hade vi en stor, kallblodsbetonad skäck på ridskolan som hette Skumpande Hoven. Det var lite annorlunda.

Ett namn jag tycker är både kul och härligt, är ponnyhopparen Turn and Burn, en B-ponny tror jag. Det brukar ju gå undan för dem, så jag tycker det är rätt passande. Flört

Nitro
0

Fortsätter med några namn;

Istapp Racing - travare uppe i norr
Bakelsen - russtravare
Assint - "ingenting" på en dialekt från dalarna
Kastrullen - russtravare

[Teddy]
0

Turn and burn är häftigt, och likaså Paint by numbers!! Det är ett namn jag inte kan släppa. En skäck med det namnet, urläckert!

paparatzi
0

Ja vet en som fick heta SICKEN EN, för det var det första uppfödaren sa när dom fick se honom.

Ahnna
0

Tristaste namnet i travhistorien måste ju vara Agria Racing, som förstås ägdes av ingen mindre än Agria Racing… Obestämd

www.stuteriprecious.se

Frida-E
0

#43 Skrattande!

Fullblodshingsten Trainer's Seat (som bla användes i halvblodsaveln)hade ju ett lite kul namn…

Ahnna
0

#46 Trainer's Seat tycker jag ändå har en vettig innebörd - hästen sitter i tränarsätet. Lite kaxigt, liksom.

www.stuteriprecious.se

pumper
0

Rupert? Det kanske inte är så här jättefint med ändå. Travhästar och Galoppörer har fula namn, men vissa liksom lite tjusigare.:P

dranto
0

Har ägt en kallblodstravare som hette Komtillmåtta Rambo…

jojjehanna
0

#9 "Hej jag heter Berit men du kan kalla mig Beirut för jag är så bombad" Skrattande

stallostby
0

Whitewinetothefish minns jag väl, travare. Kollade på atg.se och hon är 18 år och endast knaprat ihop 14 000 kr, och ändå minns jag det namnet så väl!

Maliiin
0

#50 Haha ah men det var ju två ston, Berit och BeiruthFlört

MonicaO
0

Min ridhäst heter Giraff

Han sprang som en Giraff när han va liten, sen blev det bara så…

varför döpa till något fint när han ändå kallas Giraffen.Flört

stallostby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiffmoj Paldnert, skulle vår ena travare heta när vi slumpvis plockade bokstäver, men det tyckte jag var så fult. Hans namn blev på pappret Sweet Martini men kallades alltid för "Tiffe" som smeknamn på det första fula namnet…….

pinkish
0

jag vet ett russ som fick heta defekt… tycker iof att det är ganska fint, men dom som ringde på han undrade om det var något fel på han hihi men jag tror det blev så för dom ville ha ett sto egentligen men fick ett hingstföl haha

Margareta
0

Miss Tag hette ett föl som blev till av av just ett misstag (hingstboxen var inte stängd ordentligt)

Numer pensionär i Nynäshamn