Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 940 ggr
Mulla
0

GodMorgon 081016

God Morron!

Idag är det dags för arbete igen då! Lite småsliten men det ska bli skönt att göra något vettigt! Tungan ute

Pappa fyller år idag oxå så jag tänkte att jag skulle åka hem och fira honom lite! Vet inget bra att köpa annat än en snus stock! Men det är ju inget kul att ge! Obestämd

9 Dagar!!! Kvar till valpen!Skrattande

Aja nu ska jag väcka Andreas (pojkvännen) och sedan bär det av till jobb..

Regn, Regn och åter Regn! Vore trevligt med lite sol nån gång!Skrikandes

sanne
0

God Morgon

Här regnar det o har gjort hela natten.. suck.. så trist. I kväll ska alla stona få komma in, tror dom blir glada över det.

Lillkillen Hobbe fyller oxå år idag, hela 8år !! vi sjöng för honom redan tio i fem idag o nu sitter han o kollar sin nya film, Horton :)

Snart ska vi ta på oss o åka, Ha en bra dag allesammans !

zettan
0

morrn morrn

Brr idag fryser jag. Har fått sova inatt men en massa konstiga drömmar. Så jag har lite att reda upp idag.  Hoppas kunna motionera lite hästar i eftermiddag/kväll. Dom är ganska pigga nu. Dom ville absolut inte komma in igår trots ösregn. De stod vid grinden hela efermiddagen. Men när ja släppte in dom så sprang dom bort mot sommarhagarna i full galopp. Suck 2 glada ston på äventyr. Så tacksam att jag hann stoppa dom INNAN stallägarnas nysådda gräsmattaTungan ute

Hoppas alla får en bra dag idag

polgara
0

Morrn!!

Idag har jag tagit mig lite sovmorron. Ska åka ut till stallet nu o fodra o släppa ut stona o fölen. idag har jag inte mkt planerat, men det blir stallet mest hela dagen iaf.

Ha en blöt höstdag allihop.

Annette
0

God morgon!

Jag skall åka till stallet så fort barnen gått till skolan. Denna semestervecka har verkligen varit "egentid" Glad.

Det har regnat i natt men skall tydligrn bli bra väder under dagen. Hoppas det stämmer.

shettismaffian
0

Godmorgon !

Sovmorgon idag så skönt, ledig dag idag och efter att ha lämnat barn och varit ute med hundarna ska jag ge mig iväg till stallet.

Det regnar ute här, mindre kul men ska bli skönt att komma till stallet en stund, har haft lite tjafs igen. De säger att de lagt in nytt spån medans de i själva verket inte gjort det. Bara för att jag själv inte varit upp på några dagar, men min skötare och kompis har varit upp och de talar ju självklart om hur mycket strö hon har.

Jaja snart hoppas jag hitta nytt stall letar för fullt FORTFARANDE. som sagt här runt finns det stall men de flesta har antingen kö eller är inget man ställer hästen på.

Hoppas ni får en bra dag trots regn och höst rusk..

#1 Grattis Hobbe, åhhhh Norton som är en så rolig film..

Ninnii
0

God förmiddag!

Här har det oxå regnat hela natten och det gör det fortfarnade. Idag ska jag skriva klart mitt CV som jag ska åka med till skolan där jag söker jobb, i morgon.

Vid 13 ska  jag hämta mina syskonbarn på skola och dagis. Ska ta hand om dem i eftermiddag. Sen har vi möte på dagis i kväll ang att förskolan ska flytta in till skolanslokaler. Det står för många lokaler tomma där. Jag tycker inte alls om det. De har ett jätte bra dagis som de har nu med stor lekplats osv. Tycket det är bättre att de får var åtskillda tills  det börjar skolan egentligen. mne men vi får väl se vad det säger i kväll.

Ha det bra!

Moheda
0

Go´förmiddag!

Här har det också ösregnat hela natten men ser ut att klarna upp lite. Trisst nu när kvällarna blir mörkare och det blir svårt att hinna med hästarna när man slutar jobba 16.30. Skulle önska att man hann med att motinera vårt sto lite mer men det får bli till helgen. Har satt igång vårt sto nu när vårt föl snart är fem månader och hon tycker att det är roligt att få jobba igen. Har inte haft henne framför vagnen sedan tidigt ivåras när selen inte räckte runt fölmagen. Är nu sugen på att köra henne igen. Väntar nog tills fölis kan stanna hemma i boxen ensam istället för att ha honom med. Dottern rider hanne däremot ett par gånger i veckan

Milla
0

God förmiddag!

Skulle haft jobbat idag och i morgon men har fått så himla ont i nacken igen så jag sjukskrev mig. Började med ny medicin idag också och hoppas att den ska få mig att kunna leva "normalt" fast jag känner inte ett dugg……………..

Tårta blir det hos oss också i kväll då Simme fyller hela 16 år idag, snacka om att man känner sig gammal alltså.

Ska väl egentligen köra Viking en stund och hundarna ska ut en sväng i skogen. Bara invänta på effekten av värktabletterna så jag kan röra mig.

Hoppas ni alla får en bra dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0
#8 Hälsa o gratta Simme oxå !! det har jag glömt att dom fyller på samma dag.