Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1838 ggr
Cattis
0

Shetland Östs höstmöte 2008

Den 18 oktober kommer Öst att hålla höstmöte i Stavsjö. 
Alla medlemmar och intresserade är välkomna då.

Vi börjar klockan 14:00

Shetland Öst bjuder på fika, och därför är det bra om man anmäler sig senast den 16 oktober, så att vi har tillräckligt med fika. :-)

För mer information, anmälan och vägbeskrivning, kontakta Cattis Öhman 0736-931713, eller skicka ett PM alternativt mail till cattis@monkeytoys.com

VÄLKOMNA!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[Teddy]
0

NEJ!!!! BYT DAG!!!! Det är fölchampionat på Rockelstad då!! Och gissa vad ska göra?

Cattis
0

Oj då, så himla synd… det är lite sent nu med tanke på att det kommer med detta datum i tidningen också. :-/

/Cattis

[Teddy]
0

Ja det är synd, med tanke på att jag brukar vara den enda östaren som kommer… men det kanske blir bättre i år? Jag kanske kan stanna till på hemvägen och äta upp resterna av fikat.

[Teddy]
0

Det går väl att flytta till 19 åtminstone?

Cattis
0

*putt*

/Cattis

SofiaChristina
0

Jag tänkte ta mig dit,någon mer som kommer ???

Hanna-D
0

Kan tyvärr inte åka, ska på utställning den dagen.

Hanna-D
0

Någon som kan berätta vad som sades på höstmötet i dag?

kristina-axtorp
0

Hur många medlemmar kommer på östs höstmöte?

På syds var det 7 + styrelsen.

Charlotte-J
0

#9 På Östs höstmöte var det 1 medlem och 3 styrelsemedlemmar om jag inte har fel.

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

**Jag ska försöka sammanställa ngt och lägga ut här, vet inte om jag hinner ikväll dock.

**4 pers ur styrelsen var där och sen kom 1 medlem - väldans bra uppslutning! Obestämd
Fast vi fick mycket idéer och planerade massor ändå. Skrattande

/Cattis

AndersA
0

Ursäkta jag skrev under kristinas inloggn Jag undrar om möte är förlegat ? eller varför kommer så lite folk. Vi hade vad vi trode var en intresant föredragshållare , men det var det troligen inte.

Mvh Anders

Cattis
0

#12 Ingen aning. Vi har försökt med olika föredragshållare förr, men det är bortkastade pengar/resurser, då det ändå inte kommer fler medlemmar. Bättre att lägga pengarna på föredrag/kurser som inte är i samband med möten, för det verkar funka bättre.
Det verkar vara just "mötesbiten" som avskräcker.

Man får väl förutsätta att medlemmarna generellt är nöjda med vad de får, annars skulle de nog dyka upp?!

/Cattis

Annette
0

Väst har sitt höstmöte i morgon. De senaste tre åren har det varit stuteribesök i samband med detta och jag tror att det drar lite extra människor.

I år skall vi vara på Stuteri Emmero, 2007 års vinnare av Västs uppfödarpris. På detta stuteri finns som de flesta säkert vet både framgångsrika travponnyer och utställningsponnyer.

Cattis
0

#14 Ja, du har rätt, det är nog det bästa dragplåstret skulle jag tro.
Titta på hästar är det ju många som tycker är roligt i de här föreningarna av ngn anledning. Skrattande

/Cattis

Margareta
0

Jag kan svara för mig och min familj.

Det beror nog på flera saker. Just i år inföll det på dotterns 15-årsdag (hon fyllde igår och firade idag).

Andra år har vi inte varit så aktiva i klubben och medan vi var mer aktiva har vi även tyckt att det är långt=dyrt att åka på möten.

Vi har nog bara varit med en enda gång - när sonen vann ett pris han inbjöds att hämta.

Tid, avstånd och pengar kan vara orsak till varför intresset är lågt. Bristvaror i dagens stressade tillvaro.

Numer pensionär i Nynäshamn

Annette
0

Jag tror att vi har varit runt 20-30 pers de två andra åren och det får nog betraktas som bra. Hoppas på minst lika stor uppslutning i morgon.

#15. Ni får testa detta koncept nästa år ;)