Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 1108 ggr
SLennartsson
0

Söker Shetland

Hejsan.

Vi är två tejer på 18 år som hållt på med hästar i näst intill hela våra liv. Jag, Sanna, har kört ponnytrav i 10 år och har ett eget russ. Jessica har ridit sen hon var 5 år och har haft travlicens sedan 2002.

Vi letar nu efter en liten shettis att låna för att köra in till trav och sedan låna in kusk. Hästen kommer stå uppstallad hemma hos mig, Sanna, då jag bor på en gård med mina föräldrar.
Här finns 3 russ, 1 shettis och 1 varmblod.

Hingst, valack eller sto spelar ingen roll. Åldern ska helst vara 2 år och uppåt. All stam är intressant.

Tack på förhand.
Mvh / Sanna & Jessica

Sanna_L@live.se
Jezzi_90@hotmail.com

PP
0

Var i Sverige håller ni till..?

SLennartsson
0

Vi befinner oss i Småland. :)

PP
0

Aj, det var lite långt. Annars har jag ju en nybliven valack på två år jag tänkte skulle ha få provat på travet…

SLennartsson
0

Oj, det var synd ja.
Vad var det för någon? Stam?

PP
0

Wigwam är e.Wessel vd Amstelhof - Kärlingehults Pax - Leo v Hedel. Kanske inte någon vedertagen travstam direkt, men har han ärvt något av sin moders framåtanda så borde det inte vara helt bortkastad tid att prova honom. Oskyldig

Än så länge är han dock bara något tömkörd rakt fram och polletten har väl inte riktigt trillat ner. Flört

Mmm, det var synd att det var "fel" ände av landet… Jag kan ju ingenting själv. Har kommit så pass långt att jag köpt en sulky. Cool

SLennartsson
0

#5, Jaha. Okej. Ja, de var ju lite synd då att det var sånt avstånd. :/
Väldigt intressant stam. :)

Milla
0

Jag har en hingst som jag skulle vilja få testad på travet, han är 4 år nästa år. Han är inkörd. Dock ska han ev. visas fram i vår på hingstpremieringen. Småland är inte så långt bort, själv bor jag i skåne.

Ev. så finns även ett sto som blir 9 nästa år, hon är inkörd men inte körd speciellt mycket senare tid. Mycket snäll och lätthanterlig.

Om det kan vara av intresse så hör gärna av er på min mail clinder436819@telia.com och berätta mer om er själva. Jag är enormt noga med att kunskapen finns så att skötsel och träning av hästen/hästarna blir på ett så bra sätt som möjligt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SLennartsson
0

Kan även tillägga att vi kan tänka oss vilken sorts som. Älskar utmaningar.

Jag har faktiskt deltagit i SM och tränade, ägde och körde Sveriges vinstrikaste 5-åring i ponnytrav år 2005.
Jessica var med mig på varje tävling och här hemma hjälpte hon mig att träna mina dåvarande 5 shettisar.
Så jag har väldigt stor erfarenhet av att träna shettisar.
Har jobbat i travstall hos stor travtränare i 1 ½ år, då jag skippade skolan under 1 år.

Vi söker en att låna allt från 1 år och uppåt. Men minst 1-2 år.

[Billan]
0

Kanske kan fundera på att låna ut ett två års sto, är inte inkörd.e kärlingehults Orkan. Enda abret är treårs premieringen.

Hör gärna av er till

l.soderqvist@telia.com

Är naturligtvis noga att det blir rätt.

SLennartsson
0

Ytterligare en uppdatering.
Vi kan mycket gott och väl tänka oss att ställa ut hästen, utan problem.

#5 & 7, Mejlar er. :-)

Maliiin
0

Vart i Småland bor ni?

SLennartsson
0

Vi bor i Tingsryd, vilket ligger 4:a mil söder om Växjö.

#5 & 7, Skicka iväg ett mejl till min mejladress, de krånglar för min del. :-)

Kris_J
0

Jag kanske har någon som kan vara något att "sätta tänderna i"….Obestämd Hör av dig i så fall.

Veritas odium paretFörvånad

Pilla
0

Stuteriet firar 20års jubileum med följade kvalite

Stuteriet firar 20års jubileum med följade kvalitets ponnyer till salu/till utlåning på foder!

Jägarn f-06, fux, e.Jozo RS 387 BIS 44p u. Ayora RS 4793, 42p. Hingstämne. Körd. 10 000kr

Flurry f-07,svart e. Felix RS 364, 41p trav.rek.2,28 u. Ayora RS 4793, 42p, liten men lovande, 7000kr

Figaro f-07, svart, e.Felix RS 364, 41p trav.rek.2,28 u. Hamras Fröken RS 3743, Diplom 43p Champion sto, Hingstämne. 7000kr  

Välkomna in på vår hemsida: http://www.nillasstuteri.dinstudio.se

Jag kan fixa en transport ganska billigt från oss till er!

eller ring för mera info 0512-81195 eller 0730-483065, Pernilla

SLennartsson
0

#13, Jasså? Vad har du för någon?

Gillar utmaningar, så för oss är det Inga problem med en liten rackare. Flört

SLennartsson
0

#14, Kan du tänka dig att låna ut Jägarn?
Söker en som kan komma till start nästa år som sagt.
Hur är han temperamentsmässigt?

DinJejja
0

Kul att de är så många som är intresserade att låna ut isna hästar! Verkligen jättekul! :)

/ Jessica

SLennartsson
0

Nu har vi hittat vår lille prins. :-)

Tack alla för visat intresse!

Mvh / Sanna