Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1019 ggr
Aribigga
0

Förbereda sig

Jag har börjat förbereda mig för ASVHs utställning i åstorp nästa lördag, idag blir det man och svanstvätt. Hade egentligen velat vänta några dagar med det men vill inte göra det på kvällen då James fortfarande går ute.

Jag hade även tänkt dela manen, så han får nog gå med tottar hela veckan i manen.

Ska man fläta svansen så den blir vågig? Eller ska man låta bli?

Har ni veteraner några andra tips på förberedelser för en som ska ställa ut för första gången?

Har tränat på att ställa upp och springa såklart. :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofieN
0

Låt svansen vara. :)

Aribigga
0

Ska jag inte tvätta den heller?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Frida-E
0

#2 Det kan du göra men inte fläta den, vågig svans är inte rastypiskt.

Lycka till! Glad

Emma-Andersson
0

tvätta den kan du göra men fläta den inte

Jag brukar ta lite barnolja på mulen så blir de lite glansigare och klippa käklinjen men det visste du kanske redan lycka till

Aribigga
0

Då tvättar jag den :)

Jag tror inte hans mule blir speciellt snygg med barnolja, men tack för tipset ändå :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SofieN
0

#2 Jo tvätta den, men fläta den inte. Använd pälsglans också.

VeronicaP
0

Klart du måste tvätta hans man och svans med tanke på att han har ljus man och svans :-)

Jag hade klippt skägget nu så hinner det jämna till sig lite tills det är dags att visa, glöm inte öronen ;-)

Glöm inte att träna på att visa tänderna så han är van vid det , vet ju iof inte om de kommer att titta i munnen på utställningen i Åstorp, men det kommer ju att ske i Älmhult.

Sasser
0

#5 Barnoljan är inte alls dumt du:). Det kan du ochså ha i manen. Blir jättefint.

Aribigga
0

#6 Pälsglans är inköpt!

#7 Svansen är nu tvättad, men jag kommer inte kunna tvätta manen. Vill inte ta bort allt hans skyddande fett i pälsen på halsen. De går ju fortfarande ute dygnet runt och vill inte att han ska frysa.

Men ser det inte lustigt ut om skägget är ansat och resten av hästen är fluffig? :)

Ska börja träna på tänderna genast! Har tänkt på det men minnet är bra med kort.

#8 Varför har man barnolja i manen?

lurvponnyn.vimeddjur.se