Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 390 ggr
Hanna-D
0

Två miljoner...

eva.s
0

Intressant!!! Hoppas det blir bra. Jag kan ju hålla med dig Hanna, Äntligen! Men hur långt kommer dom på 2 miljoner?

Charlotte-J
0

Men är det aktuellt nu när Moderaterna tog över makten?? De har ju sagt att dom ska lägga ner Djurskyddsmyndigheten och låta Miljönämden ha hela ansvaret så som det var tidigare.

Amor vincit omnia Kyss

Hanna-D
0

#2 Ingen aning men tror du dom hinner lägga ner Djurskyddsmyndigheten så fort? Jag hoppas att de får forska klart först.

eva.s
0

*usch* att det bara är politik inblandat i allt! Man blir så lack, måtte påbörjade projekt få färdigställas. Jag tror (hoppas väl mest) att dom inte kan "lägga ner" saker över en natt…. Vad tror ni?

[Anna-N]
0

#4. I oktober får vi ny regering. Före dess kan säkert inte saker och ting förändras.

AnnaLundin
0

Vad gäller djurskyddsmyndigheten så skulle jag tro att man bara vill ha bort en extra myndighet med all extra administration som det innebär. Djurskyddet blir nog detsamma. Och projektet är ju ganska angeläget, så jag tvivlar på att någon kommer låta det gå åt pipan!

thira
0

Dom får gärna lägga ner Djurskyddsmyndigheten för min del…

Lulan
0

Hm.. min syrra jobbar på djurskyddsmyndigheten så hon är aningens orolig för att hon ska bli utan jobb. tyvärr så har denna myndighet fått ett dåligt ryckte pga de borgeliga partierna.

jag kan hålla med om att vissa saker de tar upp kan kännas aningens "onödiga". men det som inte många vet är att de bara tar fram förslag och regeringen godkänner dem - så det är regeringen som är ytterst ansvariga för det som klubbas igenom!

Charlotte-J
0

#8 Jo men vilka förslag senFundersam Förbjuda att agna med levande fisk, hm. Den fisken man drar upp är ju också levande, lider inte den då? Eller tror dom kanske att man får upp färdiga förpackningar med panering och allt? Säger som Thira, Djurskyddsmyndigheten får gärna läggas ner snarast för min del.

Amor vincit omnia Kyss

Lulan
0

#9 Jo, det är det jag menar med vissa onödiga förslag..de borde fokusera mer på viktigare uppdrag, typ djursförsök, djurtransporter och som nu utegångsdjur. då skulle nog folket i sverige anse att de gjorde ett viktigare jobb