Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 783 ggr
polgara
0

God morgon!!! 20 okt 2008

Morrn morrn!!!

Här är det mulet idag. Ska iväg till stallet om en stund o fodra samt ta in de hästar som gått ute i natt, hovis kommer på förmiddan. Efter det ska jag åka o köpa lite foder, betfor o lusern bla, det börjar ta slut. Annars har jag inte mkt planerat för dagen. Blir nog lite städ här hemma om jag orkar.

Ha en bra dag!!!

Mija
0

God morgon!

Här regnar det och är mulet, skitväder rent ut sagt.

Nu har pållarna fått morgonmaten och första barnet har åkt till skolan, nu ska bara nästa barn till skolan sedan lägger sig lugnet här för ett tag. Även här ska det inhandlas foder då det börjar bli tomt bland smågottet och hämta lite havre som jag fått av en bonde.

Ha en bra dag!

Charlotte-J
0

God morgon!

Sitter här och väntar på att barnens farmor ska ringa då hon har sovit med Elsa på US i Linköping inatt. Elsa lånade en grannflickas cykel igår och den hade handbroms. Elsa har aldrig använt handbroms tidigare så hon hade full fart och tryckte till hårt om bromsen så cykeln slog över och hon for med huvudet före ner i asfalten och fick styret i magen. Det blev till att åka till akuten i Motala och efter ett par timmar blev det ambulans vidare till Linköping. Får se hur det är när farmor ringt. Orolig är bara förnamnet. Tur hon hade hjälm i alla fall för annars hade det gått hur illa som helst. Läkarna var mest oroliga för mjälten. En ser vad olyckan snabbt kan vara framme.

Annars är det bara regningt och tråkigt!

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#2. Lilla Elsa. Mikael hälsar till henne och vi hoppas att hon klarat sig utan svåra skador.

Mija
0

Hoppas Elsa mår bra och att det inte är något allvarligt, det är det värsta som finns när barnen gör sig illa.

Charlotte-J
0

#3,4 Tack snälla ni för omtanken! Ja, oron äter upp en innan man vet hur illa det är.

Amor vincit omnia Kyss

Carita
0

# 2 Oj jag förstår att du är orolig. Hoppas allt går bra med Elsa.

Här regnar det och är trist. Det blir mockning och lite körning. Efter lunch ska vi åka till Mantorp med två hästar en till Vet och en som ska starta.

[Anna-N]
0

#2: Håller tummarna för att allt går bra med Elsa och att hon tillfrisknar snart!

shettismaffian
0

Godmorgon !

#2 Oj hoppas verkligen det gått bra för dem och att hon slipper allvarliga skador. Håller tummarna för henne.

Här är grått och kallt, idag blir det en stress dag idag. Äldsta sonen ska till diabetes mottagningen idag och ta lite prover, sen blir det att ta yngsta hunden till veterinären igen. Vi upptäckte ett stort sår i baken på henne kan vara analsäcken eller en fistel sa veterinär. Den spolades rent mm i förrgår men nu ska hon tbx och få antibiotika då det varar. Skulle varit där igår men då ringde de och sa att de hade personal brist.

Jag som planerat hinna köra hästar mm idag innan jobbet, de hinns inte idag men men va gör man.

Ni får ha en riktigt bra dag, tänk snart 2 månader till jul hua….

Bofride
0

God Morgon!
Har inte varit inne på forumet och inte aktiv på länge, men nu fick jag ett ryck Flört
Dagen ska ägnas i skolan och sen på gymmet, måste bygga lite muskler nu när jag inte har hästarna i närheten. Dom håller en i trim! Ha en bra dag!

#2: Hoppas lilla Elsa kommer bli bra!

Marta
0

#2 Ge Elsa en krya på dej kram från alla oss!

Hanna-D
0

God eftermiddag

Har haft kollegor här på besök och deras barn har ridit på Epus. Jisses vad snäll han var, trots att barnen sprang runt/bakom honom, barnvagnar, skrik med mera, jag hade huvudvärk men han verkade inte bry sig nämnvärt och skrittade snällt runt med dem på ryggen, vilken kille! Kyss

I natt blir det jobb men innan dess lite mys inomhus hoppas jag, har varit ute hela dagen, det får räcka.

Ha en bra kväll!