Shetland Östs utställningar 2009
Nu finns info om en del av de planerade utställningarna som arrangeras av Shetland Öst nästa år.
De som är mer eller mindre klara nu är:
- 14 februari i Norrköping (Alla hjärtans dag)
Domare: Elisabeth Ljungstorp
- 25 april på Rockelstad
Domare: ej klar
- 18 juli på Rockelstad (Jubileumsutställning)
Domare: Inga-Lill Hoveklint
- 31 oktober på Rockelstad (Halloween)
Domare: Kristina Blad
Fler tillkommer troligen, vi försöker anordna ngt även i den sydligare delen av vår region. Mer info när det är klart.
Se Östs hemsida för mer info, under Utställningskalendern.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Oj vad snabba ni är, men det känns skönt att tänka på våren.

det var värst va snabba ni är !!! då kanske man skulle ta o börja planer om det blir en ny tur till Rockelstad kanske ?!

Rockelstad har blivit en trevlig tradition för mig. Med eller utan häst
.

Har ni domare klara också
?

#4 Läs på hemsidan 
Norrköping: Elisabeth Ljungstorp
Rockelstad 2: Inga-Lill Hoveklint-Hyttring
Rockelstad 1 är snart klar hoppas vi, vi väntar besked.
/Cattis

#5. Jag skuttade dit när jag hade vaknat lite mer
.
Hoppas Valla blir av 2009,vet ni något om det?

Tveksamt, om jag uppfattat det rätt.

Tack för tidig info, då kan man ju börja planera redan nu..! 
När kan datumen för de andra regionalföreningarnas utställningar för nästa år tänkas komma? Nån som hört något?

#7 Nej något på Valla blir det inte. Däremot kommer det att bli på Mantorp igen nästa höst. Vi kommer inom de närmsta dagarna att uppdatera med mer info på Östs hemsida.
/Cattis

# 10 Mantorp hittar ju jag till , i alla fall travbanan ;-)

Det är än så länge fem utställningar planerade:
- Alla hjärtans dag - Norrköping 14 februari
- Vårutställning - Rockelstad 25 april
- Jubileumsutställning - Rockelstad 18 juli
- Mantorp - återkommer med datumet
- Halloween - även denna på Rockelstad 31 oktober
Det blir mycket på Rockelstad, men det beror på flera orsaker och de viktigaste är:
- Nära för de som skall arrangera
- Bra anläggning
- Boxar och övernattningsmöjligheter
- Bra servering
Får vi möjlighet kommer mer saker att arrangeras längre ner i vår region framöver, men det måste fungera för dem som arrangerar - det är besvärligt att arrangera utställningar 25-30 mil hemifrån. :-)
/Cattis

Rockelstad är bra och blir ännu bättre när det kommer att finnas uppstallningsmöjligheter :)

#13 Jag håller med! Och allt finns på bra avstånd under själva utställningsdagen. Jag gillar Rockelstad! :-)
/Cattis

Fast nästa års halloweenutställning brinner nog inne för min del, gissar jag
.

#15 Varför?
/Cattis

#16. Alla helgona helgen är en stor kyrkhelg med tjänster i varenda kyrka. Jag misstänker att jag får lördagstjänsten nästa år. Jag kan ju inte ha tur 3 år i rad
.

#17 Du får väl ha framförhållning och ta ledigt redan nu! :-)
/Cattis

#18. Jag får väl säga upp mig isf, för just den helgen är det omöjligt med vikarier. 

#19 Eller bli mystiskt sjuk ett par dagar innan. 
/Cattis
Om inte Valla skall vara kan man då inte ha den i Vreta i stället för Valla men den helgen som det brukar vara Valla?

- För det första så är augusti fullbokad med andra saker, så då är det inte möjligt för oss att arrangera något.
- För det andra har de flesta i styrelsen ganska långt att åka till Valla och Vreta (jag har ca 25 mil enkel resa).
Så länge vi inte har folk som bor närmare, och också har möjlighet/lust/ork att arrangera eller vara funktionärer, så går det inte.
- För det tredje så har vi valt att arrangera iaf en utställning längre söderut i vårt område, och då valde vi att ha den på Mantorp som ju är den "sydligaste" av "våra" utställningsplatser. En enda utställning så långt ner är iaf bättre än ingen.
Så tyvärr Veronica, nästa säsong blir det nog svårt.
Även om vi hittar några, som kan tänkas vara intresserade av att hjälpa till att arrangera där nere, så måste platser och domare bokas nu - då de skall in till både SSS och SH. Plus att det redan nu är ganska svårt att få tag i domare, då många redan är fullbokade kommande säsong.
Men du är givetvis välkommen till Rockelstad och/eller Norrköping i väntan på att Mantorpsutställningen går av stapeln. 
Det kan säkert vara nyttigt för dig med lite "Norrlandsluft" 
/Cattis

Rockelstad är perfekt, det ända felet är att det ligger lite långt bort! 
Saknade Valla i år och kommer att göra det nästa år också! 
Cattis! Kan inte du göra en sån där käck lista över nästa års utställningar som du gjorde för ett år sedan?
Några utställningar är ju klara och fler verkar bli det inom kort vad jag förstår.

#23 Det är inte alls för långt till Rockelstad, det är du som bor helt fel… 
Valla kommer du inte hinna sakna nästa sommar, augustihelgerna kommer ju fyllas av mönstingar och sommarpremieringar m.m.
Jo, jag fixar en sådan artikel snart, inga problem.
/Cattis

Jag har uppdaterat informationen i #0.
/Cattis

När det gäller Rockelstad så håller jag mä dig om att jag bor lite taskigt till men annars är jag rätt nöjd med var jag bor! 
Har ju hyfsade avstånd till många utställningar, på gott och ont…
Du är en pärla Cattis, som fixar en sån artikel - jag skickar en puss till!