Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3828 ggr
IdaS-A
0

vindskydd

Mija
0

Ett sånt har jag inskaffat, de ser bra ut och jag ser fram emot att få det uppmonterat, det bara det att det får inte blåsa när man sätter upp det, vilket det nästan alltid gör här Obestämd

Cattis
0

#1 Ställer du bara upp det som det är, eller kommer du att göra ngt mer för att hålla allt på plats under ex höststormarna?

Jag har tittat på de där själv, men är skeptisk till om de dels står kvar, och dels om de tål "shettishantering"?

Berätta gärna hur det funkar när du fått det på plats!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mija
0

#2 Jag ska stormsäkra det genom att gjuta plintar som ställningen ska fästas i, det är ett måste med tanke på att man bor osm man bor med all blåst, annars får jag väl hämta den uppe hos er nästa gång det blåser Flört

Jag ska även sätta upp plywood skivor eller liknande på insidan för att skydda duken, risken är annars att det går sönder, men sedan ska det nog vara shettissäkert.

Har själv köpt ett som är ca 30 kvm, så det rymmer några fler än i det som är på bilden i länken.

Ska gärna berätta hur det funkar när jag äntligen fått det på plats.

Charlotte-J
0

Ett sånt köpte en kompis men det höll inte länge innan det både kliades och blåste sönder, tyvärr.

#3 Men om man förstärker det som du tänkt göra så kanske det funkar.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Vet nån vart dom flyttbara plåthallarna finns att köpa?

Amor vincit omnia Kyss

Mija
0

Jag kollade upp de, men kommer tyvärr inte ihåg det nu, men de var ju fasligt dyra, ca 28000:- -30000:-.

jag tror att om du går in på den här länken så kan du hitta det: www.ladugardsinrede.com

Mija
0

Det tillkommer frakt, därav priset.

Charlotte-J
0

#6 Shit, då var ju "tältlösningen" bra mycket billigare då. Trodde inte hallarna var så dyra.

Amor vincit omnia Kyss

Mija
0

Mitt vinskydd kommer ställas så hästarna inte kommer åt det utifrån mer än vid öppningen, så risken med att de kliar på det är mycket liten. Men mitt råd är om man inte har möjlighet att sätta det som jag ska ha det, är nog att sätta ett staket runt tältet för att skydda mot "angrepp" utifrån, då har man gjort vad man kan för att eliminera risken.

Men glöm INTE att förankra det ordentligt i marken.

Mija
0

#8 Nej, jag trodde inte heller att de skulle vara så dra, men jag kollade upp det och med frakt och moms skulle det bli runt 30000:-, det är alldeles för dyrt. Därav mitt inköp av detta tält.

Cattis
0

#3 Åh, inte ska du sätta fast det så ordentligt isf :-) Säg till när det blåser upp så ska jag ta emot det här uppe. :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

#8 Men de plåthallarna är ju skitfina, se de jätteofta här hos oss då det är många travtränare som använder det och de är ju hållbara så de betalar sig säkert i längden .

Mija
0

#11 Skrattande Skulle tro det att du tar emot då!Skrattande

Nea-1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft ett sånt tält till mina shettisar öch det höll nån månad eller två. Det både blåste och kliades sönder från insidan, så då blev det inte så billigt längre.

Vi har ett sånt plåthall till våra kossor och det är superbra.

Bilden är tältet efter första stormen!

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På Emmero såg jag dessa fina vindskydd. Sådana vill jag ha :)

Mmia
0

#15 precis sån har jag och den är jättebra då ingen känner sig trängd utan kan gå ut andra hållet. Det är Pegasus som säljer den.

Charlotte-J
0

#16 Vad ligger en sån på i pris?

Amor vincit omnia Kyss

ThiffannyJ
0

#15 Vad är storleken på en sådan. Den såg ju väldigt stabil och bra ut!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

JennyR
0

Här>> finns lite om Pegasus vindskydd :-)

Mmia
0

Varje sektion är ungefär 3x3 m