Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 1004 ggr
Moalinn
0

Farligt foder?

Heejsan. jag undrar om ett foder som man har till hörnorna är farligt för hästar. Inte värpforder men något annat. ser ut som okrossat korn.. Nästan iaf.. är det farligt för hästar? Det var så att ett par ungar ville gå och ge de det. men så hade de tappat hinken med det i hagen så det låg en massa sånt däär:/. Hoppas att ni kan svara på frågan^^

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Houdini
0

Det är ju svårt att svara på när man inte vet vad det är, skulle absolut inte rekommendera dig att låta hästarna äta nå´t du inte vet vad det är.

I hönsfoder är det för övrigt animaliskt protein, det ger  man INTE till hästar.

SofieBroden
0

Det du beskriver låter som hel vete, det ger man till höns. Däremot vet jag inte hur hästen reagerar om de äter det.

// Sofie

Moalinn
0

OKeej:).. Tack :P

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

VeronicaP
0

Jag skulle aldrig ge ett foder som är avsett till andra djurslag (de som står att de är gjorda för ett speciellt djurslag)än hästar.

SofieN
0

Vete ska man inte ge till hästar, det fastar i tarmarna och hästen får kolik. Det blir ungefär som tuggumi som fastnar.

Vi fick det i havren i ett stall vi stog i förut, och en häst blev jättedålig.

Hovgarden
0

Ma kan även ge sojamjöl till höns ser ut som trasiga gula pelletar..

Nej foder byte och speciellt foder till annat djurslag skulle jag heller inte rekomendera även om man kan ge sojamjöl till hästar, men då måste det ju tillvänjas först :D

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan