Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1686 ggr
Milla
0

Hur i h.........

kan en häst gå från bra till urusel på bara någon vecka??

Ställde ju Berra idag och han fick poäng som han inte förtjänar för så dålig är han inte.

Känns så menningslöst att åka så långt och få poäng som inte är rätt. Jag är varken dålig förlorare eller shettisdomare men nog fattar jag att jag itne har en så dålig häst som domaren ville ha honom till idag. Hade han hamnat på 34,35 p så hade jag mer godtagit det men 31 p nä det köper jag inte.

Så skönt att få skälla av sig lite. Nu tar vi nya tag och ser framåtGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

Vad står det i kritiken?

Dagsform på föl kan ju faktiskt skilja väldigt drastiskt på ett par veckor. Faktiskt. Så om det har med benen eller rörelserna att göra är det ju mer begripligt trots allt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

hm du är alldeles för snäll Cattis låt mig nu få vara arg.

Har kritiken i bilen ska hämta den sen så kan jag skriva in den.

Milla
0

tycker inte att kritiken är så urusel egentligen.

Maskulin, kompakt 7

ordinärt huvud med långa öron, brett ansatt hals 7 (min lilla åsna)

ordinärt benad, svag hasinskening, instabilt bakställ, tåvid fram 5

energisk, instabil bak 6

oregelbunden, svagt bakbensarbete 6

Anette
0

#3 Då ska vi kanske vara glada för 34p. för våran lille…..Flört  Var ju någon som fått 27p. oxå…. Visst föl är föl, men tycker kanske det var väl låga poäng ändå….. Man vill ju gärna uppmuntras att ställa ut igen. Kan tänka att det var många idag som blev lite avskräckta……..Men som sagt Milla, det är bara att ta nya tagGlad

AnnaLundin
0

Tja, Sir Douglas, min förra avelshingst, fick 32 p när han ställdes ut som föl… Och det var ett till hingstföl i samma ring som också fick så låga poäng, som sen blev godkänd! (enligt Douglas uppfödare)

Milla: Det instabila bakstället, som mycket väl kan vara dagsform, har ju faktiskt påverkat både benen och rörelserna. Då åker poängen ner ordentligt ju…

#4 Föl på utställning är så himla svårt. Jag brukar låta bli att bry mig om ifall de får dåliga poäng. Är poängen bra så är det ju kul, men annars skiter jag i vilket…

Anette
0

#5 Ja, absolut!! Vi har ju samma goa kille med oss hem…Glad

RebeckaSvensson
0

Har oxå varit med om att få dåliga poäng på föl. Ett av ministona fick först 39p och blev Champion på sin första utställning, ca 4 veckor senare fick hon 33p (7-8-5-6-7). Som treåring fick hon dpl med 41p. Så man ska inte ge upp i första taget.

Visst är det tråkigt när man lägger ner tid och pengar på att träna och sedan åka iväg på utställning och får så pass dåliga poäng, men ta det inte så hårt Milla. Han är bara föl än så länge och mkt kommer hända tills han är vuxen.
Du får försöka set det positiva i det, han kan bara bli bättre nu Flört

Milla
0

ja det är ju klart att jag älskar min lilla åsna i allafall. Men jag blev så arg just då men jag är go och glad igen hehe.

Anette vem visade du???? nu har jag ju missat dig attans också

Milla
0

Va fick någon 27 idag?????

RebeckaSvensson
0

#8 Inte konstigt att du blev arg, vem hade inte blivit det?!

Cattis
0

#3 Fast med den kritiken kan jag förstå siffrorna han fick. En fölunge (eller äldre) som är instabil får ofta 6 på benen och är den dessutom "ordinärt" benad, så ryker ju en poäng till. Är han för tillfället instabil (som MÅNGA föl är av o till), då tar det ju ner poängen även på rörelserna.

Inget konstigt och inte alls konstigt att det skiljer sig åt en hel del från gång till gång. Det som är bra med det hela är ju att det förmodligen blir bättre då han vuxit i sig.

/Cattis

Cattis
0

#9 Har du inte läst resultaten?

/Cattis

Milla
0

#11 han får gå kvar här för han är så jäkla go och det vinner han mycket på. Nä nu ska jag sätta mig i soffan och kolla valet, man kanske blir tvungen att göra sig av med alla hästarna, har kanske inte råd att ha dom kvarFundersam

VeronicaP
0

Många av hästarna påverkas faktiskt av underlaget när de kommer in också , är ju annat underlag än ute och det blir lite lättare att de skruvar eller annat.

Sen att de kan ändra sig bara på någon vecka eller 2 det ser man ju ofta på fölen , helt plötsligt så är den som var så fin , så jäkla ful att man inte vill se den utan gömma den i någon skogshage *S*

Jo det var en som fick dåligt bland fölen , helt berättigat var det , inget att säga om de poängen …

Milla
0

#12 hm flåt nä, men nu har jagOskyldig

#14 jaja vi tar nya tag igen. Härligt för dig det gick ju super. Stort grattisGlad

Anette
0

#8 Vi visade Giljans Zahir o gick sist i vår klass…Flört

VeronicaP
0

#15 Tack ja jag är jättenöjd med våra resultat .

helenecarlsson
0

Visst det är inte kul att få låga poäng men jag uppskattar domare som använder hela poängskalan, det blir så slätstruket om alla får 7or och 8or med slutpoäng 37-39.

Dessutom är de gula rosetterna väldigt tjusiga  Flört

Camilla
0

Håller med dig Camilla, så mycket skall inte poängen ändras, även om det är föl. Det var många många i går som var besvikna på den "konstiga" bedömningen, där i bland jag själv. Jag valde att inte fullfölja min visning av mina andra ponny, jag bara titta på resten av dagen, känndes bäst så! Tycker att ditt föl ser väldigt trevligt ut och är inte värd de poängen som han fick.                            Tycker också att det var mycket dåligt och oproffsigt av en domaren att ge rådet till en utställare att slakta sin ponny!! Hemskt för ägaren!! Man kan framföra sådant på ett annat sätt om man känner att man måste säga det.

cinna
0

#19 "Tycker också att det var mycket dåligt och oproffsigt av en domaren att ge rådet till en utställare att slakta sin ponny!! " Menar du att domaren sa det i högtalarenFörvånad

[Anna-N]
0

#19. Va???? Förvånad

Cattis
0

Man bör kanske veta precis vad som sagts i det speciella ärendet med rådet av slakt på en ponny innan man uttalar sig om hur eller varför…

Enligt vad jag har fått höra så har ägarinnan frågar efter domarens ärliga åsikt om vad denna bör göra med detta föl. Domaren, som ju också är veterinär, skall tydligen ha frågat om hon verkligen VILL veta hennes åsikt och då ägarinnan svarat ja - har domaren sagt att hon tycker den skall slaktas (för ponnyns skull).

Jag var inte där, men har pratat med flera som var på plats och som hörde detta direkt från de inblandade. Detta är deras version av vad som hände. Frågar man efter någons åsikt, lär man få ta konsekvenserna av det. Sen kan man hålla med eller inte hålla med. Men ÄR det så att denna version stämmer - då tycker jag inte att man skall helt hänga domaren - även om man kan uttrycka saker på olika sätt.

/Cattis

Charlotte-J
0

Jag var där och såg/hörde att domaren skötte det hela mycket diskret och direkt med ägaren. Sen att ägaren blir mycket upprörd (vilket man kan förstå även om nu svaret var ärligt och uppriktigt från domaren men säkert inte det ägaren ville höra) och kanske återger det hela lite fel till familj och vänner är ju bara beklagligt. Man ser hönan och fjädereffekten rätt tydligt!

Det var många låga poäng och också några "blänkare", men jag tyckte inte att poängen var "snåla" eller delades ut på ett orättvist sätt. Klart man tycker att ens egen häst är den vackraste och blir besviken när poängen inte blir vad man hoppades på innan, men när man står bredvid och inte har någon relation alls till vare sig häst eller ägare så ser man det på ett annat sätt. Tyckte poängen var låga men rättvisa. Men visst, någon undrade man kanske varför den fick just den poängraden som den fick men domarna VET trots allt vad de ska titta efter på ett helt annat sätt mot vad vi ser som publik. Jag har fullt förtroende för våra domare, hur kul vore det annars att åka på utställning.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

# 23 Instämmer med dig helt och hållet, bra skrivet.

Charlotte-J
0

En sak till:

Varför ska denna eviga fråga om låga/orättvisa poäng komma upp efter i stort sätt varje utställning?? Det är aldrig någon som ifrågasätter sina "höga" poängFlört Har man så svårt att ta sina poäng och kritik "som en man" så kanske man inte ska ställa ut utan ägna sig åt något annat med sin ponny. Utställningar är väldigt oförutsägbara, det kan verkligen vara upp som en sol och ner som en pannkaka! Precis som alla andra tävlingar!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#25 instämmer igen , klart man kan bli besviken kanske direkt men det går över på några sek *ler*

Cattis
0

#25 Instämmer!
Det är domaren som dömer, och det får man lov att acceptera. Man behöver inte visa för samma domare igen om man inte har det förtroendet. Men då man anmäler till en utställning måste man ju vara medveten om att ens ponny kommer att plockas ner i bitar och att domaren bedömer dessa bitar - kanske får man inte höra vad man hoppas på, men så funkar det med "bedömningssporter".

Sen som i detta fall, så kanske en veterinär slår hårdare mot vissa saker. Än vad kanske en domare utan den extra kompetensen hade gjort.
En del domare har ganska stort överseende med lite taskiga benställ, eller struntar i att dra ner föl som är ex instabila då de vet att det troligen växer bort. Men en del gör det inte, utan bedömer där och då vad de ser just på plats.

Bara att spotta upp sig och ta nya tag…

/Cattis

Annette
0

Samtidigt måste det väl vara en tillgång att ha en domare som är veterinär.

Milla
0

men vänta nu…………… jag vidhåller att Berras poäng var urkassa men jag hade inte förväntat mig att han skulle få 40 p och det var som jag skrev tidigare att hade han fått 34,35 p så hade jag inte blivit så arg för hur man än vänder och vrider på sig så är 31 p hutlöst dåligt.

Sen den här som man snackade om att den skulle slaktas varken såg eller hörde jag inte.

Vi tar nya tag och jag är inte arg längre utan det var jag bara just då.

Men lotta var du också på plats i går?????  hm måste ha missat alla som var därFundersam Fast jag vet ju inte hur du ser ut så det är kanske inte så kontsigt

Charlotte-J
0

Jodå, jag var där. Hästsvans till migjan och en grön jacka med stuterinamn på ryggen. Jag var "bajsjägare" och ringmaster.

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

hm har ingen anning, jaja där ser manGråter

SaraDoos
0

Jag kommer inte in på resultatsidan idag heller….Gråter

Ja, som sagt, det är bara att komma igen. Alla domare tycker ju inte lika heller. Berra såg i a f jättefin ut på Bjärsjölagård.

By the way - Amulette fick 34 (77767) när jag visade henne förra året - i år fick hon diplom (98878) och TJ (som gav henne de där 34) tyckte att hon blivit jättefin och han hade oxå gett henne 40 den dagen, men han hade satt 7:an på traven. Skönt att få höra…. nu kan jag tänka mig att visa henne för TJ på utställning igen Skrattande

Cattis
0

Resultat - Frillesås 2006 prova den länken, eller prova att gå in från startsidan eller under "artikelfliken" till vänster <---

/Cattis

Annette
0

Vi i Väst är tydligen väldigt dåliga på att vara funktionärer, eftersom vi måste låna från Öst. Flört Tack!

Jag hade ingen aning om förrän igår att det var ont om funktionärer och då var det liksom redan för sent. Jag trodde Västs hemsida kunde användas till ett upprop om att man vill ha fler funktionärer. Eller om man gjort ett inlägg här om att det behövdes fler. Jag hade gärna ändrat mina planer om jag bara vetat något….

!

Camilla
0

20# Nej det sades inte i högtalaren men det var mycket "liv" utan för ridhuset när utställningen var slut när ägaren konforntera domaren med det hela.

23# Kan ju också säga att det var allt annat än diskret när någon står utanför ett ridhus och skriker, förstår dock de upprörda känslorna från ägaren. (Såg varken fjädrar eller hönan.) Tycker inte i heller att utställningar är som alla andra tävlingar, då det är en bedömningstävling.

#29 Ta du bara nya tag Milla du har ett fint föl och tyvärr är det ju så i bedömmningssporter att tycke och smak bestämmer poängen!! Men det är det onda man får ta med det goda så att säga. I bland går det bra och ibland mindre bra. #

# Grattis till diplomet Sara, va kul!!

Minsanne
0

Om man nu använder sig av så låga poäng som 4:or och dessutom är utbildad veterinär, så tycker jag att när frågan kom upp vad hon skulle göra med sitt föl, så kunde domaren följt med henne och kännt igenom fölets knäleder osv. Hur kan man som veterinär bedömma en hästs leder och skelett utan att ens känna på den??? Det är för mig ett stort frågetecken. Dessutom tycker jag att det är ganska otrevligt att bli bemött på det vis som utställaren blev bemött. 

Jag hörde också diskussionen och den kunde ha varit på ett betydligt smidigare och trevligare sätt.  Även om det är en dålig individ som hon bedömmer, så behöver man inte såga häst och ägare jäms med fotknölarna.

Jag stod jämte när ägaren frågade domaren hur hon kunde slänga ur sig att det var bättre att slakta fölet. Ägaren frågade också hur hon som veterinär kunde säga så när hon inte ens undersökt fölet. Jag håller fullständigt med … om jag tar mitt föl till en veterinär så nog undersöks fölet nogrannt innan veterinären gör ett sånt uttalande.

Jag tycker det hela var beklagligt och vill tillägga att det var ingalunda bara detta föl som fick dåliga poäng. Där var flera föl som t.o.m. fått guld på andra utställningar som hamnade på bronsnivå hos denna domare. Det fanns flera diplomston som visades som inte uppnådde klass I ens. Förstår inte hur det kan skilja så mycket mellan domarna.

Själv är jag helt nöjd med poängen på mina ston jag visade. Bägge fick 41 poäng och gick 1:a resp 3:a

sanne
0

Hej alla på forumet..

det var vår fölunge som blev totalt utdömd igår, att ens säga sånna saker somdenna domare gjorde.. det värker i själen, men visst vet vi att vi inte hade med topphästarna i går men att höra att slakt är det bästa alternativet är väl hårt. Vill be om ursäkt till dem som tog illa vid sig när vi "diskuterade" med domaren, samtidigt också tacka alla vänliga människor som tyckte samma som oss och kom med goda råd och uppmuntrande ord.

Det känns inte som det var en speciellt positiv utställning, fick höra mkt konstig o dålig kritik igår, ska vi inte försöka få fram det som är positivt och vad vi kan förbättra ??? ska man åka från en utställning med gråten i halsen och undra vad i hela h… man håller på med ??? Det kommenterades hängande underläppar och långa öron, hög svansföring mm mm, vart är våra utställningar på väg ??? Vi kommer aldrig mer visa föl och definitivt aldrig mer för den domaren.

Tack för ordet, och tille r andra som fick låga poång o dålig kritik, Vi ses igen, med ny tag !!

Cattis
0

#36 Det som är mest synd är att inte alla vet hur alla domare är. Vissa är ju kända för olika sätt att bemöta utställare. Inte alls okej, och inte heller vidare förvånande. Tyvärr. Alla är inte bra med människor.

/Cattis

Milla
0

#37 japp det gör vi!!!! Vi tar nya tag och kommer tillbaks med stormstegGlad

Skämt å sido men det viktigaste är att vi älskar våra små hästar för just precis som dom är oavsett poäng.

Cattis
0

#37 Att du fick en sådan dålig upplevelse med dig i bagaget efter utställningen är ju inget annat än att  beklaga. Det skall givetvis inte behöva vara på det sättet alls. Absolut inte!

Däremot, att man bedömer svansföring, längden på öronen - det är inget nytt, ovanligt eller konstigt.
En shetland skall som du vet ha en viss svansföring (ansättning), den skall röra sig på ett visst sätt, den skall inte ha långa öron osv osv. det är ju därför de olika bedömningspunkterna finns. Annars kunde det räcka med en totalpoäng och ingen delpoäng på olika punkter. Eller hur?!
Så är det på alla utställningar. Sen att poängen sattes som den gjorde på många hästar igår, det är en annan sak. En del domare dömer stenhårt och en del inte lika hårt. Halva konsten är att veta vilka domare man visar för trots allt. :-)

Låt nu inte detta påverka dig mer än nödvändigt. Det är inte alltid så här, långt ifrån.

/Cattis

Camilla
0

Jag håller helt med Minsanne!!  Jag håller också med dig Sanne och jag tycker inte att du skall be om ursäkt, det är bra att det finns de som vågar säga till och ifråga sätta saker. Tycker det var väldigt tråkigt för dig och din familj som fick uppleva något sådant. Lycka till i framtiden Sanne.

VeronicaP
0

Fast som sagt vissa domare dömer hårdare på benen än andra osv osv och tar ner väldigt hårt på det och så är det och jag tycker fortfarande att det är bra att de vågar sätta 4 el sämre om de nu tycker hästen är värd det för dagen…

Ibland är det bättre att tiga på plats och sen ev ringa upp den berörda domaren eller vad det nu är så man har fått tänka efter lite , lugnat ner sig osv ..

Sen tyckte jag väl att jag hörde mycket positivt och inte bara negativt.. allt är inte positivt på våra hästar det måste vi lära oss att inse även om det är min lilla goa *pelle* eller vad de nu heter.

Ellinor Johansson
0

# 34 Väst lånade inte  funktionärer från Öst. Vi kom alldelles självmant för att vi tyckte det var kul att träffa alla er från Sveriges fram eller om det var baksida och se era fina pållar live.

Denna kommentar har tagits bort.
sanne
0

hej igen.. Tack för stödet från er. Hela situationen är bissar… Jag vill bara förklara lite mer för er som ej var där och skriver vad ni hört.

1. fölet är kontrollerat av veterinär för 2 veckor sedan, utna betydande anmärkning, dock något veka bak kotor för tillfället, hon har växt otroligt sista veckorna. En annan domare har set fölet i sommar och ingen anmärkning där heller.. därför blev vi mkt överraskade o besvikna, poängen var 7 6 4 4 6 . jag gick till domaren efter hela utställningen och ville få en förklaring då jag inte tyckte det var försvarbart med den kritiken hon fick. Jag kan komma sist, det gör mig inget, men det var inte det denna gången. det var då domaren uttalade sig, jag blev ledsen och gick ut, sen kom domaren och det var faktiskt inte vi som startade de samtalet, ( fanns fler som tyckte det var fel) sen vad som sades vet jag ej, jag hade gått..

2. Detta var varken första eller sista utställningen vi åker på. Även om vi är "nya" och inte har skaffat oss ett namns hos domarna så ger vi inte upp, vi har också hästar som är visade m 41-43p, men poängen är inte allt.

3. om någon har mer att tillägga eller undrar hur allt gick till så är ni välkomna att höra av er till mig.

Tack för nu. Sanne

Ellinor Johansson
0

# 25 Bra inlägg.

Det är sällan man efter en utställning hör  någon säga  "Domare X var jättedålig för hon/han gav min pålle guld fast dem definitivt inte är värd det.

paparatzi
0

Jag tycker att det ska bli skönt nu då alla domare skall genomgå examination, detta för att resultaten inte skall kunna skilja sig så mycket mellan domare, individen är dock den samme även om resultaten kan skilja sig något mellan utställningarna, MEN inte ska det kunna skilja så fruktansvärt mycket på den extriöra delen, gångarterna okej men inte extriören.

Man kan aldrig bli säker i sitt tänkande om det ska åkas bergodalbana på utställningsresultaten.

Jag håller med om att det är bra när en domare "vågar" sätta låga poäng, men då måste det gälla på alla individer.

Ellinor Johansson
0

#47   Jo det kan skilja mycket på exteriören på några veckor, en vecka i hagen med kraftigt gräs på en lättfödd pålle ändrar massor.

Unghästar ändrar sig hela tiden och fölisarna är det bara tur om den fölisen som såg fin ut när man anmälde är fin på utställningsdagen.

Vi fotat pållarna efter varje utställning, jag tycker det är jättebra att se den på skärmen och jämföra efteråt. När någon pålle åkt ner i poäng och jag inte tycker det var befogat på utställningen är det ofta solklart när jag ser bilderna. Det är inte så enkelt att stå hemma på stallplanen och vara objektiv, mina ögon har en tendens att se vad de vill på våra pållar.

Jag tycker också det är bra att domarna får gå vidareutbildningar och examination, det är väl domare som alla andra kurser och gruppmöten behövs för att utvecklas.

Kratern
0

#48 Jag tror nog att man måste skilja på hullet och exteriören. Det är faktiskt inte samma sak. En hästs exteriör är hur den är byggd. Det ska inte hull eller träning kunna göra så stor skillnad på.

Ellinor Johansson
0

# 49 Det tror jag.

Cattis
0

#50 Jag med. Hullet är ju en del av helheten. Och en uppdragen eller för tunn shettis ser inte ut som en shettis i kroppen.

/Cattis

Ellinor Johansson
0

Min åsikt

Titta på Bis och BIS.r ponnyerna från Frillesås. Det är perfekt harmoni av hull muskler och byggnad

Denna kommentar har tagits bort.
Yvonne N.
0

#49 Håller med om att hull och exteriör inte är samma sak, men att inte hullet skulle påverka exteriören kan jag inte hålla med om. För mig är det solklart att en häst i för högt eller för lågt hull tappar väldigt mycket exteriört.

Yvonne N.
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som exempel kan vi ta den här bilden på Furunäs Henriette, tagen i juli 2004, där hon är i för högt hull enligt min smak. Jämför med bilden på henne från Frillesås.

Kratern
0

#55 Sorry, tycker inte om den typen (varken 2004 eller nu)

VeronicaP
0

#56 Kanske tur att vi alla inte gillar samma typ då….

Ellinor Johansson
0

#56 I mina ögon är hon en modell häst.

Ellinor Johansson
0

# 56 Vilken typ tycker du om ?

Yvonne N.
0

#56 Men det var ju inte det som frågan gällde heller, utan om hullet påverkar exteriören.

Kratern
0

#60 Tråden gällde ju inte det över huvud taget i så fall.

Kratern
0

#59 Du ville veta vilken typ jag tycker om?

Kolla min avator. Stenstugu Nittionian. Finns också i min presentation samt på min hemsida.

Sen såg jag också bilder på ett par snygga diplomston från SP i Hanaskede.

Det är väl bra att inte alla vill ha "överbyggda taxar". Flört

Vi ska väl ha andra typer också så länge det är godkänt av rasstandarden.

Ellinor Johansson
0

Jag tycker det är bra att det finns fler typer av shetland, så länge de  se ut som en shetland. Din Nittionian (häftigt namn) är en mycket god representant för sin ras, fina poäng på utställning, bra trav tid m.m. Såg på din hemsida att du skulle betäcka henne i år, får man vara nyfiken och fråga vilken hingst du valt?

Ellinor Johansson
0

Hur svårt kan det vara att bara trycka en gång? Generad

Yvonne N.
0

#61 Det blir ju ofta sidospår när man diskuterar något och det är väl okay inom rimliga gränser.

För mig är det positivt att det finns olika typer och att vi tycker olika, det vore väl ganska trist annars.

Milla
0

då det var jag som startade tråden i ren ilska så gör det inget att det diskuteras andra saker.

Enligt min mening så är "mitt problem" löst och inget att älta om mer.

Jag tycker vi fortsätter diskutera här inne och trots allt så har det ju med tråden att göra då man tycker olika om olika hästar och så gör ju även domaren.

Yvonne jag måste säga att ditt sto är otroligt vacker! Så även ert föl som ni hade med er i Frillesås.

Yvonne N.
0

#66 Kul att du gillade våra hästar, det var faktiskt väldigt många som tyckte om Henriette och det är ju skoj.

Det här med typ kan man ju diskutera i all oändlighet. Alla våra ston är inte av samma typ som Henriette, men det betyder ju inte att dom är sämre för det. En del är långlinjerade och andra är lite mer kompakta, i mina ögon är dom lika vackra allihop. Viktigt är att dom har utstrålning och ett gott lynne.

Kratern
0

#63 Tyvärr har det blivit så att jag inte betäckt NÅGOT av mina ston.

Har i hingstkatalogen sett min drömhingst, men ser att ni inte nämner honom här. Jag vet inte ens om han lever fortfarande.

OM han gör det så åker vi gärna till Ytterhalls Mistral nästa år. Han står lite illa på den bilden (i katalogen) så jag kan ju passa på att fråga om någon har bilder på honom?

NU har vi kommit från tråden!

Hanna-D
0

#68 Mistral lever, jag har i alla fall inte hört något annat. Han står ju här i trakterna.

Cattis
0
paparatzi
0

#68 Vi valde honom och är mycket nöjda, det är en superfin hingst

Kratern
0

#70 Tack Cattis!  Jag fick det inte att fungera på din länksida.

Cattis
0

#72 ? inte? Jag kopierade länken därifrån o lade in här…

/Cattis