I natt
Är det sags att ställa tillbaka klockan! Kom i håg det! Man får alltså sova 1 timme längre! 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Ja, det har du rätt i ! Jag som var inne på att det var tvärtom. Men sen är jag ju helt förvirrad för tillfället också.

Sova? En annan får jobba en timme längre i natt

Ett smart sätt är att tänka så här… Att på hösten vrider du klockan tillbaka, du tänker tillbaka på sommaren. På våren tänker du frm mot sommaren.. alltså vrider fram..
annars hade jag aldrig kommit ihåg vilket håll man ska vrida..

Den klassiska är väl att man ställer fram utemöblerna på våren och ställer tillbaka de på hösten :-)

#4 jag kör samma som du hehe man ställer fram klockan o utemöblerna på våren och tillbaka dom till hösten hehe

Då jag jobbar för ett amerikanskt företag så "drabbas" vi av detta två gånger varje år eftersom Europa ställer om klockan en vecka före USA. Resten av året sitter det i ryggmärgen att vi har 6 timmars tidsskillnad med USAs östkust där huvudkontoret ligger och bokar våra möten/konferenssamtal därefter. Nu plötsligt utbryter total förvirring då alla undrar: Är tidsskillnaden 1 timme mer eller 1 timme mindre? Har konferenssamtalet kl. 16.00 flyttats till kl. 15.00 eller till kl. 17.00? 
Tumregeln i USA är Spring forward - Fall back, vilket ju ordagrant betyder 'hoppa framåt och trilla bakåt' men sedan betyder ju också spring = vår och fall = höst. Fiffigt, va? 
Jag får också jobba en extra timme inatt, surt.

Å ja å några kompisar ska te ett ställe å festa ikväll. Dom stänger där vid 3.00 inatt! Så undra om dom har öppet en timme längre inatt då!
Haha
#4 så tänker jag (:
Ringde min mor i går och sa är det idag vi ställer tillbaks klockan ochd et var det ju.
Jag vaknade i morse vid 8.30 och tänkte det är nog bäst att ge hästarna frukost. Så jag gick ut till stallet och gav de mat och la ut hö osv. Sen när jag släppt ut dem så mockade jag oxå. Sen gick jag in böjade städa. Sen när klockan var 9.38 så tänkte jag att nu väcker jag Peter. Det är nog bra att gå upp nu när klockan är så mycket. Mne den är ju bara 8.40 sa han då. Shit oxå, glömde av att ställa tillbaks klockan. Det var ju typiskt. Kunde ju sovit en timme till.

#10 Haha! Så kan det gå
Kan ju meddela att det inte vart en timme längre partaj inatt
Spring forward
Fall back….
#13 Det vart ju synd! Hade väl vart kul att supet och dansat en timme till
Vår - trädgårdsmöbeln FRAM
Höst - trädgårdsmöbeln TILLBAKA
Nu har vi ställt tillbaka utemöblerna :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

#15 Haha ja det hade det allt varit
Men idag är man rätt nöjd ändå
Jag tänker att på våren/sommaren blir det ljust så tidigt och mörkt senare, så då ställer man fram klockan för att kunna utnyttja de ljusa timmarna till max. På hösten/vintern blir det ljust senare och mörkt tidigare, så då ställer man tillbaka klockan så att "man kan sova lite längre in på dygnet innan det blir ljust"….
Är väl det som är tanken med omställningen också.
#19 Japp