Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 762 ggr
mili
0

licence for live

Licence for live

Vad innebär detta ?

Cattis
0

License for life - betyder att hingsten är godkänd "på livstid". Att han är godkänd så länge han lever typ.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

mili
0

Vad betyder detta i Sverige om jag importerar från annat land enligt svenska hingstregler?

Ellinor Johansson
0

Att den har License for life i sitt hemland antar jag

Cattis
0

Ja, men är den godkänd i annat EU-land anslutet till ISPC skall den vara godkänd här också. Våra hingstar är ju också godkända "for life". Det är bara extrema saker som kan göra att de kasseras för avel ju.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ZABA
0

Jag som mest pysslar med welsh nu för tiden passar på att fråga om hur ni hingstägare betalar licens för shetlandshingstarna. Alltså inte rent praktiskt hur för det fattar jag nog (?) själv utan mer om det är licens för ett år eller "for life". Visst skulle jag kunna ta reda på det genom att besöka SSS hemsida men det är roligare på det här sättet och samtidigt ev. få lite kommentarer kring det hela.

Welshföreningen i Sverige har from i år, precis som moderföreningen haft länge, endast livstidslicens vilket jag tycker är jättebra på många sätt och vis. Engångskostnad 1500 kr för hingstar upp till 11 år, äldre hingstar gratis.

[Anna-N]
0

Per säsong betalas hingstarnas licens på Shetland.

Welshföreningen tycker jag har ett bra system öht.

VeronicaP
0

Ja per säsong betalar vi , är ju ingen jättesumma eg ju heller.