sista promenaden
Imorgon åker min lilla shettis tillbaka till sina förra ägare i skåne.
Transporten går imorgon bitti från sthlm och han är framme vid 10 på kvällen ungefär.
Det är supertråkigt när det inte funkar som man tänkt sig men nu ska han ju tillbaka till sina gamla ägare. Det sista man vill är ju att dem ska behöva flytta runt.
Ja nää ska ut nu och packa hans grejer och fixa i stallet.
Men vad tungt det känns…. // Veronica

Så tråkigt för dig, beklagar!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

gud va tråkigt *tröstkramar*
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
usch va tråkigt varma kramar

tack va ni är snälla…
på fredag vet jag om vi kan ansöka om bygglov för stall. sen om det är grönt så skickar vi in papprena på bygglovet, väntar med spänning och får vi igenom ett bygglov så kan jag börja leta efter ny kompis till min andra shettis..
vet inte vad man ska satsa på riktigt.. det är int elätt o hitta sällskap till en minihingst på 14 år..
så tråkit, tänker på dej

Ja det blev ingen lycklig historia alls..
Shettisen åkte då tillbaka till sina förra ägare för att jag efter ca 8 månader inte klarade av honom och jag hade försökt allt.
Men han lugnade sig aldrig och jag kunde inte göra mycket mer för han än hage,pyssel m.m.
Jag har verkligen lärt mig en läxa vid hästköp.
Men som sagt, nu har det hänt nått iaf med honom och han har tydligen anfallit sin ägare genom sparkar, bits och han attackerar sin hagkompis, sprängt tråden och dem kan inte ens hålla han i grimma och grimskaft.
Veterinären tror på nått som hjärnblödning eller nått annat med huvuet på han.
Jag har aldrig hört om en häst som anfallit sin ägare eller andra hästar bara sådär.
Så veterinär kommer att ta bort honom och så vill dem skicka han på analys för att se om det är nått i skallen på han som gör att han gör som gör.
Så läskigt!
Ingen med erfarenhet av sånt här? Hästar som blir som förbytta?

Jag hade en islandshings som också anföll andra hästar och mig anföll han 2ggr, sen kastrerade vi honom, och efter ca 1år lugnade han ner sig…. men det var ju för att han var "för mkt hingst", de är verkligen svårt när det blir så!

Gud va konstigt med hästen :S skriv här när dom har analyserat honom! Kan du inte hitta någon liten valack till din hingst då ? :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Dem valde att inte analysera honom eller nånting.
Utan bara att låta han somna in.
Jo jag letar efter en valack nu. Dock är jag lite osäker på åldern på hästen men det beror på individen oxå. Jag ska nog oxå kolla upp en kastrering av min shettis fast han blir 15 i januari..