Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 1571 ggr
Stall-Stjarna
0

REGLER FÖR TRÅDAR???

Undrar bara om det finns regler för trådar? Jag menar att det verkar ju lite "luddigt" ibland då vissa får t.ex. putta o andra inte, vissa får ta bort trådar, vissa inte, vissa trådar får spåra ur helt o hållet medans andra får man knappt kommentera utan att den "stängs el lås" mm?

Bara nyfiken på vad som gäller?!

AusaBausa
0

Får man inte putta!?!

Stall-Stjarna
0

Jag vet inte?! Men läste nyss i en annan tråd där de "bad" att bara TS fick putta…  tycker bara att jag läst så många olika saker i olika trådar??? *nyfiken*

AusaBausa
0

aha!

exitingsvillemo
0

#1 man får inte putta andras annonser.

Annette
0

Det är bara värd och Medarbetare som kan ta bort trådar.

Skulle gärna vilja ha ett exempel på en tråd som stängs innan någon hunnit kommentera.

Ang trådar som spårar ur, vi sitter inte här dygnet runt och bevakar inläggen. Sen är det ju svårt att förutse vart det kommer att barka iväg också. Men hur vi än gör så är det alltid några som anser att vi gjort fel.

Putta trådar får man göra, men med urskiljning. Det blir tex inte så bra om utomstående puttar upp alla annonstrådar flera ggr/dag. 
Personligen tycker jag att det kan man överlåta till annonsören att sköta om själv.

Stall-Stjarna
0

Jag anklagar ingen o har inte påstått att nåt är fel, men jag bara undrar vad som gäller?

T.ex.

Denna kommentar har tagits bort.
Stall-Stjarna
0

hmm, vad hände nu?

forts. jag har aldrig sett att man kommenterat att någon annan puttat förut…

exitingsvillemo
0

#5 hm, jag puttade upp en annons 2 ggr och fick tillsägelse för det…

Svaret jag fick då, var att annonsören får putta upp sin annons själv.

Räknades det som "flera ggr/dag" då?

Annette
0

#15. Du puttade upp samma annons 2 ggr på mindre än tio timmar.

exitingsvillemo
0

#16 och? den hade hamnat ganska långt ner och tyckte att den kunde få en putt igen, var den enda annonsen som var synlig för tillfället,, så vad skadade det?

skulle jag lägga ut en annons, skulle jag vara väldigt tacksam om ngn ville putta upp min tråd.

Följdfråga då: Om det var "ägaren" till annonsen som hade puttat flera ggr, hade detta då varit OK?

icansson
0

#17 klart att ägaren får putta upp den när den vill men att andra gör det skulle inte jag vilja att de gör.

många tycker et är okej många inte så därför är det ju lättare att man puttar sin egen själv.

te.x man kanske har en tråd som är akutuell ett tag o sen vill man kanske avvakta innan man puttar te.x en till salu annons o då är det inte så roligt om någon annan puttar den hela tiden eller så. jag säger inte att det är fel men de kan bli fel.

Kratern
0

#5 Ganska intressant….jag menar kommentaren om att ni inte sitter dygnet runt och bevakar.

Ändå har ni lyckats uppmärksama att någon "puttat" någon annans annons inom 10 timmar…..Obestämd

Inte så svårt i så fall att kolla vilka trådar som borde låsas eller inte, då dessa trådar oftast ligger överst.

Jag tror att #0 ville veta vilka regler som gäller för att tråden ska låsas eller inte då detta varit mycket luddigt.

Jag upplever det lite så att om sajtvärdarna själva är med i diskussionen så är det OK att en hetsk diskussion får fortsätta…..Flört

IdaT
0

#19 Det är väl inte så svårt då det står tid på inläggen, jag ser att du har skickat ditt inlägg 07:43, och inte satt jag här då ;)

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Sasser
0

Du puttade upp samma annons 2 ggr på mindre än tio timmar.

Nu undrar jag vad som var fel med det?  På detta forum "försvinner" trådar rätt fort om man inte puttar upp dom. Jag läste själv den omtalade tråden och "ägaren" till tråden tyckte själv det var ok. Vad är då problemet. Jag tyckte att detta var rätt intressant faktiskt, finns 10 timmar skrivet ngn stans för regler över trådar?

VeronicaP
0

#21 För att vissa kanske inte tycker det är okey att andra puttar upp tråden åt en , kan ju vara som #18 skriver och det är inte lätt för värdarna att veta vilka som tycker att de kan få göra det och inte så då är det ju bättre att ingen annan än trådskaparen själv får putta.

Milla
0

puttning av trådar tycker jag inte är så farligt dock tycker jag ju då att det är klart irriterande när folk skriver i annonstrådarna typ " ååå så fin den är" eller " hade jag haft råd så" osv osv Det tycker jag förstör trådarna mer än en liten putt. Men det är ju vad jag tycker

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Stall-Stjarna
0

Tycker fortfarande inte det verkar finnas "klara regler" ?!

…känns som jag "dragit" igång nåt nu Obestämd men jag vill bara veta vad som gäller eller är det sajtvärdarna som bestämmer från "fall till fall"?

Jag hade iaf blivit GLAD om jag hade en annons ute på nån pålle o alla tycker att han/hon är fin =)

exitingsvillemo
0

#21 precis, förstår inte riktigt heller.

Vill inte trådskaparen ha "putt-hjälp" så är det ju enkelt att bara skriva det isåfall.

Är det då inte bättre att ha en regel som säger:

När varan i annonsen är såld, eller av annan anledning inte längre är aktuell, ska tråden låsas eller tas bort?

#24 Jo, jag tror också att det är sajtvärd/medarbetare som bestämmer från "fall till fall".

Vissa annonser är det tydligen helt ok att ställa frågor i och komentera, medans andra får man inte ens putta…Obestämd

Cattis
0

Man puttar inte upp andras annonser, det gör trådskaparen själv om denna så önskar ngn gång per dygn. Annonser skall inte puttas upp en gång per timme eller liknande, det räcker med en gång per dygn.

Vi låser trådarna när vi fått besked om att annonsen är inaktuell.

Ja, där det inte finns, eller går att ha, regler som är kristallklara så bestämmer vi från fall till fall - korrekt uppfattat.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#21. Frågan var om hon hade puttat upp en annons flera ggr/dag och det svarade jag på.

Jag vet flera som undviker att annonsera här just pga alla onödiga kommentarer i annonstrådarna.

VeronicaP
0

#24 fast det är väldigt mycket onödiga kommentarer ibland kan jag tycka .

exitingsvillemo
0

är det OK att ställa frågor till annonsören i tråden? Ang varan alltså.

RebeckaSvensson
0

#29 Jag tycker personligen att de flesta frågor kan tas via pm eller mail. Personer som inte är seriöst intresserade utan endast är nyfikna anser jag ska låta bli att ställa några frågor öht, likaså frågor som rör något annat än just det som utannonseras.

Pheobe
0

Men herregud! Vem tycker det är fel att få sin annons puttad och att ens sitta och diskutera detta i flera timmar. Suck! Livet är för kort för sånt tjafs… sluta tjafsa och hjälp annonsörer att putta och sälja hästar…

exitingsvillemo
0

#31 Flört

AnnaLundin
0

#31 - JAG tycker inte om att få mina annonser puttade!

Av det skälet att jag vill bestämma själv när den ska knuffas upp. Jag vill inte att mina annonser ska vara synliga i listan hela tiden, för SÅ desperat är jag inte att sälja.

icansson
0

#där håller jag med dej!

Stall-Stjarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förstår inte alls varför man lägger ut en till salu annons på en häst diskussions sida om man inte vill att nån ens ställer en fråga där? Kan heller inte se varför det skulle vara så farligt om andra tycker att ens ponny är fin mm…

Skriv isf i annonsen, kommentera EJ =)

Känns som folk retar sig på så fruktansvärt mycket onödiga saker… ska det inte bara vara en trevlig sida?

Sänder med en bild på mitt fina "shettis" ekipage =)

Pheobe
0

#35 Det ska alltifd kommenteras saker….  Bra saker går att vända till dåligt och dåliga saker kan vändas till bra. Håller med dej, mkt energi läggs på helt märkliga saker.

Fint litet ekipage… och gubben är med på bild, hur lyckas du med det?

exitingsvillemo
0

#35 jag håller med dig att det läggs väldigt mkt fokus på ibland helt onödiga saker.

Jag har valt att inte annonsera mina hästar här inne, just pga dessa, ibland mkt konstiga, reglerna.

Lägger jag ut på (t ex) blocket kan jag förnya annonsen 10 ggr/dag om jag känner för det.

Stall-Stjarna
0

#36 Tack *stolt*. Allt går bra sålänge det är barnen det handlar om Oskyldig… gäller bara att säga att det är Ellen som behöver hjälp o INTE jag *luras*

#37 Förstår inte varför somliga lägger annons här om det nu är så besvärligt att få en kommentar eller fråga Obestämd, finns ju rätt många andra annons sidor som t.ex. blocket som du säger=)

Kan vi inte bara ha trevligt här inne istället för att gnälla hit o dit hela tiden?! Cool

Cattis
0

Annonser skall inte kommenteras i onödan, särskilt inte när annonsören bett att frågor skall ställas per mail/PM.

Man skall inte putta andras annonser.

Man skall inte skriva en massa "nonsens" i annonstrådarna heller. Beröm eller vad det nu är för den ponny som är till salu kan gärna skickas per mail/PM. Det viktigaste är väl att annonsören får veta vad man tycker.

#37 Blocket är en ren annonssida, inget annat. Där betalar du för att annonsera och för möjligheten att putta upp din annons. Här är det främst ett diskussionsforum och annonserna skall inte ta över i listorna. De skall heller inte ta upp mer plats än att man puttar upp dem en gång per dygn eller liknande, lite beroende på aktivitet. Sådana är reglerna, vare sig man gillar dem eller ej.

/Cattis

Cattis
0

#38 De som vill får annonsera så länge de följer reglerna som är uppsatta för just annonsering.

Vi kan omöjligt veta vilka som vill att man kommenterar, eller vad de vill att man skall kunna kommentera, eller vilka som vill att deras annonser puttas av andra. Därför har vi bestämt att man inte skall skriva annat än relevanta saker i dessa trådar, för att det skall bli enklare för alla. 

Att man överhuvudtaget annonserar just här, beror kanske på att man vet att många andra "redan inbitna" shettismänniskor håller till just här, och det kanske är sådana köpare man helst önskar sälja till.

# Jag förstår inte varför en del tjafsar så om att de inte får göra som de vill, utan att de måste följa reglerna. Varför alls skriva/vara här, om det är så hemskt att följa sajtens regler?

/Cattis

Stall-Stjarna
0

39# Undrar fortfarande var alla regler finns? Det verkar ju uppstå "nya" hela tiden? Hur ska man veta vad som är ok o inte? Jag har inte tidigare sett att någon kommenterat att t.ex. nån puttat, uppstod den regeln nyligen? Detta med att kommentera annonser, är det "förbjudet"? JAG TYCKER det verkar vara ok för vissa att kommentera medans det är förbjudet för andra isf…

Stall-Stjarna
0

Jag har INTE påstått att reglerna är FEL men jag undrar vad som gäller bara…

Cattis
0

#41 Skrivreglerna finns under artikelfliken, där de legat sedan starten av sajten.

Reglerna justeras vid behov, som nyligen angående annonserna, och vid dessa få tillfällen skriver vi en tråd om detta - vilket vi också gjort nu. Reglerna har justerats ett par ggr (bortsett från stavfel/syftningsfel) sedan starten för nästan tre år sedan. Då kan jag inte hålla med när man kan påstår att reglerna ändras hela tiden.

Det har inte varit ett stort problem tidigare med vare sig kommentarer i annonstrådar, eller att folk puttat andras annonser. Bara vid ett tillfälle och då sa vi också ifrån.
Nu har det däremot förkommit flera ggr att man gått in i flera veckor gamla annonser och puttat upp dem eller fyllt trådarna med kommentarer som inte är relevanta. När annonsörerna själva klagar, då anser vi att detta blivit ett problem. Och eftersom vi har liv vid sidan av detta forum och inte kan sitta och passa på hela tiden, och radera o dyl, så infördes regeln att man inte skall putta eller kommentera i onödan. Det gör inte alla nöjda, men det fungerar bäst så.

/Cattis

Cattis
0
Stall-Stjarna
0

44# har precis vart inne o läst, tack =)