Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 942 ggr
shettismaffian
0

God morgon 30/10-08

Godmorgon

Sitter och gör mig redo för en ny arbets dag, varit ledig i 2 dagar.

0 gradigt ute, hua tur jag får skjuts till jobbet idag, måste fixa mössa och vantar tills jag ska cykla nästa gång.

Efter jobbet blir det att kolla gångjärnet som skall åtgärdas på släpet jag köpte igår, tur man kan svetsa. Skönt att ha eget släp nu med och slippa låna varje gång man vill eller ska iväg nånstans.

Ni får ha en bra dag allihop.

polgara
0

God morgon!!!

Har inte kikat ut genom fönstret än så jag vet inte vad vi har för väder idag.

Ska snart iväg o fodra hästarna o släppa ut dom.

I eftermiddag börjar årets upplaga av Änglahoppet på Borås ridhus, jag ska jobba som veterinär ass.

Ha en trevlig höstdag allihop!!!

balotte
0

God morgon!

Här är det -3 och precis vitt i träden har varit dimma hela natten. Hästarna njöt när jag tog ut dom, jag tror att dom längtar efter snön då blir mina som galna. Ska göra mig iordning för jobbet och ikväll blir det hästgöra och smörjning av läder.

Ha en bra dag alla!

JoannaHaake
0

God morgon

Idag är det kallt så det blir mössa och långkalsong på.

Mina klippta ponnyer får nog tjocka täcken idag och hingsten två då han är en riktig frysskit.Tänkte prova köra min nya ponny Bobic idag har inte hunnit testa honom än,ibland skulle jag vilja ha minst 10 timmar till per dygn "gärna ljusa"så man hann göra något med alla varje dag.

Ha en trevlig och ponnyfull dag.

Ninnii
0

God morgon!

Usch idag var det minus ute och frost. Ska ut om en liten stund och släppa ut hästarna.

Ska nog köra Bill i eftermiddag, tror det kommer vara rätt skönt ute då. Om man inte får jobba vill säga, det är lite jobbigt det där med att stå som inrigning, man måste ju säga JA det flesta gånger annars ringer de ju inte. Men det är svårt att få vikariat.

Ha en bra dag!

Kratern
0

Här ligger snön vit på taken, endast tomt…………

Då jag ännu inte fixat vinterdäck på bilen så får jag snällt stanna hemma idag. En uppfriskande promenad till affären blir det i alla fall.

VeronicaP
0

I natt hade vi minusgrader för första gången i år ( i allafall vad jag har märkt) .

Idag fyller sambon 35 år så jag får väl ta och städa lite och köra iväg och köpa en tårta för baka har jag verkligen inte tänkt göra ;-)

Ellen89
0

har pluggat nastan hela dan sen fick jag nog och gick till shettisarna… jag korde honey, det vart jatte varmt sa det blev en liten tur med dusch efter (for honey) :) Shettisarna faller och faller och nagonstans dar under finns en vacker sommar pals!

Mija
0

God middag!

Här vaknade man imorse till frostvitt täcke ute, minusgrader och kallt, brrr.

Hästarna har fått lösdriften upphalmad idag och en ny höbale inställd, snacka om lycka, lilla fölis Geisha sprang in i lösdriften och for omkring som en stolle, hon försvann bland alla halm och såg ut som ett litet halmmonster när hon kom ut från lösdriften, goa lilla tjejKyss. I och med att det ska bli ett riktigt ruskväder framåt kvällen och imorgon känns det skönt att veta att hästarna har det gott och varmt (om de vill) och mycket att äta och dricka.

Nej, nu ska man ta ett tag med snabeldraken och jaga pälsbollar och dammråttor, lilltjejen fyller ju år på lördag så det måste ju vara fint då, sedan blir det till att baka i eftermiddag, pust. Ja, vi ska ta en tur runt till kyrkogårdarna med, liggarna är redan på plats, men lyktorna ska dit och ljus tändas.

Ha det gott alla

Annette
0

Dagens tips! Bli aldrig kyrkvakmästare. Åtminstone inte på hösten och absolut inte i all helgonatid. Jag är snart ett nervvrak för det syns inte att jag sliter som ett djur hela dagarna, det ramlar bara ner mer löv och skräpar ner Gråter.

Aribigga
0

Goddkväll!

Idag har jag tillbringat på vårt nya akvarielager med att sortera och sätta upp saker på hyllorna. Det var sjukt mycket saker! Eftersom jag inte visste vad ens hälften av sakerna var blev det lite krångligt. Nu har vi fått upp nästan hälften av sakerna, ska göra klart det imorgon.

Nu ska jag till James och dela hans man så den blir fin tills på lördag :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

ThiffannyJ
0

I dag har det varit en dyster dag… Set Me Free eller Märtan som vi kallade henne, fick somna in i dag pga av fång. Fång är verkligen en hemskt sjukdom, usch och blä…

Hoppas alla haft en bättre dag…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

#11. Jag beklagar verkligen. Tyvärr har jag lika tråkiga erfarenheter av denna sjukdom. En hästägares värsta mardröm.

Annelie-P
0

#11 Det var verkligen tråkigt.

Aribigga
0

#11 Gud vad trist, även om det är en klen tröst så får hon äta hur mycket gräs hon vill nu utan att få ont.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Ninnii
0

#11 Beklagar verkligen. Det är inget roligt alls att behöva ta bort en häst pga fång. Fick göra det med min quarter för 2 årsedan.

Dior
0

#11 Fy, vad hemskt. Fång är verkligen inget roligt att råka ut för. Beklagar så mycket.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

ThiffannyJ
0

Tack alla för era hälsningar, det värmer!

Ja, den enda tröst är att hon inte längre har ont i alla fall….

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

#11: Nej, vad trist … hemska, hemska sjukdom! Det är förfärligt att se sin ponny lida av fång … nu slipper hon i alla fall det … Tänker på er!

polgara
0

God afton!!!

Nu har jag precis kommit hem från ridhuset, vi har tävlingar där hela helgen, började idag. Jag hjälper till som veterinär assistent. Ska snart krypa ner mellan lakanen så jag orkar upp i tid till i morron, ska vara på ridhuset klockan 06.00 senast.

God natt allihop i snövädret!!!

VeronicaP
0

#11 Hemskt tråkigt men ibland så är det de bästa beslutet , tänker på er

ingrid
0

Beklagar sorgen, det är att ta sitt ansvar för sina djur när man fattar de besluten. Tänker på er.

Milla
0

Beklagar sorgen och tänker på er.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kratern
0

#11 Gud vad tråkigt.

Tyvärr vet jag hur det känns.Gråter

Hanna-D
0

#11 Beklagar sorgen och tänker på er!

Ellen89
0

11. Beklagar sorgen :( vad trakigt.

Alla sager hur varmt det ar har, vi hade 35 grader idag, stackars hastar! Tur att dom kan ga bada :) Och dom sager att Oktober har varit den kallaste iar…sommaren vantar!