Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 747 ggr
sanne
0

väglaget till älmhult.

någon som bor på vägarna ner mot Älmhult från Jönköping o neråt ??? vore så himla bra att få en liten rapport om hur det verkar, man är ju inte jätte pigg på att köra i snömodd i morgon…

tacksam för svar !!

Milla
0

Kanon bra att du startade tråden!

Håll oss gärna uppdaterade under kvällen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Det gäller ju alla håll även vi som kommer från Halmstad :-)..

Vi kommer väl väg 120 tror jag det heter men här är det lugnt i allafall.

Mmia
0

Nu har dom plogat men igår när jag körde hem från jobbet så fick vi köra 40-50 för det var så moddigt och halt.

Problemet som jag ser det nu är väl att det kan bli underkylt och mkt halt.

Snöar mer just nu :-(

VeronicaP
0

# 3 Men du har en bit till Älmhult eller ? För jag har hört att det har kommit snö i Kalmar och Nybro trakterna och mer snöblandat i Växjö .

Milla
0

och vi kommer från Hässleholm tror jag Skäms

sanne
0

ja det vore toppen o få lite info om hur det verkar, vi kommer från tingryds hållet…

Kris_J
0

#6 Skojar du med oss nu?Obestämd 
Du borde koma från Värnamo, om du inte är bortrest förståsFlört

Veritas odium paretFörvånad

Moheda
0

Bor i Moheda (nära Alvesta) och här har vi inte några problem med snön, däremot har de ju hotat med att det ska frysa på vilket då medför hala vägbanor. Räknar själv med att åka imorgon, som det ser ut nu… Just nu när klockan snart är 12 är det 3,5 grader varmt.

Kris_J
0

Jag vet inte hur jag skall göra blir tveksam till att åka, ska ju vara där tidigt…

Hallandsposten gör mig inte mer positiv:

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=365186

[Rebecka]
0

bor i älmhult o här e d ingen snö, dock vet jag ju inte hur d blir under natten o imon

Lise
0

Hörde på radio (SMHI) i morse att de varnar för mycket halt väglag från och med i kväll och morgondagen, så ta det lugnt alla ni som kör!

[Anna-N]
0

Det kommer frysa på i natt sa de på radion nyss. Gäller HELA landet så i natt i morgon skulle det bli blixthalka!!!

Annette
0

Undrar om det kommer några utställare till Älmhult och Vreta alls. Man vill ju inte riskera något.

sanne
0

vi kommer inte ge upp så lätt.. men vi får starta i god tid o ta det väldans lugnt.

sanne
0

7, Ja det var ju det jag menade.. lite smått stressad idag..

VeronicaP
0

Men det kommer ju bara att bli kallt , ovädret är ju förbi nu .

*På lördagen väntas uppehållsväder och förhoppningsvis torra vägbanor. Framåt söndagen stiger så temperaturen igen.*

Så stor det ju i Hallandsposten..

Kris_J
0

VeronicaP
0

#17 Jag var inne där och kollade och då visade det ingen nederbörd och temperaturen på vägarna var från oss till Älmhult 3/5 - 0/1 ännu så länge visar det inget minus på vägarna till Älmhult  , varken växjö eller Älmhult.

Kris_J
0

#18 kör ni in väg 117?

Kris_J
0

Borttaget

VeronicaP
0

#19 Ja vi kör Markaryd, sen E4 liten bit , sen in vid Traryd och väg 120 …

Kris_J
0

#21 Det är samma som jag planerat åka. Saltar de bra där tro?

VeronicaP
0

#22 ska du köra ner hit först ?  Det är ju bra väg dit nu och ännu så länge har vi inte haft någon halka alls här , vägarna är torra och fina , här nere i allafall.

syrran jobbar ju i Knäred och hon kör ju där varje dag och hon har inte sagt något ännu om att det skulle varit halt där ännu i allafall.

Jo de brukar salta men bara om det behövs.

Kris_J
0

#23 Ja jag får köra över Halmstad först. Tack för infoGlad

balotte
0

Nu är det fina vägar här  torra, tror inte att det kommer snö inatt. Jag bor i Alvesta 4 mil från Älmhult. Jag kan skriva innan jag lägger mej och imorgon så fort jag vaknar. Från Karlskrona är det också fina vägar just nu.

sanne
0

#25 tack för den rapporten ! vi åker i morgon, vi har gott om tid på oss :)

Moheda
0

Jag har sett fram emot denna utställning ända sedan riksen i Huseby. Tycker att det är såå jättekul att delta på utställning! Dottern har också längtat eftersom hon får klä ut både sig själv och vår James Junior. Hoppas verkligen att vädret inte gör det hela omöjligt!!!

Milla
0

Tack så mycket för informationen.

Vet någon om det är några stryckningar?

Denna kommentar har tagits bort.
balotte
0

Här är det fortfarande torrt på vägarna men -3 grader och ingen snö i sikte. Kör försiktigt alla ni som ska iväg imorgon. Skickar en väderprognos så fort jag vaknar.

balotte
0

Dom flesta är väl redan iväg. Det är ingen snö ute men -7 grader, vägarna är torra men kör försiktigt när solen kommer fram.

Lycka till alla