Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1121 ggr
balotte
0

God morgon 2/11

God morgon alla!

Här är det -10 grader och solen skiner, kallt men otroligt vackert ute. Hästarna njöt när dom fick komma ut. När det har blivit lite varmare ska jag köra Balotte en runda idag och sedan ska alla löven upp.

Ha en bra dag alla!

Cattis
0

God morgon!

Idag på fm kommer den bokade "traktorn" (inkl bonde bakom ratten) och skall hjälpa mig att köra ut storbalar i hagarna. Det skall bli så skönt att få det gjort. Slippa släpa höpåsar, slippa klafsa i lera och sova gott när man vet att det finns mat så det räcker dygnet runt till alla. Skrattande

Efter det skall sopor exporteras till soptippen. Det är lika förbryllande som med dammråttor - jag fattar inte var allt skräp kommer ifrån? Oskyldig

Här är det för övrigt ingen snö, men alldeles kritvitt av frost. Jag skulle faktiskt inte tacka nej till lite minusgrader och snö nu…

Ha en bra dag!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Gosa
0

Godmorgon,

Här är -4 grader och strålande vackert ute, vitt av frosten och soligt. Hästarna är ute och mumsar gott på sitt hö, det är så rogivande att så och iaktta dom.

Idag ska jag köra Castor igen, vi får besök av en kompis som ska komma och provrida Prinsessa (Islandssto). Jennifer är väldigt duktig och utbildad domare så hon ska få känna vilken kapacitet Prinsessa har.

I eftermiddag blir det också städning i stall och lösdrifter. Djurinspektionen kommer imorgon för kontroll. Våra utrymmen är godkända sedan tidigare men vi planerar att bygga fler boxar så då måste det godkännas i förväg…

Ha en bra dag alla.

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Här har vi frost,sol och -1 myyysigt!

I går red jag och min ridhäst Hubertusjakt tillsammansm syrrans dotter som red på Östertorps Kefir…Dem blev väääldigt påhejjade av all publik samt andra ryttare som var m på ritten..;-) W blev väääldigt stolt:-)

Stall-Stjarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Nu ska gubben ut o snickra klart det sista på höloftet (har byggt ut det lite) sen ska vi iväg till bonden o hämta mer hö, har gått mycket mer än vad jag beräknade *hmf* måste bero på tre matvrak i hagen Förvånad. Tänkte köpa lite halm oxå som de kan ha o pyssla med i boxarna…

3# Vilken härlig bild!!!

Här är jag o syrran ute på en vanlig promenad med Ella o Nisse (ser nästan ut som vi går me hundar Flört)

Aribigga
0

Goddag!

Vad hade jag gjort utan James undrar jag idag. Testade selen och gick en sväng, var mycket tjusig med den på och lindor på alla benen. Han brydde sig inte ett dugg, nästa vecka ska jag och moster försöka boka tömkörningskurs. Ska bli extremt roligt :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

VeronicaP
0

God eftermiddag

Har varit iväg och hämtat hem russ stoet Mary och hennes föl Edwin från betet. hm höll knappt på att komma därifrån så jag vi får lösa det på annat vis att jag kan ta dem genom Fridhems gård istället vill ju inte köra fast precis , så de andra stona får går kvar ett tag till de är ju feta och runda :-)

#5 *ler* och vad skulle James har gjort utan dig ;-)

Annette
0

Vad trött jag är idag! Nu vet jag varför jag gillar lördagsutställningar bäst, jag behöver söndan till att bli människa igen ;) Jag har varit i stallet sen i morse. Det börjar ses ett ljus i mörkret med mitt sadelkammarprojekt. Nu skall jag äta och duscha och sedan jobba några timmar. Jag är rädd jag slumrar till i kyrkan Skäms.

Milla
0

God eftermiddag!

Svävar fortfarande på små moln och kan inte riktigt fatta att min uppfödning blev ch. Det är så otroligt stort för mig så det går inte att beskriva.

Nu äntligen är alla mina hästar hemma ( alla 8) och killarna dvs Viking och Melle är så duktiga, dom hälsade vänligt på damerna på andra sidan staketet och visade upp sig lite sen återgick dom till att äta ensilage. Härligt att det fungerar med att "bara" ha en gång mellan sto och hingsthagen.

Har plockat lite mer kardborrar idag så nu är dom snart utrotade.

Nu tänker jag hålla kväll och inte göra ett dugg mer av nytta.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Carita
0

God Kväll!

En härligt solig dag har gått till ända. I hagen med mina små troll går nu familjens nykomling. Det var tänkt att det skulle bli en shettis men den "rätte" var inte till salu så det blev en nordsvensk brukshäst i stället. Så nästa år blir det utställningar med två raser :)