SSS höstmöte
Mycket intressant kommer att tas upp på föreläsningen och höstmötet.
Veritas odium paretFörvånad

Oj, vad intressant! Det borde man gå på …

Har aldrig varit på något mötte, är det någon ide om man inte håller på med avel?:P
#2 självklart är det de. Träffa folk och lära sig något nytt eller komma med förlag. Känn dig välkommen. Du är ju en av dem som på ett förtjänstfullt sätt "använder" avlarens "produkt". Och som kanske har synpunkter vad det gäller bruks och utställning. Och framförallt är man intresserad av rasen är det ett bra tilfälle att träffa likasinnade.

#3 Det har du rätt i ja! =) Får se om jag kommer det hade varit kul =)

Ja dit skulle man kanske åka och få en förklaran på varför det ska behöva ta en hel avelssäsong för en att få resultat på DNA provet hm , fast jag har ju fortfarande inte fått allt , de har ju strulat till det lite granna tror jag
#5 Vilken otur du haft. Tittade på Linus och Lysols härstamnings kontroller. För Linus tog det 1 månad år 2000 och för Lysol 4 månader 2006. Men jag gissar att det fått allt mer att göra de senaste åren. Har du varit i kontakt med dem?

#5 För mig tog det också 100 år, ungefär. Hann få det klart innan säsongen började, men han gick igenom i början av oktober och hela vintern väntade jag på svar. Vet inte vad som tar tid, men kanske för att min hingsts pappa var död? det var en olidlig väntan i alla fall, och extra nervöst när han åkte till stationen i februari och allt fortfarande inte var klart.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#5 - skälet till att det tar så lång tid är förmodligen att de helt enkelt inte hinner med, sedan man börjat DNA-typa alla hbl-föl också. De måste ju någonstans försöka göra analyserna i den ordning de kommer in dit, för rättvisans skull.
#0 - verkligen intressanta ämnen! Vi får se om jag kan lyckas ta mig iväg… Det är ju mycket som ska klaffa.

#6 Yapp jag ringde dem för 14 dagar sen och då så skulle det varit klart i allafall och på måndagen när alla kom tillbaka så skulle de skriva ut en ny härtstammningskontroll och skicka till mig fortfarande inte fått någon så jag får väl ringa och tjata en gång till , men det är j''''gt tråkigt att behöva ringa och tjata på detta viset.
Put
Puttar igen!
#9 För mina ettårsston tog det 4 månader. Skickade in dem i början på maj och fick svaren förra veckan. Jag har ringt och tjatat säkert 5 ggr…..Från början sade de att det skulle ta 1 månad, nu sist när jag ringde sade de att de haft en månad semester och att massor av dna prover hade kommit in i april/maj, så du får säkert ditt svar snart:)
Men snälla har du inte fått ditt ännu gonkan?? då har du ju fått vänta jättelänge ju.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Det går bra att anmäla sig redan nu, det underlättar planeringen att så tidigt som möjligt få veta hur många som beräknas komma.

Jag har försökt få ihop allt så att jag ska kunna komma, det är lite struligt med barnpassningen den helgen då jag samtidigt är på besök hos min syster och hennes familj hela helgen, de har storkalas på lördagen. Om det löser sig så kommer jag. Jag är annars väldigt intresserad av bruksfrågorna och vad som händer i den sektionen.
Put
Put

Kommer det någon officiell inbjudan till regionalföreningarna för deras representanter..?
Kanske man skulle ta o åka…Camilla, följer du med?
Rättelse, mobilnumret för anmälan skall vara 070-208 90 40.
Det hade smugit sig in en tvåa för mycket i kallelsen.
Observera att i tidningen Shetlandsponnyn är telefonnumret fel, rätt nummer är 070-208 90 40
**Tryckfelsnisse har varit i farten!
**Tiden för Sofia Micko är felangiven i tidningen Shetlandsponnyn, rätt tid är kl 11.
….
Glöm inte att anmäla er om ni tänker komma.
Anmälan senast 2/11.
Info här:
Put!
Sista anmälningsdag är på söndag.
I dag är det sista anmälningsdag!

Jag hoppas att Ben o jag o Sanne inte behöver anmäla. PÅ Västs höstmöte så sas det att det skulle göras från styrelsen. Så jag hoppas verkligen det är gjort
Har inte anmällt då jag inte vet hundra om det går. Men förmodligen kommer jag.

#28. Kolla det med Marie Lindell för säkerhets skull. För det är kanske så att Väst anmäler er till mötet som lokalföreningarna skall ha med SSS.
Put!
Jag är vaken länge…..

#31 Kristin, kollar du om vi är anmälda till själva höstmötet också?
#31 Det förutsatte jag när ni skulle komma på det andra.