Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 436 ggr
zettan
0

god morgon 3 nov

God morgon

Här är de lite små kall -2 och de ligger ett litet täcke av frost på gräsmattan. Ska strax gå till bussen och åka till jobbet. Ryggen är inte alls bra men kan inte vara hemma pga den.
Efter jobbet blir de dom vanliga stallsysslorna. Sen får vi se om de blir någon promenad med någon av pållarna.

Hoppas alla får en bra dag idag

shettismaffian
0

Godmorgon !

Sitter här och försöker vakna, men det är inte lätt .

Gick av 23.30 igår och ska åka till jobbet om ca 15 min igen, trött är man.

Här är också kallt och frosten ligger som ett täcke över gräs och träd rätt fint att titta på.

I dag kommer Cissi med syster barn ta hand om hästarna, tjejerna tycker det är kul att pyssla med småhästarna och pållarna tycker det är kul att det är så många små tjejer som pysslar och rider mm.

Ska bara upp och titta till sen efter jobbet och hjälpa dem lite.

Ha en bra dag i kylan och halkan

#0  Sandra var rädd om ryggen du har bara den och du ska ha den rätt länge till. Vad skulle hästarna säga om den rasade totalt. Du lovade vara rädd om dig…..

Mija
0

God morgon!

Här är det faktiskt plusgrader ute och ingen snö, perfekt.

Nu ska jag skicka iväg första barnet till skolan sedan blir det att jaga upp barn nr. 2, sedan blir det upp till stallet och kolla till pållarna.

dagen till ära ska tillbringas i tvättstugan då jag inte hann med det i helgen i och med födelsedagskalaset som varit för lilltjejen.

Ha det gott

#0 Var rädd om ryggen, som sagt du har bara den så var försiktig, ta hand om dig.

polgara
0

God morgon!!!

Här är det kallt, med frost o allt.

Ska snart gå ut o skrapa rutorna på bilen så jag kommer iväg till pållarna. Idag har jag inget planerat, det känns skönt eftersom hela förra veckan var fullbokad.

Ha en bra dag i kylan allihop!!!

Sasser
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Dalarna så ligger det 1 dm snö över landskapet. Brrr… Det är vitt vitt vitt. Vad tråkigt det är med vintern tycker jag. Här håller jag just nu på och skickar ungar till skolan.

Är lite sliten efter en helg med en massa bra hårdrocksband. Jag och min man var i 2 dagar utan ungar och djur. Det behövdes verkligen…och till helgen ska jag till min väninnna i Skåne. Det ser jag verkligen fram emot.

Ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Här är det -5 grader och vitt ute av frost jättevackert. Har släppt ut hästarna och städat stallet för idag kommer det även 2 st kaniner (kan snart öppna djurpark). Ska äta frukost sedan jobb. Ikväll blir det häst, get och kaningöra.

Ha en bra dag alla!

Stall-Stjarna
0

God morgon alla!

Nu är pållarna ute, stallet mockat o klart… Vilken tur att jag satte på mina vinterdäck i fredags för här var som ett tunt lager is på asfalten imorse när jag åkte till dagis med kidsen… det är då man gillar sina dubbdäck Skrattande. Saknar dock min stora pickup som jag var tvungen att sälja (pga bränsleförbrukningen 3lit/mil!), den var en klippa så här års!!!

Får se vad det blir av denna dag, har inte kommit så långt i mina planer än =(

HA EN TOPPEN DAG ALLIHOPA!!!!

Ahnna
0

Morrn!

Har grävt en liten grav till min kära kissemiss Maja som dog igår kväll. Ingen trevlig start på dagen direkt, men just nu är jag bara glad att det gick att gräva överhuvudtaget eftersom det är djupfryst nästan överallt.

Ska jaga rätt på en granne som har lånat min transport, eftersom jag behöver ha den tillbaka imorgon bitti. Ska ta nya prover på min sjuka fölis och se om hon är på bättringsvägen eller inte. Törs man hoppas?

Försöker ha en bra dag!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se