Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 848 ggr
[Teddy]
0

OT Vad betyder ^^

Jag ser dessa tecken ofta, och i olika sammanhang. Kan någon upplysa mig?!?!

IdaT
0

Det är en form av smiley som skrivs med endast text. Den har ursprung från mangan, och deras glada ögon, är alltså en smiley för att uttrycka glädje ^^

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

ThiffannyJ
0

Jaha, jag trodde mer att det var att man höjde på ögonbrynen…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

[Teddy]
0

Jag trodde också att det betydde höjda ögonbryn, men i de sammanhang jag sett krumelurerna passar inte höjda ögonbryn in !!! Inte glädje heller…

Linnah
0

Tänk ett par japanska stängda ögon på någon som ler väldigt mycket. Ungefär. :) Det är lite som ett fniss eller stort leende.

IdaT
0

#3 Människor som använder dom brukar kunna slänga in dom lite varstans, oavsett om dom passar eller inte.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Ahnna
0

Jag har alltid tyckt att det är en arrogant "smiley", lite "jag vet bättre än du", typ. (Med höjda ögonbryn, förstås. Det där med mangan är säkert sant, men folk missbrukar uppenbarligen tecknen och jag ser ingen "glädje" i dem.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

IdaT
0

#6 Ja, som sagt tidigare så dom som använder den brukar peta in den lite varstans, passande eller inte.

Aribigga
0

Det verkar som man får passa sig lite för att använda den smileyn, jag änvänder den som ett uttryck för glädje, en slags vänlighet till och med. Ett vänligt leende enkelt sagt. Men om folk ser den som arrogant så kan det ju lätt misstolkas…

lurvponnyn.vimeddjur.se