Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 648 ggr
Ellinor Johansson
0

SNÖ

Jag hörde på bilradion att det föll snöblandat regn i Norra Sverige idag, Förlåt en säkert urkorkad fråga, är inte det tidigt?

RebeckaSvensson
0

Såg det på nyheterna igår, tycker oxå att det verkar vara tidigt.

Milla
0

ja bara det håller sig där uppe såOskyldigGenerad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Ja här har man gått i shorts och bikini överdel idag *S* så nog får snön hålla sig långt upp..

Nä jag tror faktiskt det är rätt normal tid att det kommer snö allra högst upp i landet.

Ellinor Johansson
0

Vi har inte ens gula löv ännu

Milla
0

ja idag har vi också haft riktig brittsommar

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ErikaPihlajamaa
0

Det har kommit också snö i norra Finland :(

RebeckaSvensson
0

Tur man bor på sydligare breddgrader…

Johanna-Granberg
0

Här får det faktiskt vänta med snö och frost för mina pumpor till Halloween vill bli klara förstSkrikandes

Cattis
0

Snö! Nu? Jisses!
Hoppas det dröjer vääääldigt länge innan den faller här…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

jojjehanna
0

Jag som är från Norrbotten ursprungligen tycker det känns lite tidigt men å andra sidan brukar den första snön smälta när den landar.

AgnetaK
0

Det är nog rätt normalt för att vara i Kiruna-Gällivaretrakterna, däremot skulle jag tro att snön smälter denna "första omgång". Men man vet aldrig… Flört I "Kirunabyarna" åtminstone är det nog inte omöjligt att det ligger kvar lite vitt i skuggpartierna i skogen.

Sofia_Schultz
0

Min släkt är där uppifrån och när jag fick höra igår att de redan hade snö blev jag alldeles förbluffad! Frågade mamma (som är född 10mil söder om Kiruna) om det var normalt och hon sa bara "ja, visst… det är inget konstigt med det, det e nu det börjar. Det är ju slutet av december nu".

BLÄ! Jag vet iaf var jag inte ska flytta Skrikandes

Ellinor Johansson
0

Jag är inte en mentalt mogen för snö ännu.

Jag vill ha en lååång varm höst med lite regn så kantarellerna kommer igång igen.

[Anna-N]
0

Inte så ovanligt tycker jag. Om ett par veckor (ja, mindre) kan vi har snö här i Dalarna också. Ibland har det hänt att det varit spårsnö på älgjakten…Flört
Nu är det dock så varmt och skönt som det kan bli. Det skulle bli sommarvärme i tre veckor till har jag hört! Snön känns därmed ganska avlägsen.

jojjehanna
0

Är det mitt minne som spökar när jag tyckte det var tidigt? Jag bodde i Haparanda till efter gymnasiet så det var ju rätt långt upp också, sen flyttade jag söderut till Luleå Flört några år.

Rubiinen
0

#0  Jag kan faktist inte hålla med dej… jag längtar till snön kommer! Jag älskar den ;) Det är så himla mysigt att tolka :)

Fast det e inte lika roligt att spänna selen med fingrar som känns som istappar…. :P

Ellinor Johansson
0

# 16  Jag tycker också om snö men inte nu.

Snö är jul på nått sätt.

RebeckaSvensson
0

Snö är inget som jag gillar, men det är väl för att man inte är så van vid den. Brukar inte ha ngn snö, iaf inte mer än ett par dagar. Kommer ena dagen och allt är bara kaos och sedan blåser det hela tiden så det ligger drivor på vägarna och töar bort ett par dagar senare.

Rubiinen
0

#17. ja precis! Ja ÄLSKAR julen! Det är årets höjspunkt :)