Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett25-bete-stallplatser
Läst 966 ggr
sandraDeLuxe
0

Inhysare. . .

För 16 dagar sen skrev jag och min stallhyrare på avtalet och den 1 oktober var det sagt att hästarna skulle flytta in. Nu är det den 14 oktober och inte en häst har kommit.

Det känns som om jag faktiskt inte kan räkna med att dom kommer, för att inte bli "besviken". Hur gör jag med avtalet? Och om hon nu kommer ändå, hur blir det med betalningen? Har jag rätt att "kräva" hyran från 1 oktober då vi sagt att hon skulle komma, eller blir det från den dagen hästarna verkligen står i stallet?

/SG

Maliiin
0

Borde ju va från och med den dagen då ni har skrivit på kontraktet! För när jag hyrde lägenhet var det som så att skulle jag ha lägenheten den 1 oktober å flyttade sen in 20 oktober så var inte det hyresvärdens problem då jag valt att ta lägenheten från och med den 20. Så du borde nog kunna kräva hyra från och med det datum som står skrivet på kontraktet!

kicki80
0

Du ska ha betalt från den dag  som står på kontraktet..

Miija
0

Håller med de som skrivet ovan. Du ska ha betalt. Du kan inte rå för att hon inte tagit dit sina hästar men kan samtidigt inte hyra ut den till någon annan då du bundit dig med kontrakt.

sandraDeLuxe
0

Ja jösses, förra söndagen kom hästarna men i fredags va dom borta igen, fem dagar fick hästarna stå inne, pga av att ägaren tyckte vi hade för mkt gropar i hagen.. När man är nere för att kika på en stallplats, går man inte över hagarna då också, och redan där upptäcker man väl om det inte är något för en? Fick även reda på andra saker som inte va lika roliga att höra så det kanske va lika gott att dom for…

/SG

ThiffannyJ
0

Hoppas att du fick betalt för stallhyran!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

sandraDeLuxe
0

Det fick jag faktiskt, det var de första jag sa till henne när hon kom, för då visste jag ju inte att hon skulle ge sig av ett par dagar senare..

/SG

QuickStep
0

vilken märklig inhysare… =)

ThiffannyJ
0

Vilken tur!! Men de kanske var lika bra att hon inte stannade, verkar ju vara lite märklig…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

polgara
0

Var glad att du blev av med den personen. Börjar det med problem så brukar det sluta så oxå. Vet av egen erfarenhet.

Milla
0

men vad var det för en typ? Jo det är väl klart att man går igenom allt där ens hästar kan tänkas befinna sig på.

Säger som dom andra skönt att hon inte stannade kvar, det kanske hade blivit en massa gnäll och bråk.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se