Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 736 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2008-11-04

God morgon

Inget speciellt inplanerat idag, ganska skönt det också. Ska unna mig att sova länge när jag kommer hem. Kanske städa bilen, det behövs men mer planer än så blir det inte Tungan ute

Ha en bra dag!

[Billan]
0

God morgon ! Har heller inget planerat idag. Ska jobba nästa natt igen så det blir inte mer än nödvändigt gjort. Ska försöka att sova ordentligt om det nu går.

Ha det gott!

zettan
0

God morgon

Här har man prexis klivit upp. Ska snart bege mit till bussen. De är så mörkt och trist på morgonen inget roligt alls. Hade velat ha tillbax sommarenFlört.
Idag blir de jobbet först sen blir de stallet. Hästarna är pigga och glada så de är kul att motionera dom nu,

ha en riktigt bra dag alla

polgara
0

God morgon!!!

Ska snart bege mig till stallet för att fodra o släppa ut kusarna.

I em ska jag försöka hinna med o stängsla vid lösdriften så vi kan ta den i bruk snart, börjar bli färdigt för övrigt.

Har inget planerat för dagen, men den blir nog fullbokad ändå, som vanligt.

Ha en riktigt bra höstdag allihop!!!

Mija
0

God morgon!

Här blir det heller inget speciellt, är genomförkyld och småkrasslig, så det blir att ta det lugnt idag. Ska bara strax åka till pållarna för morgonturen, sedan blir det nog sängen en stund till.

Ha det gott alla!

balotte
0

God morgon!

Hästarna är utsläppta och alla djuren är fodrade. De nyförvärvda kaninerna Willhelm och Tell tycker nog det är mysigt i stallet med hästarna och getterna massor med halm och hö i buren, dom blev glada när jag kom in i stallet idag och var nyfikna när jag öppnade buren. Snart bär det av till jobbet och ikväll hästgöra.

Ha en bra dag alla!

shettismaffian
0

Godmorgon

Ldig dag idag så skönt, syd bara att man inte fick sova länge då barnen ska till skolan.

Har precis bokat biljetter till lördagens kvälls how på Globen den 29 november va ledig då så de ska bli kul. Hoppas få se lite shettisar då me.

Nu väntar hundarna på att få komma ut sen ska jag till stallet och ta hand om busarna.

Ha en bra dag

Milla
0

God förmiddag!

Idag ska jag bara mysa med mina hästar och inte göra ett dugg mer. VI har uppehåll men det är väldigt grått och trist men rätt så skönt i vinden.

SKa även jaga rätt på halm, jag har ju spån men vill ha halm i stället.

Just nu sitter jag och tittar på TV om hur det är i USA med sjukvården, få jag blir så ledsen har man inte någon sjukvårdsförsäkring så har man inte rätt till vård. Där är en dam som inte har en sjukförsäkring och som inte togs emot av läkarna fören efter ett bra tag och då upptäcktes det att hon hade cancer som hade spridigt sig till buken för att hon fick läkarvård för sent. Hon ska äta en massa mediciner som hon inte har råd med. HOn får ta allt på avbetalning och kommer aldrig kunna betala tillbaks det. Bara hennes mediciner kostar 2500 kr i månaden.

Jag är så glad att vi har den sjukvården vi har i Sverige för här har alla råd att få hjälp och råd med medicinerna även om det i bland kan vara tufft när man ska hämta ut för hela högkostnadsbeloppet med en gång, men det är inget emot hur USA har det.

Det måste vara fruktansvärt att veta att man är sjuk men inte har pengar så att man kan få hjälp.

Vi har det fruktansvärt bra i Sverige även om vi ibland tycker vi har det dåligt.

Sorry helt utanför shettisvärlden men jag blir så illa berörd att folk faktiskt har det på detta viset i ett land som ska vara så bra på alla plan.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

shettismaffian
0

Kan inte mer än hålla med dig Milla !

Även om vår sjukvård även här i Sverige även den kan vara dålig, men vi får ju ändå vård vare sig vi har råd eller inte.