Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 702 ggr
polgara
0

God morgon!!! 5/11-08

Här sitter jag mitt i natten o kan inte sova, sånt händer ofta oss nattarbetare som har svårt att vända tillbaka dygnet.

Ute är det kallt, - 6 grader.

Store grabben på 19år kom precis hem från en kompis, så det händer lite i arla morgontimma här. Han var iaf snäll o tog ut hunden innan han gick o la sig.

Nä nu ska jag försöka sova lite, eller iaf lägga mig på sängen o följa USA valet på TV.

God natt allihop, hörs igen när jag vaknat.

Hanna-D
0

God morgon

Sista nattpasset denna vecka, skönt! I går kväll fick jag in Young, natten innan bestämde hon sig för att sova ute, man vet aldrig med den damen Obestämd

Ska försöka ta lite kort på henne, hon är så fin tycker jag.

Hoppas ni får en trevlig dag.

#0 Hoppas du kunde somna! Vet hur det är när kroppen inte vill ställa om igen.

Mija
0

God morgon!

Ja, något nattpass har jag ju inte haft, men som vanligt svårt att sova.

Här ligger dimman tät, man ser inte långt framför sig, det är väl sisådär en fri sikt på 25 m sedan är totalt mjölkvitt, inget kul alls, så om ni måste ge er ut med bilarna och åka och det är dimma, kör försiktigt, det kan ju även vara halt på vägarna nu.

Ska snart skicka lilltjejen till skolan, den stora tjejen har sovmorgon, så då får jag skjutsa henne till skolan sen, det går ju inte någon skolskjuts då, men, vad gör man inte för att hon ska få sova lite längre…

Här blir det lugnt idag med, har himla ont i kroppen och är förkyld, så det blir ryggläge för en annan idag, hm.

Ha det gott allihopa

PetraJ
0

Godmorgon! Sitter just nu på Grand hotell i Kristiandstad och skall strax gå och äta frukost. Jag är här för att jag är med och vaccinerar imot blåtunga. Det är ett jätte jobb vi gör.  Ha en bra dag…..

balotte
0

God morgon!

Ska snart släppa ut hästarna. Jobbar eftermiddag idag, för sotaren kommer vid 9-tiden. Så det blir hästgöra på förmiddagen.

Ha en bra dag alla!

shettismaffian
0

Godmorgon !

I dag blir det stallet innan jobbet. Jobbar kväll idag.

Vilken dimma det var när jag drog upp persiennerna i morse och det är fortfarande dimma. Inte så kallt runt 2 grader men de kan ju ändras fort.

I går kördes lilla tjockisen, de va kul tyckte hon. Så de blir troligen en liten kör tur i dag med.

Behöver köpa lite saker till släpet med inför besiktningen.

Ha en bra dag

AusaBausa
0

God morgon!

Sitter hemma m sjukt barn i dag, inget allvarligt bara feber. Verkar mkt bättre redan..

Börjar jobba kl12 för dåtar mannen över..ligger o sover nu efter att ha jobbat natt.

Hästarna får väl vila i dag med…ev en promenad m Kelda:-)

Mulla
0

Go morron!
Är precis hemkommen från långpromenaden med lilla Arrak! Vilket sk*t väder! Bara en massa dimma och tråk ute!

Idag ska jag åka till mamma för att vaccinera Gracia! Hon flyttar ju i helgen till mitt jobb.. Hon ska få stå inne i vinter och äta upp sej och leva lyx!
Tar hon sej väl så är även planen att tömköra henne och eventuellt köra in henne i vinter! Tror att hon skulle trivas bättre med en sysselsättning!

Ska eventuellt åka förbi jobbet en sväng idag för att fixa lite inför helgen. Allt ska ju vara klart till Gracia kommer..Skrattande

Milla
0

god förmiddag!

Här är samma väder som i går dvs mulet och grått men milt ute.

Usch nu har jag fått tacka nej till jobb 3 ggr denna veckan det är inget roligt alls.

Idag ska jag jobba med fölisarna, borsta och ta en liten promenad med dom och bara mysa. Det är så härligt att ha dom hemma.

Små grabbsen (Daim och Pride) går hos stor grabbarna (Melle och VIking) om dagarna nu och det går super bra, Viking är så snäll och tar hand om dom, Melle är värsta lekfabron som dom får klättra och bita hur mycket som helst i, eller ja nästan i allafall.

Flickorna har fått gå ner på killarnas bete nu, dels för att två av stona fick riktig kraftig diarre av ensilaget så jag vågade inte låta dom fortsätta äta ensilaget, utan nu får dom gå på gräs och vila magarna samt vänjas försiktigt vid ensilaget istället. Det går bra då vi inte har några frost nätter här mer och jag hoppas det håller sig så här ett tag till eller i allafall tills stona är helt vanda och klarar av ensilage.

Hoppas ni alla får en  bra dag idag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se