Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 3066 ggr
stallostby
0

Tuffa täcken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kontaktat en tillverkare i kina som gör tuffa kamouflagetäcken åt en amerikansk kund. Vi har kommit överens om att göra dessa som regntäcken och i stl 85, 95 och 105 cm. Intresserad? Ska beställa några prov. Tyget är starkt och vattentätt.(600D/3000mm). Svårt att säga vad priset blir innan jag vet vad frakten går till men jag gissar runt 450 kr.

Milla
0

kanon, tror du det går att få med hel hals också??

Efter Riksen så saknade jag regntäcke med hel hals så det ska jag försöka få tag på.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

stallostby
0

njae…inte i nuläget men jag ska framföra det.

zettan
0

jag är intresserad Skrattande behöver införskaffa lite regntäcken hör gärna av dig med priser och såSkrattande

ThiffannyJ
0

#1 Maria Petterson hade ett jättefint täcke med hals på Enya i regnet, tror det var från Amigo, det var marinblått.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Kratern
0

Är det med "andasfunktion"?

Maliiin
0

Fodrade med något? Å sen hur passformen är? Men de kanske du inte hört något om än:D

stallostby
0

Täcket har andasfunktion, två bogknäppen, kryssgjordar, bensnören och svansskydd. Manken är fodrad. Jag har frågat vad foder består av och om de kan tillverka halstäcke, återkommer med svar.

zettan
0

>Är de föresten bogveck på täcket?

stallostby
0

Jag tror det är bogveck. Bra att ni frågar ska skicka med den frågan också.

RosaGosa
0

Jag är intresserad… täcket såg fint ut!

Finns möjlighet att få det med fleesefoder?

Kratern
0

#8 Det är i alla fall bogveck på täcket på bilden. Om det är samma för de små då?

stallostby
0

#1 De kan tillverka halstäcke. Men jag avvaktar kanske med det tills senare.

#10 Har inte fått svar på det.

#11 Hoppas jag det är. Försökte fråga om det men han förstod inte vad jag menade och jag vet inte vad det heter på engelska…

Milla
0

#4 ja just det det såg jag ju själv, ska kolla runt lite och se om jag kan hitta.

ThiffannyJ
0

Ursäkta trådkapet, men här är adressen milla, http://www.hastshopen.se/?ref=googleHorseware

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Milla
0

#14 tack tack du förstod att jag skulle snurra runt på nätet Oskyldig

Kratern
0

#12 Visst är det väl samma täcke som på bilden?

[Shettisar]
0

Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion men jag kikade närmare på det täcket du länkade till.Och det är inte bogveck på det samt det är lite brunaktigare i färgen.Dessutom slutsålt i alla storlekar.145 storleken tas inte in heller.

Kratern
0

#17 Om du menar länken i #14 så är det inte samma täcke som TS menar.

stallostby
0

putt! #13-15 har inte med tråden att göra! #16,17?

#3 och 10 får köpa till inköpspris! Jag hör av mig till er personligen när täckena kommer.. Kan dock inte garantera passform…

zettan
0

#19 var roligtSkrattande ser fram emot de snygga täckena

RosaGosa
0

#19 oj vad spännande! Maila gärna till min vanliga mail då jag fortfarande har problem med min meddelandefunktion här på iFokus!

Ska bli spännande o se hur passformen är!

Frida94
0

Dom var coola Cool

Maliiin
0

#19 Vet du när du får hem dem? För som du kanske såg i en annan tråd där ja sökte regntäcken så tar ja gärna båda i 95:)

stallostby
0

De fyra proverna är färdiga, men jag har krånglat till det lite, för jag vill även ha några i 105 cm, men de bör komma inom några veckor. Vet inte när tyvärr. Två täcken är tingade, så det finns två till dig.

Jag återkommer när jag vet mer! Men påminn mej gärna om 2-4 v. om du inget hört!

Jag har fått bild från tillverkaren.

Maliiin
0

Kanon kanon:D Jag väntar med spänning:D

QuickStep
0

är det försent och va me på ett hörn och beställa ett täcke i 85?

Kratern
0

#24 Täckena ser jättebra ut!

Är det "glattigt" (blankt) tyg framme vid bogen (på insidan)?

SHV-Pysen
0

Jag skulle möjligtvis vara intresserad av ett i strl 95 om det inte är försent. Kostade dem 450? Är det slitstarkt? min pålle busar med en större som bara går och drar sönder det, sedan så är han duktig på att att ha sönder sina täcken själv också!

Maliiin
0

#28 Tejpa dom med silvertejpFlört Haha

SHV-Pysen
0

329 tack, det ska jag testa!! Flört han har ju ett så fint täcke, vill inte gärna slänga :P

stallostby
0

#27 ja, Täcket har nylontyg vid bogen och jag tror det är fodrat med det samma. Bra tycker jag för det är lättare att hålla rent. Vill man ha varmare täcke kan man ju ta ett fleecetäcke under som foder.

#28 Nu kan jag inte beställa mer i denna sändning. Då måste jag göra en stororder och jag vill se hur de passar först och hur kvalisorten är. Det är 600D ripstop alltså ett rivstarkt täcke.

Men jättekul att ni är intresserade. Är det fler intresserade så låt mig veta storleken ni vill ha så kommer jag göra en större order när jag sett om de motsvarar mina förväntningar. Det kommer även bli halstäcke till då. Även stora storlekar.

Kratern
0

#31 Jag är mycket intresserad. Prova gärna storlek 105 cm på en maxad kraftig (framparti) shettis och berätta hur det sitter.

Maliiin
0

#31 Har du fått hem några täcken än?:)

stallostby
0

Täcken kom i tisdags! JÄttefina, passade perfekt.

#32 tror inte det är några problem! Provade 105 på Grace och det är spänt på sista hålet.

#33 det finns två st 95 till dig…maila mig gärna renee.ostby@telia.com

Maliiin
0

HäftigaSkrattande Har precis mailat dig!

Kratern
0

#34 Är det Grace på bilden? Hur stor är hon?

stallostby
0

#36 Ja hon är 99 cm.

Kratern
0

#37 OK, synd, mina är 106,5 cm och kraftiga. Ser ut att bli för trångt fram då. Tror du att det finns någon i den storleken att prova på?

stallostby
0

#38. Jag tror de passar för på Grace är det knäppt på sista hålet. Jag kan ju testa på Soccra som är betydligt fetare och lite kraftigare men hon är inte högre.

stallostby
0

Finns två täcken stl 105 kvar… pris 450 kr plus frakt

stallostby
0

oups…glömde ju prova täcket innan jag lämnade hem henne…..

Aribigga
0

Jag vet vilka som inte kommer att hitta sina pållar i hagen! Oskyldig

lurvponnyn.vimeddjur.se

Kratern
0

#39 Jaa, prova på henne….hon ser mycket grövre ut framtill. Glad

Maliiin
0

#43 Det var ju det hon glömde innna hon lämnade henneTungan ute

#40 Skulle du kunna mäta täcket å se hur långt de e på höjden eller vad man ska säga? Du vet från rygg å ner.

stallostby
0

Från manken rätt ner är täcket 63 cm (stl 95), mitt på 65 cm.

NettanW
0

Riktigt snygga täcken.

Då dom är så billig undrar jag lite hur tillverkningen går till, har du kollat upp något sånt?

Men dom var mycket snygga, upplevs lite kort höjd på dom bara, men det är ju från häst till häst. Någon fler som har bild på sina hästar i detta täcke??

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

RosaGosa
0

Har inte hämtat ut mitt täcke än men tänkte göra det idag om jag orkar… Annars blir det i helgen.

Återkommer med bild! :-)

RosaGosa
0

Nu har jag provat täcket och det satt kanonbra på min lilla ponny!  hon är något smal över bogen o halsen så jag kanske måste sy in täcket lite där och göra nått extra hål men annars är jag supernöjd med det!

ska försöka komma ihåg att fota det i morgon!

NettanW
0

Inget foto någon??

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

RosaGosa
0

49 oh det har jag totalt glömt bort. ska försöka komma ihåg att fota i morgon!

har iallfall använt det när det regnat ute och det håller garanterat vattnet ute så jag är jättenöjd med täcket!

stallostby
0

Vad roligt att ni är nöjda!! Zettan och RosaGosa! Ni är dom enda som nappat med ni fick ju också de till extrapris! Jag är också nöjd med passformen.

Nu kanske det kommer likadana täcken, fast med lite fodring i, någon som är intresserad?  ALLA storlekar från 85-155 cm!

De blir ngt dyrare ca pris, fodrade stl 85-105 500 kr

stl 115-155 750 kr

Här en bild från en nöjd kund, Sangos Stuteri.

RosaGosa
0

#51 Jag är fortfarande väldigt nöjd!  Ska defenetift hålla på minnet att du har täcken som är fodrade. Kanske behöver ett, ska försöka klippa Sessan nästa helg men vet än inte om det kommer att fungera. Får höra av mig ;-)