Hästmassör
Har någon anlitat en hästmassör någon gång?
Är det någon skillnad efter behandling, kostnad och i vilket syfte gör du det?.
Japp jag har anlitat till mitt halvblod.Syftet var att gå igenom hela honom innan jag började hårdträna. Jag betalade 500 kr och skillnaden var att han kom loss i nacke och ryggmusklerna iom det så var det mycket lättare att få honom jobba rätt och han var ju mycket mer villig att jobba närhan inte satt fast.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag har, gör det regelbundet. Hon är mycket duktig, min häst hade visat en mindre hälta i ett tag innan hon kom. Efter behandlingen försvann den och har inte kommit tillbaka. Han var nämligen öm i bogen på samma sida så hon fokuserade sig på det och därmed försvann hältan. Han älskar massage, står som ett ljus när hon kommer och njuter verkligen. Märks verkligen att det sätter igång hela systemet också, han står och fiser hela tiden :D
Vi anlitade en förra året då Lolly var halt (visade sig vara pga nån sträckning eller liknande, iaf hade hon muskelknutor) och hon blev så mycket bättre efter att massören varit där (har för mig att behandlingen var 2 ordentliga genomgångar av henne (kanske tre) och sedan fick vi massera henne också)
Känner själv en dipl. hästmassör, och har precis börjat använda det på en av mina egna shettisar. Min shettis har problem med korset som leder till kortare steg i traven. Hon har varit hos en kiropraktor och nu så har hästmassören börjat massera henne. Ska bli spännande och se om det märks någon skillnad om två veckor!
Var lite skeptisk till det själv i början, men sen så fick jag veta att denna massör haft problem med en av sina egna shettisar. Hon har gett den en intensiv massagebehandling och den blev mycket bättre. Så bra att den senast igår sänkte sitt rekord på travet med 7 s! Så jag tror absolut att det fungerar!

Jag har haft en osteopat(ev fel stavat) *S* till en av våra tävlings ponnyer och kan bara säga att jag var helnöjd med det , han såg direkt vad det felade någon stans , tror att det är lika bra med massör till hästarna som till oss…

har haft masör till min stora betalade 500 kr/ gången.