God morgon 10 nov
Morrn morrn
Här blåser det en del och de regna här i natt. Men när jag var ute med hunden så blåste de bra. De ska bli busväder idag och i morgon. Inget kul alls men men vad gör man? Hästarna är nog ute och äter sitt frukost hö i allafall.
Idag blir de jobbet. Sen blir de stallet. Lilla Roze ska chippas idag. Får vi se hur de går. Men de går säkert jätte bra. Hon kommer väl blänga lite elakt på mig sen bara haha.
Måste hinna motionera lite hästar som fått vila i helgen. Men hann med att besöka min ettårs hingst. Jösses vad grov han blivit. De ska bli kul att visa honom när det är dags.
ha de gött
God morgon!
Hästarna är ute jag ska äta lite frukost. Sedan bär det av till jobbet. Ikväll blir det hästgöra sedan slappa i soffan. Man vet vart dagarna ta vägen iallafall
.
Ha en bra dag alla!
God morgon
Busväder här med, blåst och regn =( Ska precis väcka mina barn för att köra dem till dagis och sen hem för att släppa ut pållarna och mocka… Ikväll ska jag ha ett ljus party här hemma så efter stallet blir det att städa lite och förbereda för det.
Hoppas alla får en bra dag och bättre väder än vad det är på Orust just nu!!!!
Godmorgon !
Här försöker man få i barnen frukost och få upp den äldsta ur sängen.
I dag blir jag hemma från jobbet, min axel och höft värker någe hemskt och i o m alla tunga lyft mm på jobbet så får jag vara hemma och ta det lugnt några dagar. Vet inte om jag håller på att få influensan med har känt mig lite bläig ett par dagar.
Går ju mycket skräp nu, kräksjukor, halsfluss, influensor mm.
Tack o lov så mår hästarna bra endast Puzz som hostat liteingen farlig hosta men den ska hållas under koll om det är förkylning,eller dåligt hö. Hittatde en bal som luktade illa den åkte ut fort men sen vet man ju inte om det finns fler och om de andra kollar innan.
Ha en riktigt bra dag
#0 Hoppas det går bra med chippningen
God morgon!
Idag blir det till att åka 2 vändor till tippen med bråte som vi städade undan från trädård och bodar i helgen. Jisses vad skräp det blir varje år. Skönt ska det i alla fall bli att få det ivägkört så det kan se lite vettigt ut 
Igår fick damerna in säsongens första hösilagebal, det var uppskattat. Men jag tror nog att höet dom fått sen dom kom hem från betet varit godare för dom stod med långa nackar och var avundsjuka när hingstarna fick sitt eftermiddagshö igår, roliga djur 
Nehej, nu måste jag ut en sväng och trycka in det sista i hästtransporten så att de kan bära iväg mot tippen!
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

God morgon!!!
Har kommit hem från jobbet för en stund sedan o kört lillgrabben till skolan. Ska snart gå o lägga mig en stund, hästarna fick äta inne idag för annars hade dom fått jaga höstråna i hagen, det blåser halv storm här. Grabbarna fick sitt frukosthö inne i lösdriften så de skulle få nån mat i sig.
I eftermiddag ska jag hämta lite hö o havre.
Nu ska här ätas lite frukost o sen horisontalläge
Natti natti på er i ovädret!!!
God middag!
Idag har vi varit hos veterinären med ena hunden då hon har feber och är halt lite till och från. Misstänker erlichas eller borrelia så nu är det bara att invänta blodproverna.
Under eftermiddagen ska jag se till att bli klar med sista uppgifterna inom folkhälsa så jag blir av med det, jag är så trött på den kursen så det är inte sant 
Sen ska jag även jaga halm och ringa och beställa en pall med spån eller ev. torvmix har inte bestämt mig ännu vilket jag vill ha.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 hoppas vovven kryar på sig Milla. aldrig kul när djuren är sjuka